Gå til innhold

Reise med 4 uker gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere reist til Spania i bryllup i slutten av september med 4 uker gammel baby?

Anonymous poster hash: bd479...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg får pes nå, men jeg ville gjort det. Så lenge du er komfortabel med det. Vi reiste masse med de små og spesielt om du ammer er det null problem. Spania er et veldig trygt land:)

Anonymous poster hash: 76e19...0e4

Skrevet

Hadde ikke hatt problemer med det.

Spania er trygt, grei temperatur der da og det er enklere å reise med små barn enn f.eks en ettåring.

Anonymous poster hash: 24f2a...072

Skrevet

Ikke med førstemann, da aner man ikke hva man går til. Jeg sleit med amminga i to måneder og hadde virkelig ikke kost meg borte. Men med andremann hadde jeg nok reist. 

Anonymous poster hash: 6edf6...f93
Skrevet

Reiste både ned nr 1 og 2 da de var 6-7 uker gamle :) ha en god bæresele til flyplassen :) evt bær ham i bilstolen og ta den med inn på flyet. Den kan legges i bagasjehyllen :)

Skrevet

Hvordan gjorde dere det med transport osv? Det er vel ikke opplegg til babysete i drosjene? Har ennå ikke fått pass til babyen. Er også litt redd for å påføre det smitterisiko i flyet med aircondition osv. Barnet vil nok trolig ikke ammes pga medisinske årsaker hos meg, men antistoffballast har det jo absolutt fått gjennom morkaken.

Skrevet

Ta med bilstol hjemmefra.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde turt med førstemann, da er alt helt nytt. Med andremann hadde jeg reist :-)

Er forresten denne babyen født enda? Hvis ikke så husk at babyen fort vekk bare er 2 uker når dere reiser med tanke på overtid :-)

Skrevet

Et vennepar av meg reiste til Namibia i 3 mnd med et nyfødt barn ( var 3 uker når de reiste ned ). Det gikk helt fint det. Folk er generelt alt for hysteriske..

Men når det skal sies... jeg venter 1. barn nå, og vil nok ikke reise før jeg føler at jeg har "kontroll" på situasjonen, og føler meg trygg nok til å ha med knerten på tur.

Anonymous poster hash: 9d433...06d
Skrevet

Hvis det er første barn, ville jeg ikke gjort det. Da ville jeg ihvertfall ikke bestilt flybilletten før etter at barnet er født og du vet hvordan det går. Barnet kan jo bli født to uker på overtid. Det kan være et kolikkbarn etc. Når alt er nytt er man som mamma ofte stressa og sliten, er ikke sikkert du har glede av en tur.

Men er du innstilt på å dra, så går det jo helt fint. Du må kjenne på din egen magefølelse. Men jeg ville ventet med å bestille til du vet hvordan det er å ha en nyfødt.

Anonymous poster hash: 8c8d6...54e

Skrevet

Nei, jeg ville ikke gjort det. Ikke fordi det er så ille i mine øyne å gjøre det, men rett og slett fordi det mest sannsynlig blir mer stress og skrik enn hyggelig for dere.

Anonymous poster hash: 1006d...da9

Skrevet

Etter første og tredje fødsel hadde det vært helt umulig. Var tøffe tak og jeg var helt på felgen etterpå av blodmangel, sting fra A til Å, barn med kolikk og det meste var pyton.

Med barn 2 og 4 hadde det antagelig gått helt greit, lettere fødsler, jeg var i bedre form, barn som sov mye og ikke skrek døgnet rundt. Men renselsen varte jo i 8 uker, jeg følte meg skikkelig ufresh og sliten, ikke akkurat den perioden av livet jeg følte mest for en ferie til syden nei. 

Jeg har vært temmelig hormonell, svettet som en gris, sovet dårlig osv.

Anonymous poster hash: 54036...0fb
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 0c3b8...677

Skrevet

Nei. Hadde problemer med sår som sprakk og betennelse i underlivet. Tok 3 mnd å gro.

Her anbefalte de å ha tatt de to første dosene med vaksiner før vi dro så vi dra da de var 6 mnd med første og 5 mnd med andre.

Anonymous poster hash: 8052d...b79
Skrevet

Kommer helt an på babyen. Man vet aldri om man får en som sover døgnet rundt eller en som holder det gående og krever en masse. Ville i hvertfall bodd i (ferie-)leilighet, ikke på hotell.

Skrevet

Barnet er ikke født. Har iberegnet ev overtid, og han blir minimum fire uker ved avreise. Er ikke første barnet, har tre til, men aldri reist så tidlig før. Merker at det stresser meg mer enn jeg gleder meg. Takk for svar dere. Magefølelsen sier klart ifra, merker jeg.

Skrevet

Kommer helt an på babyen, spør du meg. Med nr 1, jepp, han var sovebaby. Med nr 2, nope!

Anonymous poster hash: 164b2...a95

Skrevet

I utgangspunktet ja, men tror jeg ville avventet mrd å bestille reisen til etter fødselen så du vet hvordan din form er og hva slags baby du har fått.

Skrevet

Sett ungens behov foran deres, den vil ha det best hjemme

Anonymous poster hash: 9f465...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...