Gå til innhold

Ok.. 11 000 som skal holde en måneds tid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at vi ikke er fattig, men er heller ikke i overflod heller.

Vi har ca 11000 kr som skal holde til 15 September.

Dette skal dekke ALT. Mat, underholdning og ting vi trenger.

Regninger osv er betalt.

Jeg er ikke så god på å ukeshandle.. jeg gjør det.. meeen kommer alltid langt over 1000 kr pr gang. Skulle gjerne holdt meg på en 1000-lapp.

SUKK. Prøver alltid, men funker aldri..

Tips?

Anonymous poster hash: 7835e...59a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håhåi, nå kommer du til å få så ørene flagrer. Her inne er det kun lov til å spørre hvis man har under 1.000,- til en mnd.

Men søk opp tråder her om ukesmenyer, og handle på Rema. Så skal det nok gå helt fint.

Skrevet

Takk for svar :)

Ja jeg vet, haha .. jeg forstår jo at 11000 alene til mat er mer enn nok!

Men vil jo gjerne leve "normalt" og kunne kose oss osv. Så vil prøve å bruke minst mulig på matbutikken, uten at det går utover maten :)

Får titte litt :)

Skrevet

Jeg skjems! Men jeg bruker HELE lønna mi på "å leve". Til mat, klær, bensin, aktiviteter, strøm, barnehage, ++.... Min mann betaler huslånet... jeg betaler resten. 

Jeg haddde strevd om jeg kun hadde hatt 11000 kr! Men jeg skal følge denne tråden, jeg BURDE seriøst spare mer!!!!!!!! 

Anonymous poster hash: 2d38c...f57
Skrevet

Det er nesten det jeg får utbetalt i måneden ;) og min lønning skal holde til mag, bensin, barnehage og klær

Anonymous poster hash: 2eab6...173

Skrevet

Glemte forresten å si at vi er to voksne og en 2-åring :)

Skrevet

Skal ikke blande meg borti hvor vidt 11000 er mye eller lite for andre, for deg er det lite...

Hvis du skal spare penger på matbutikken så planlegg og handle maks to ganger i uken.

Å planlegge middagen for en uke, to eller tre er ikke så vanskelig bare sett deg ned med familien og snakk om hva dere liker. Her spiser vi taco eller pizza hver fredag, vi skal ha to fiskeretter hver uke og minimum to med rent kjøtt og i tillegg har vi en kjøttfri dag. Innenfor de rammene er det lettere å lage en middagsliste hvor jeg da kan lage en handleliste ut av.

Når det kommer til pålegg, frukt, brød, melk, jus, snacks osv bruker vi omtrent det samme så det kreves bare bevissthet. Vi handler på mandag og fredag/lørdag. Hver søndag planlegger vi ukesmenyen og når fredag kommer så vet vi hva vi skal i helgen.

Hvis du bruker 1500kr i uka på mat er det 6000kr Mao ganske romslig og da har du igjen 5000 på Morro altså 1200kr i uka og for det ble dere klare å finne på noe...

Anonymous poster hash: f496c...389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...