Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Min gutt begynner på skolen neste høst.. han kan bokstaver og hører hvilken bokstav ulike ord begynner på osv.. godt innenfor der, men tegbe, det kan han virkelig ikke. Det er bare kruseduller! Nå har jeg begynt å bekymre meg for om han får tegnelekser neste år på skolen. Hvordan skal vi gjøre det da?:-( Anonymous poster hash: c1841...f0e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Finmotorikken kan utvikle seg mye på 1 år altså, ville ikke bekymret meg for det enda. Men det er jo som med så mye annet, øvelse gjør mester. Om han bare tegner kruseduller ville jeg øvet med han, øvelse gjør mester. Han må jo kunne føre en blyant for å skrive bokstaver også... Dere får begynne med å øver på rundinger (kall det steiner eller noe sånt), rette streker (kall det slanger) osv. Anonymous poster hash: 96b22...8c7
Elsker livet Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Her har norskleksene vært mye å tegne eller skrive ned ord som begynner på bokstaven de jobber med. Men de kan velge om de vil tegne, skrive for hånd eller skrive på pc.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Er 32 år og tegner elendig selv, men klarte å studere på universitetet for det. Tegnelekser er ikke om å tegne mest mulig perfekt og nært virkeligheten, og de får ikke karakterer i første klasse. Anonymous poster hash: 030f5...801
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Har en som begynner i 2.klasse nå som ikke har noen interesse av å tegne, så det har blitt mange strekmenn som tegnelekser i løpet av året... Jeg syns det er dumt at det har vært så mye tegnelekser, for det er på langt nær alle barn som syns det er gøy, men han har gjennomført alle, uten interessen og uten veldig gode evner (fordi han har tegnet for lite til å bli god ettersom han syns det er kjedelig). Jeg tipper sønnen din også kan tegne mer enn krusseduller, hvis han bare vil og gidder, men han mangler mest sannsynlig interessen som min. Anonymous poster hash: 0671e...7b0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Ja, det er tegnelekse i første klasse, men det er jo ikke sånn at de får karakter og stryker om de tegner tullball. I mellomtiden kan du tegne sammen med barnet, slik som Øisteins blyant gjør, trinn for trinn. Be ham tegne det samme som deg med andre ord. Det er god trening. Anonymous poster hash: c72f7...225
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Jeg har introdusert han for Øisteins blyant og har kjøpt boka men han blir direkte sint når jeg prøver å sette meg ned med han for å tegne. Han nekter plent! Når jeg presser han tegmer han kruseduller.. sier at han ikke klarer osv.. vet ikke hvordan jeg skal gjøre det gøy for han, og har vel gitt opp litt egentlig.. Anonymous poster hash: c1841...f0e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Overlat dette til skolen, du. Men informer gjerne lærerne hans om at han ikke liker å tegne. Anonymous poster hash: 63203...d08
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 For meg er det ganske naturlig, og logisk at de har mest tegnelekser i starten av 1.kl da de færreste kan skrive på det tidspunktet Min eldste sønn er helt elendig til å tegne, men det har gått helt fint med tegneleksene for det Anonymous poster hash: 9826d...fe3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Kanskje han kan like bedre å fargelegge enn å tegne? Da lærer han seg å bruke blyant uten å måtte tegne ting. Kjøp en fargebok eller print ut fra nett, det gjør de hele tiden i barnehagen vår. Anonymous poster hash: 0671e...7b0
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Jeg ville nevnt det for barnehagen. Ikke det at det er deres ansvar, men min erfaring er at det er mye barnehagen får barna til å gjøre som de nekter å gjøre hjemme. Anonymous poster hash: 29b55...6aa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Sjekket synet ? Anonymous poster hash: 7074c...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå