Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Hvor lang tid brukte du? Hvor mange kcal per dag? Anonymous poster hash: 46061...835
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Har gått ned 31 kg hittil i år, på 5-2dietten. Spiser normalt men sunt fem dager i uka, og ca. 500 kalorier to dager i uka. Anonymous poster hash: 69b3e...2a5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Har gått ned 31 kg hittil i år, på 5-2dietten. Spiser normalt men sunt fem dager i uka, og ca. 500 kalorier to dager i uka. Anonymous poster hash: 69b3e...2a5 Hva spiser du på 500-kcal-dagene? Anonymous poster hash: b32b8...d4f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Har gått ned ca 30, og er igang på nytt nå med å ta av de 10 - 15 siste kg. Spiste ketogent, og telte ikke mye kalorier på første runden. Er i gang med ny runde tilnærmet ketogent kosthold nå, og noterer alt jeg spiser. Ligger da på 16-1800 kalorier om dagen. Og her en fordeling på 70 % fett, 25 % proteiner og 5 % karbohydrater. I tillegg så går jeg minst en time hver dag, eller noen andre tilsvarende aktiviteter. Det har fungert hittil, har gått ned ca 6 kg på de siste 4 ukene Anonymous poster hash: 739dd...1e5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Hvordan vet dere hvor mye fett/proteiner/karbohydrater dere spiser? Anonymous poster hash: c0f09...d18
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Jeg veier ALT av mat jeg spiser, og legger det inn på my fitnesspal appen. Da har jeg full kontroll til enhver tid Anonymous poster hash: 739dd...1e5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Jeg veier ALT av mat jeg spiser, og legger det inn på my fitnesspal appen. Da har jeg full kontroll til enhver tid Anonymous poster hash: 739dd...1e5 Men å veie en gulrot beregner jo ikke hvor mye karbohydrater den inneholder? Eller å veie en salamiskive.. Synes det høres så vanskelig ut. F.eks til frokost idag spiste jeg 2 brødskiver med 1 synnøve gulostskive og 1 gilde kokt skinke på hver, samt litt soft flora lysegrønn margarin. Drakk vann. Til middag blir det 1 kyllingfilet, 1 maiskolbe og 1 potet. Jeg aner jo ikke hvor mye det er? Anonymous poster hash: c0f09...d18
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Jeg veier ALT av mat jeg spiser, og legger det inn på my fitnesspal appen. Da har jeg full kontroll til enhver tid Anonymous poster hash: 739dd...1e5 Men å veie en gulrot beregner jo ikke hvor mye karbohydrater den inneholder? Eller å veie en salamiskive.. Synes det høres så vanskelig ut. F.eks til frokost idag spiste jeg 2 brødskiver med 1 synnøve gulostskive og 1 gilde kokt skinke på hver, samt litt soft flora lysegrønn margarin. Drakk vann. Til middag blir det 1 kyllingfilet, 1 maiskolbe og 1 potet. Jeg aner jo ikke hvor mye det er? Anonymous poster hash: c0f09...d18 Legger du inn alle matvarene i appen så regner den det ut for deg. Og da får jeg opp en slik oversikt Som du da ser av denne så har jeg spist for mye proteiner i dag, og for lite fett, men jeg har da middag igjen Anonymous poster hash: 739dd...1e5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Jeg veier ALT av mat jeg spiser, og legger det inn på my fitnesspal appen. Da har jeg full kontroll til enhver tid Anonymous poster hash: 739dd...1e5 Men å veie en gulrot beregner jo ikke hvor mye karbohydrater den inneholder? Eller å veie en salamiskive.. Synes det høres så vanskelig ut. F.eks til frokost idag spiste jeg 2 brødskiver med 1 synnøve gulostskive og 1 gilde kokt skinke på hver, samt litt soft flora lysegrønn margarin. Drakk vann. Til middag blir det 1 kyllingfilet, 1 maiskolbe og 1 potet. Jeg aner jo ikke hvor mye det er? Anonymous poster hash: c0f09...d18 Om du er medlem på en av disse nettstedene du registrerer det du spiser, betalende medlem, så regner den det ut for deg. Om du er medlem hos f.eks Grethe Roede og registrerer inn to husman knekkebrød med 10 g brelett og to skiver kokt skinke regner den ut hvor mye kalorier, proteiner osv det inneholder. Er du bare gratismedlem regner den bare ut kaloriene... Et lite tips, når du er på slankeren så dropper du dobbelt pålegg på skivene, 2 grove skiver med kokt skinke og noen agurkskiver uten osten, så sparer du noen kalorier uten å bli mindre mett. Anonymous poster hash: 18fe3...504
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Gått ned 27 nå fra 1 februar, og har 20 til å gå ned...det går sakte, veeeeldig sakte, men greit nok. Har levd på, og lever fortsatt på ketolyse. Den siste mnd har jeg trent 5 ganger i uka (Og vekta stopper å gå ned, frustrerende nok)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Jepp. Men brødet var sånt mellombrød (nesten loff), så hadde ikke brød å bli mett på, måtte gjøre opp for det med pålegg men til vanlig spiser jeg grovd brød med mye korn, og ett pålegg. Er egg OK pålegg? Anonymous poster hash: c0f09...d18
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Jeg teller egentlig bare kalorier. Men spiser bare rent kjøtt, lager middag fra bunnen av, spiser mindre men oftere, og passer på å spise masse chilli, (jeg er sammen med en thailender, så spiser og tåker veldig mye sterk mat), hvis jeg spiser pasta, spaghetti o.l passer jeg på at det blir fullkorn. Spise 100% grovt brød men egentlig ikke så veldig mye brød side jeg legger på meg av det.. men det viktigste jeg har gjort er å trene.. jeg bruker ikke penger på treningssenter, men blar heller frem youtube på tv'n her og finner frem ett program som heter 1000 calorie workout video -84 min HIIT, total body strength training + Abs, fitness blender. Varer i 1 time og 24 min. Den er syk tung og veldig grei. Jeg raser ned i vekt. Tar også og jogger en time på 8 km ett par ganger i uken. Jeg trener hver dag. samtidig har jeg lasted ned en applikasjon som heter Lifesum. Der kan man føre inn av alt man spiser og drikker. Den vil regne ut hvor mye kalorier du har fått i deg ( man kan søke opp den eksakt varen du har spist, om det er grillpølse fra prior så finner den det, eller leverpostei liksom.. hva som helst.) Den regner også ut karbohydrater, proteiner og fett. Man kan i tillegg føre inn hva man har trent og hvor mye kalorier som ble forbrent under treningen. I tillegg kan man velge dietter man vil prøve seg på, som f.eks 5:2 dietten. Som jeg nå nettopp har valgt. Har valgt å spise bare 500kcal på lørdager og tirsdager, så da sier den også i fra om jeg har spist for mye. Jeg syns denne er helt genial Jeg har gått ned 20 kg siden mars. Anonymous poster hash: 990c8...c7a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Jepp. Men brødet var sånt mellombrød (nesten loff), så hadde ikke brød å bli mett på, måtte gjøre opp for det med pålegg men til vanlig spiser jeg grovd brød med mye korn, og ett pålegg. Er egg OK pålegg? Anonymous poster hash: c0f09...d18 Egg er supert men reduserer gjerne bruken av brød. Anonymous poster hash: a5c01...dd8
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Gått ned 15 kilo siden midten av mai og har enda 15 kilo igjen. Lever ketogent og er normalt aktiv. Det vil si, jeg trener ikke, men er aktiv med ungene, går på fjellturer i helgene osv. Anonymous poster hash: c334d...507
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #15 Skrevet 18. august 2014 Hva vil det si å leve ketogent? Anonymous poster hash: 2aa06...624
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #16 Skrevet 18. august 2014 Tenk gjennom hvordan du har lyst til å leve resten av livet og slank deg etter hva du kommer frem til der. Skal du gå ned ved hjelp av lavkarbo/ketolyse må du leve lavkarbo resten av livet, ellers raser kiloene på igjen raskere enn de gikk av. Jeg kjenner etterhvert mange som har gått ned på ketolysekur, men så fort de når vektmålet sitt begynner de spise brødskive til frokost, poteter til middag, kake i bursdag osv igjen og vips er alle kiloene og gjerne noen ekstra også på plass igjen. Det skumle ved dette er at når du slanker deg på lavkarbo forandrer du noen av forbrenningsmekanismene i kroppen så når du går opp igjen i vekt setter kiloene seg rundt midjen og du ser enda feitere ut enn du gjorde før slankekuren fordi du har fått enda mer bukfett. Jeg bor i Arendal og bruker legesenteret der han som har skrevet bøkene om ketolyse jobber, han sier akkurat det jeg sier her. Han brant seg på dette selv, han gikk jo ned masse i vekt, og gikk opp igjen da han begynte leve med normale mengder karbohydrater igjen, å leve lavkarbo er et valg for livet. Ønsker du ikke å leve lavkarbo resten av livet er ikke ketolyse/lavkarbo kuren for deg! Da er det bedre med lavkalori eller "grovkarbo" som vel er det nyeste innen Grethe Roede o.l. Da spiser du karbohydrater, men de skal være grove, altså langsomme. Grovt brød, fullkornspasta, brun ris osv. Anonymous poster hash: 18fe3...504
Mother Gothel Skrevet 18. august 2014 #17 Skrevet 18. august 2014 Gått ned 27 nå fra 1 februar, og har 20 til å gå ned...det går sakte, veeeeldig sakte, men greit nok. Har levd på, og lever fortsatt på ketolyse. Den siste mnd har jeg trent 5 ganger i uka (Og vekta stopper å gå ned, frustrerende nok) Når vekten har stoppet opp hos meg har jeg tatt 1-2 uker med en del mer mat. Har gått opp kanskje 1 kg på de ukene, men da har vekten fortsatt å gå ned når jeg spiste mindre igjen
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2014 #18 Skrevet 18. august 2014 Gått ned 27 nå fra 1 februar, og har 20 til å gå ned...det går sakte, veeeeldig sakte, men greit nok. Har levd på, og lever fortsatt på ketolyse. Den siste mnd har jeg trent 5 ganger i uka (Og vekta stopper å gå ned, frustrerende nok) Når vekten har stoppet opp hos meg har jeg tatt 1-2 uker med en del mer mat. Har gått opp kanskje 1 kg på de ukene, men da har vekten fortsatt å gå ned når jeg spiste mindre igjen Ja, jeg vet det burde gjøres, men jeg klarer ikke få i meg nok som det er. Tror det stopper litt opp der...
Modesty Blaise. Skrevet 18. august 2014 #19 Skrevet 18. august 2014 Hva vil det si å leve ketogent? Anonymous poster hash: 2aa06...624 Kjapt forklart: http://loglycemic.blogspot.no/p/ketogenketoseketolyse-diett.html?m=1 Det er en effektiv måte å gå ned i vekt, men når målet om vektreduksjon er nådd så er det anbefalt å gå over på vanlig lavkarbo. Dette er også en skankemetode som er anbefalt for sterkt overvektige, det er litt tull å sette igang med dette hvis man bare vil ned 5 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå