Gå til innhold

Søknad foreldrepenger?:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står at jeg må ha inntektsopplysninger med, hva mener de da?Må jeg legge ved selvangivelsen?Eller lønnslipp?

En ting til: må far sende in like mange ark som meg?:S

Anonymous poster hash: fea25...4df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det står at jeg må ha inntektsopplysninger med, hva mener de da?Må jeg legge ved selvangivelsen?Eller lønnslipp?

En ting til: må far sende in like mange ark som meg?:S

Det sto vel siste lønnsslipp tror jeg. Du kan jo tjene veldig mye mer NÅ enn hva du gjorde i fjor. Det er jo siste måneders inntekt som er utslagsgivende for beregningen.

Ble brått usikker. Sendte min forrige uke.

Arbeidsgiver skal jo fylle ut detaljerte inntekstopplysning.

Anonymous poster hash: 01444...873

Skrevet

Arbeidsplassen skal vel sende inn et eget skjema med inntektsopplysninger.

Skrevet

ja, det jeg også tenkte, hva om jeg nå har mere inntekt:-)da tar jeg kopi av lønnslipp.....tar de 3 siste pga feriepenger på ene og tillegg på andre....

men hva med far?Må han fylle ut like mange ark?eller har jeg missforstått helt??

Skrevet

ja, det jeg også tenkte, hva om jeg nå har mere inntekt:-)da tar jeg kopi av lønnslipp.....tar de 3 siste pga feriepenger på ene og tillegg på andre....

men hva med far?Må han fylle ut like mange ark?eller har jeg missforstått helt??

Ring NAV.

Konsulentene var kjempe hyggelige og profesjonelle. 55 55 33 33.

Skrevet

Du skal ikke levere inntektsopplysninger, er arbeidgiver som skal det, en lønnsslipp bryr ikke NAV seg om. Snakk med sjefen din i morgen, du er neppe den aller første grvide på jobben din så de har rutiner for dette. Og barnefar må levere de samme papirene men ikke før senest siste dag av din permisjon, er for tidlig for han å søke nå. Du bør søke i svangerskapsuke uke 32-33.

Ellers anbefaler jeg deg å spørre NAV om foreldrepenger, så du får rett svar og ikke feil som kan skje på forumer. Du kan sende NAV en mld på privaten i gruppen NAV foreldrepenger på Facebook, da slipper du å ringe og får svaret skriftlig så du kan lese det på nytt om du glemmer detaljer.

Anonymous poster hash: 6881b...93a

Skrevet

når jeg trykker "jeg har hatt pensjonsgivende inntekt i de siste 10 mnd før stønadsperioden", må jeg vente på lønnsopplysninger fra sjefen da og legge ved???

Skrevet

når jeg trykker "jeg har hatt pensjonsgivende inntekt i de siste 10 mnd før stønadsperioden", må jeg vente på lønnsopplysninger fra sjefen da og legge ved???

hos meg sendte arv. giver dette selv. Sendte inn papirene uten lønnspapirene. Ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 37f10...dce

Skrevet

Arbeidsgiver sender dette. Sjekk med de i morgen om de har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...