Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Hei. Som dere skjønner i overskriften er jeg gravid for første gang,og jeg tenker på alt og ingenting. Litt hormonell og overdriver sikkert ofte. Men det er noe jeg ikke får ut av hue da!! Min svigermor sa litt kvasst til meg med et blikk som var strengt: bare så du vet det så forventer jeg å ha barnet en gang i uken..!! Jeg bare...jada..litt stille og forfjamset. bare så det er sagt kommer ikke det til å skje fra min side før barnet er værtfall 6 mnd (tenker jeg nå da) skal jo selvfølgelig besøke å få besøk så dere trenger ikke å komme med noe frekt om at bestemor fortjener det osv. Er det bare jeg som overdriver her og syns det var en merkelig komme tar..? Anonymous poster hash: 41914...1cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Kommentar_ Hi Anonymous poster hash: 41914...1cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Nei, det var en uhørt kommentar. Det er ditt barn, ikke hennes. Hva barnet gjør hvor og når er det du som bestemmer. Her må du markere deg asap! Anonymous poster hash: 42026...c45
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Haha, det skal bestemoren bare drite i å mene noe om, hun får låne barnebarnet når det passer DERE. Ikke la henne overkjøre deg. Anonymous poster hash: 825c7...e07
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Hvis hun ikke tullet, så var det en helt utrulig tåpelig kommentar fra svigermor. Du trenger helt klart ikke oppfylle den forpliktelsen for å si det mildt. Det er du og din mann/partner som bestemmer hvor/når/og hvor lenge noen evt passer barnet deres. Men på den andre siden er det flott at svigermor har lyst til å sitte barnevakt ofte. Det er en enorm frihet i familie som har lyst til slikt (sa jeg litt sårt siden det er dårlig stelt med det her i huset). Masse gratulasjoner med første barnet!!! Anonymous poster hash: df69a...11b
Light of my life Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Ja, det var merkelig. Hadde jeg reagert på også.... Er gravid selv da og har piggene ute for alt og alle skal mene noe / bestemme noe over meg og mitt. Da jeg var gravid med førstemann holdt jeg på å klikke da moren min trodde hun hadde noen som helst innflytelse på navnevalg (ville at vi skulle kalle opp etter henne faktisk).
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Svigermor som er helt på bærtur her. Hun kan ikke kreve noe og det er opp til dere foreldre når dere er klare og om dere vil at hun skal ha barnet alene eller ikke. Svigermor tok den med meg og og da reagerte jeg som deg. Da hun gjentok det så klarte jeg å si at det var uaktuelt før vi var klar for det og sambo la til at om ho masa og var like kvass i tonen så ville det aldri skje. Anonymous poster hash: 89c56...a30
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Kan du ikke bare si at du veldig gjerne vil at hun skal få godt forhold til barnebarnet og etter hvert gjerne ha barnet alene på besøk, men at du ikke kan vite på forhånd når barnet og dere er klar for det. Anonymous poster hash: 2e69c...6cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Phuu.. så bra at dere var enige.. hvis hun sier det igjen kommer jeg bare til å svare tilbake. som f.eks: ja fra når forventer du det da? Hehe ja jeg merker jo at piggene er ute. Jeg holder på å eksplodere på min egen familie også altså med mange ting.f eks navnevalg. Men ja! Jeg/vi bestemmer og det skal de få merke om de ikke skjerper seg!! Hehe.. tusen takk foresten :-* HI Anonymous poster hash: 41914...1cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Med en slik holdning får hun ikke ha det en gang i måneden en gang. Hadde ikke nølt med å si det heller. Frekke damer får ingenting her. Anonymous poster hash: 785b3...804
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Her er det svigermor som er på bærtur!! Deres barn, deres regler. Jeg hadde svart bare at "ja, det får vi se på" Mitt tips er å markere grensene sine tydelig allerede nå. Vis med en gang som er sjefen Anonymous poster hash: 9c4c5...934
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Det får holde med besøk de første 6 mnd og så kan hun kanskje ha barnet litt etterhvert når dere er klare for å gi slipp. Dette bestemmer dere, ikke hun Anonymous poster hash: efc3e...578
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Det kommer jo egentlig helt an på hvilken tone du har med svigermor.Men var det noe som ga deg bakiversveis,såer det klart du reagerte! Høres ut som svigermor er livredd for kun å bli farmor og ikke bli like viktig som ei mormor som regel blir...emn å si slike ting vil jo ikke hjelpe overhodet, å forlange å ha eget barnebarn sånn som hun gjorde vil jo bare drive deg enda lenger fra henne... Men kanskje er hun redd for å ikke bli like viktig,kanskje er hun redd for å ikke få lov til å delta i hennes barnebarns liv.Kanskje kan du roe henne indirekte på en annen måte?vise henne at du bryr deg om henne, spørre henne om små råd etc. Men hun kan IKKE forlange noe som helst, det blir bare for dumt.man vet aldri hvordan det blir etter fødsel, hvor hormonell du blir, amming, tårer, nedstemthet osv. Det beste hun kan gjøre er å bry seg på en god måte om dere alle tre! Lykke til! Anonymous poster hash: 8d6c5...c61
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Enig i det alle skriver, men tror jeg hadde holdt den litt åpen og ikke kuttet henne av med en komentar om hun nevnte det igjen. Det kan hende at dere vil ta imot ønsket hennes med åpene armer:) Hadde et kolikkbarn og hadde ikke svigers kommet og tatt henne på trilletur noen timer pr dag hadde neppe jeg og mannen overlevd, (hadde jo det...men det hjelp noe utrolig) da kunne vi sove. Men, som alle sier, er jo ikke noe hun bare kan kreve sånn uten videre. Det må være på dine premisser. Anonymous poster hash: 3eab1...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå