Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Jeg har gått ned fra 65 til 55 kilo. Min bmi er på ca. 21 nå. Så helt normalt. Jeg vil gjerne gå ned til 50- 52 kilo. Men er usikker på om det er bra. Vi har prøvd å bli gravide i 2 år nå. Ingenting skjer så det blir prøverør. Jeg sliter med dette, tror jeg har latt det gå utover mat og kosthold. Jeg har blitt helt bestatt av sunn mat. Har fått totalt angst for sukker og fett. Dette er jo ikke bra. Men føler at det er noe jeg har kontroll over, og kan styre med. Det får tankene mine bort fra det at vi ikke klarer og bli gravide. Men så tenker jeg på at en sunn vekt er jo bra når vi prøver. 50 kilo er jo en grei vekt for meg det også. Men jeg slanker meg jo. Er det bra når man prøver? Vet ikke hvor mye kosthold har og si. Spiser sunt og jogger/går tur 5 dager pr. uke. Anonymous poster hash: 69239...488
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Du reduserer jo sjansene for å bli gravid når du holder på slik. Så du får nesten velge hva som er viktigst? Anonymous poster hash: ed232...7f2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Det var jo det jeg lurte på. Om sjansene blir mindre av å slanke seg! Jeg spiser jo sunt, men ikke så mye. Er heller ikke undervektige. Takk for svar. Anonymous poster hash: 69239...488
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Det er forskjell på å være undervektig pr def og å være undervektig i forbindelse med prøving. Man bør ha litt å gå på, og kroppen bør være i en "avslappet" fase for å øke sjansene. Driver man hardtrening og slanker seg vil kroppen jobbe hardt nok med å holde seg i gang, og nedprioriterer "tull" som hormonproduksjon, eggløsning/syklus, livmorslimhinner osv. Vi har vært gjennom IVF, og fikk selv beskjed om å stagnere vektnedgangen når jeg nådde 25-26 i BMI, for å la kroppen fokusere på den langt viktigere jobben som venta. Og uansett: kroppen TRENGER fett! Sukker er en fordel å kutte i en prøveperiode, men fettet må du for all del ikke kutte, det er essensielt for alle de viktige prosessene du skal gjennom. Anonymous poster hash: ed232...7f2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Takk så mye for svar! Visste ikke at det var så viktig.. Skal jeg lese meg litt mer opp på det, så må jeg skjerpe meg. Graviditet er jo selvfølgelig det vi vil oppnå. Det er bare så tungt måned etter måned. Derfor har jeg forsøkt å fokusere på noe annet.. Anonymous poster hash: 69239...488
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Slik du nå holder på vil trolig redusere sannsynligheten for å bli gravid, også på IVF. Da skal kroppen din igjennom ganske hard medfart,- både psykisk og fysisk. Men du får bare prioritere hva som er viktig for deg. Anonymous poster hash: 971a0...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå