Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Dere som er så gamle at dere husker Knutsen og Næssa og deres abortkamp... Så dere på dem som kirkens mørkemenn som de ble framstilt som i media, eller hadde dere noen forståelse for den kampen som ble kjempet for menneskelivets ukrenkelighet? Anonymous poster hash: 14d56...5ea
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Jeg begynner tydeligvis å bli gammel.... Anonymous poster hash: 14d56...5ea
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Ingen forståelse for virkemidlene de brukte og kan ikke si jeg sørger hans død Anonymous poster hash: 00e5d...57e
*Miss Marple* Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Jeg husker han godt, men må si at hans død ikke berører meg på noen måte. Han og hans like var/er mørkemenn uten kontakt med nåtiden og helt uten empati og tanke for andre. Jeg syns ingenting om måten de prøvde å få frem budskapet sitt på.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Utrolig trist! Verden går helt feil vei. Anonymous poster hash: 2b724...4a7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Utrolig trist! Verden går helt feil vei. Anonymous poster hash: 2b724...4a7 Kan du utdype det? Anonymous poster hash: 14d56...5ea
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Utrolig trist! Verden går helt feil vei. Anonymous poster hash: 2b724...4a7 Kan du utdype det?Anonymous poster hash: 14d56...5ea Kanskje hun mener at i gamle dager døde ikke eldre mennesker? Anonymous poster hash: 00e5d...57e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Jeg har lite til overs for det han sto for - men jeg synes han var tøff. Bare synd han hadde det synes han hadde. Skulle ønske det var noen slike tøffe personer på venstresiden. Om han så ble arrestert så var han beredt til å stå for sine meninger. Men han gjorde aldri noe for å skade noen. Jeg må være aldri så uenig med han i det han sto for, men jeg beundrer han like fullt for det mot han hadde. Jeg synes det er trist han er gått bort og håper at han får hvile i fred. Anonymous poster hash: d7f2f...a2e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Purgatory har fått nok en beboer.. Anonymous poster hash: 3baf2...d67
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Verden går feil vei fordi det blir færre og færre abortmotstandere. Anonymous poster hash: 2b724...4a7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Det gikk en frysning gjennom meg da jeg leste tidligere i dag at han var død. Uten noen som helst grunn begynte jeg å tenke på ham i går, irriterte meg fordi jeg ikke kom på navnet og derfor syntes det var enda pussigere at jeg hadde begynt å tenke på ham. Tenkte at han måtte begynne å bli gammel nå og hadde en følelse av at han sikkert ikke kom til å leve lenge. Og i dag døde han.... Jeg har akkurat lest gjennom noe av det som skrives om ham i Aftenposten. Jeg husker at jeg syntes de var skumle da de drev med de foster-dukkene innsmurt med ketchup osv. Jeg syntes alltid at Næssa virket skumlere fordi han som regel ikke sa like mye som Knudsen. (Næssa var den kreative og planla stuntene deres, visstnok, Knudsen var den som formet budskapet og hovedtaleren.) Ut fra Bibelen kunne jeg forstå budskapet deres, men ikke virkemidlene deres, og var ikke enig med dem. Likevel så tror jeg at vi trenger personer som tør ta slike kamper, som får oss til å stille spørsmål om slike store endringer egentlig er til det bedre. På sett og vis tror jeg vi kunne trengt en ny diskusjon, men da med tanke på at det er for mange aborter hvert år - ikke for å fjerne abortloven! Jeg er for selvbestemt abort, og mot reservasjonsretten til legene. Likevel mener jeg det ikke er tvil om at altfor mange bruker abort som en for lettvint form for prevensjon. Disse abortene kunne vært unngått hvis man fikk en større debatt rundt både det med verdien av et liv - men ikke minst om ansvarliggjøring for eget liv, liv generelt og egne valg, og da tenker jeg på å ta ansvar for å beskytte seg mot uønsket graviditet før man blir gravid. Selv om jeg var mot måten Knudsen og Næssa fremla budskapet sitt på og jeg så på dem som skremmende fanatikere den gangen, så tror jeg at vi trenger å ta en del upopulære og ubehagelige debatter. Jeg tror samfunnet trenger slike personer innimellom, jeg tror de spiller en viktig rolle. Om man leser om Knudsen så er han også kjent som en fantastisk formidler av kunnskap om Bibelen (utenom det som går på abort), han har skrevet mange salmer og noen er også med i den nye salmeboken. Det må ha vært forferdelig tøft å vokse opp med en så fremtredende far i en så upopulær sak, så all min medfølelse til hans barn i så måte. Når jeg leste ene intervjuet med ham i Aftenposten nå så fikk jeg inntrykk av at han var en mann som har stor kunnskap, en stor tenker (trenger ikke være enig med ham for å mene det), og en mann som er blitt mer ydmyk med årene. Mine tanker går til familien. Anonymous poster hash: 83d15...be9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Skal ikke hykle , sørger virkelig ikke over ham. Anonymous poster hash: aef90...1f1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Jeg har forståelse for hans syn, men gjerne ikke hans metoder. Jeg føler meg meget utilpass når det gjelder abort, særlig senabort, og synes det er trist at en del mennesker tilsynelatende kan være så kyniske angående emnet. Jeg tror vi trenger noen som en motvekt til disse, og det var vel B. Knudsen. Anonymous poster hash: 8b2fc...096
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Jeg respekterer hans mening, men jeg deler den ikke. Han var tøff som sto på for meningene sine, han snudde ikke kappen etter vinden, og det skal han ha kredd for. Likevel, jeg kan ikke si jeg føler meg berørt av hans død. Og ja, jeg husker ham og Næssa. Jeg er nok utgammel. Anonymous poster hash: 13fd0...c3a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #16 Skrevet 18. august 2014 På den tiden de opererte, så jeg på dem som kirkens mørkemenn. Etter at jeg fikk barn selv har jeg fått en litt annen følelse når det gjelder abort. Jeg forstår at man velger denne løsningen i noen tilfeller, men skjønner ikke de som er sammen med barnefaren og tar abort fordi det ikke passer. Før kunne jeg gjort det selv, men nå når jeg vet hvordan vårt barn er hadde jeg ikke klart å gjøre det. Anonymous poster hash: fd4c5...72c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #17 Skrevet 18. august 2014 Husker dem godt begge to, og husker med gru hvilke forkastelige og respektløse virkemidler de brukte for å få frem sitt synspunkt. Som kirkens menn hadde de i alle fall et selektivt syn på dette med medmenneskelighet og nestekjærlighet. Anonymous poster hash: 7002d...b87
Sint naken biltyv Skrevet 18. august 2014 #18 Skrevet 18. august 2014 Jeg husker han godt, men må si at hans død ikke berører meg på noen måte. Han og hans like var/er mørkemenn uten kontakt med nåtiden og helt uten empati og tanke for andre. Jeg syns ingenting om måten de prøvde å få frem budskapet sitt på. Veldig enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå