Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Treåringen elsker pannekaker!! Han kunne sikkert spist kun det! Så av og til har vi. Han spiser dem uten noen ting, så jeg prøver å ha i litt havregryn, havrekli, noe grovt av noe slag. Men utenom det, hvordan serverer DERE pannekaker? Noe sunnere alternativ enn syltetøy eller bacon, liksom?? Anonymous poster hash: fe6a0...7f6
Elsker livet Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Jeg serverer ikke pannekaker som en vanlig hverdagsmiddag. Det er vanskelig å få til når man har fokus på lite karbohydrater og mye proteiner. Skal vi ha pannekaker en sjelden gang blir det med stekt bacon eller stekt flesk. Men jeg husker vi lagde pannekaker på skolekjøkken en gang, og de fyllte vi med kjøttdeig, paprika og løk. Rullet sammen og gratinerte i ovnen med ost på.
Ullsokken Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Lager av grovvakstmel, rikelig med egg og uten sukker. Serverer med blåbærsyltetøy og)eller bacon. Men pannekaker kan jo fylles på samme måte som wraps:-) vanlige pannekaker ned fint mel som er fyllt med kjøttdeig,gulrot, løk og kål (ghrnnonstekt på forrhånd, som vårrullfyll), penslet med olje og stekt i stekovn til de blir litt sprø utenpå er digg også:-)
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Når vi har pannekaker lager jeg de av vanlig siktet hvetemel, egg og melk. Jeg spiser de med smør og sukker på, ene ungen med bare sukker og andre ungen med jordbærsyltetøy.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Du kan med fordel blande cottage cheese i røren. Det øker proteinnholdet. Bruk stavmikser, så blir røren glatt. Jeg har også gjerne litt mandelmel og rapsolje i. Da får barnet i seg mange sunne fettsyrer. Har også gjerne litt honning oppi. Det virker betennelsesdempende. Anonymous poster hash: 7a664...69f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Jeg spiser mine med rørte blåbær og bacon. Resten av familien spiser med sukker og bacon. :-) lager de med vanlig mel. Ikke den sunneste middagen, men så er det jo ikke akkurat hver dag vi har pannekaker heller. :-) (dessverre). Jeg tenker at alt ikke trenger å være så sunt. Anonymous poster hash: 10b3b...10f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Jeg lager det kanskje 2 ganger i året, men det er fordi ungene elsker det og det ungene elsker, det elsker bestemor å diske opp med så de får det der Sikkert en gang i måneden inviterer bestemor ungene på pannekakemiddag, og da blir de laget med fint hvetemel, egg og melk, med sukker i røren og båbærsyltetøy og sukker som garnityr Anonymous poster hash: 82685...553
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Lillebror elsker også pannekaker og vi har det noen ganger til middag. Han liker de best med jordbær eller bringebær syltetøy og gulost. Eller sukker. Storesøster liker best om hun får kjøttdeig og ost inni. Mannen liker begge deler + med bacon. Jeg liker pannekaker utrolig godt, men som Elsker livet sa så passer det ikke med lavkarbo og pannekaker. Så jeg må da ha noe annet. Men om jeg kunne velge spiser jeg en med bringebærsyltetøy og gulost og en med bringebærsyltetøy og brunost
SuperFries Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Vi har pannekaker og tomatsuppe hver tirsdag. Tomatsuppe med egg, og pannekaker med sukker. En tradisjon fra da jeg vokste opp.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Velger heller å ha pannekaker sjelden enn å lage de sunnere. Jeg synes ikke pannekaker skal være sunne, de skal først og fremst være gode. Vi har pannekaker kanskje 2-3 ganger i året, og de serveres med sukker og bacon. Anonymous poster hash: d6850...be4
MammantilNurket Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Jeg fikk ALDRI pannekaker som liten. Mamma syntes det var sååå kjedelig å steke dem Jeg har derfor noen år med pannekaker å ta igjen Her i huset spiser pannekakene våre med masse friske blåbær, sprøstekt bacon og litt økologisk lønnesirup. Jeg lager røren og Kjæresten steker ... jeg har full forståelse for min mors aversjon mot å steke De lages på sojamelk, siktet mel, egg og smør ... og de er nydelige.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Har pannekaker i blant, men med sukker å blåbær.om noen har en sunn oppskrift gjerne med cottage cheese vil jeg gjerne ha den? men må ha hvilken mål jeg skal bruke, elendig på å slumpe Anonymous poster hash: 79559...b13
PrinsesseHengepupp Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Jeg serverer ikke pannekaker som en vanlig hverdagsmiddag. Det er vanskelig å få til når man har fokus på lite karbohydrater og mye proteiner. Skal vi ha pannekaker en sjelden gang blir det med stekt bacon eller stekt flesk. Men jeg husker vi lagde pannekaker på skolekjøkken en gang, og de fyllte vi med kjøttdeig, paprika og løk. Rullet sammen og gratinerte i ovnen med ost på. I mine lavkarbodager lagde jeg knallgode pannekaker med cottage cheese, egg og mandelmel mener jeg å huske. Er helt sikker på at det finnes en oppskrift der ute i nettverden om du søker. De var iallefall veldig gode på smak, men ikke så enkle å rulle da de, naturlig nok, manglet hvetens bindemiddel. Sånn forøvrig spiser vi pannekaker (sunne eller ikke sunne) med ertersuppe og bacon+sukker her i heimen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Lager egen variant Bytter ut hvetemelet med kokosmel, mandelmel, sesammel og fiberhusk. Masse egg Sukrin som søtning Melka byttes ut med vann/fløte Steker somregel i CokosOlje og har bacon og sukrin på dem Hvis du ikke ønsker så mye fett kan du lage ditt eget syltetøy. Jeg bruker iblant å ta en pakke med fryste bær og blander med sukrin Anonymous poster hash: 9c31c...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå