Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Lillebroren min kjører bil med datteren på 1,5 år i fanget. Fram og tilbake 1 meter i egen bakgård. Fordi hun synes det er veldig gøy. Han kjører, hun rattet fram og tilbake i vill begeistring. Jeg hadde ringt om han kjørte på veien med henne, men 1 meter i 3(????) km/t i egen bakgår? Blir usikker. Trenger deres mening. Anonymous poster hash: fe9de...681
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Eh, nei! Anonymous poster hash: 3fd90...b68
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 OMG! Har ikke barnevernet nok å gjøre? Anonymous poster hash: d3cbd...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Nei. Kjære vene. Han er litt dum, men han evner vel å ta vare på barnet ellers. Kanskje heller ringe politiet så han får en bot og lærer. Anonymous poster hash: 7682c...fcf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Ta det opp med han du. Hva tror du bv gjør om du skulle melde? Jo, veilede. Det kan vel du gjøre. Anonymous poster hash: 48023...075
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Hadde jeg fått en slik sak på bordet så ville jeg innkalt foreldene til en samtale om det å være en ansvarlig voksen når man har barn. Og så vilel jeg henlagt saken. Hilsen barnevernkonsuent Anonymous poster hash: 3a20d...4e9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Nei! Og om du blir bekymra for oppførselen hans, så tar du en snakk med han om det. Er for at man skal melde fra ved bekymring, og heller en gang for mye enn en gang for lite.. Men du melder da ikke broren din for å lusekjøre på eget tun.. Det er da farligere å sykle! Anonymous poster hash: fac51...c79
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan ikke helt tro at dette er et seriøst innlegg? Hva er det med situasjonen som gjør at du er bekymret for barnets omsorg? Hva er du redd for at kan gå galt? Er det det evt ulovlige du er bekymret for? I så fall ville det vært en politisak, men jeg tror ikke de trafikkreglene gjelder i egen bakgård, uten at jeg er helt sikker. Søskenbarnet mitt på fjorten bor på landet og kjører traktor og moped på foreldrenes tomt, og det er lov. Anonymous poster hash: 5c295...188
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 TROLL Anonymous poster hash: 51d14...202
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 OMG! Har ikke barnevernet nok å gjøre? Anonymous poster hash: d3cbd...ce3 OMG? Er du 14? Jeg aner ikke hva barnevernet driver med, derfor jeg spør. Jeg synes det er uansvarlig, derfor lurer jeg. Anonymous poster hash: fe9de...681
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Hadde jeg fått en slik sak på bordet så ville jeg innkalt foreldene til en samtale om det å være en ansvarlig voksen når man har barn. Og så vilel jeg henlagt saken. Hilsen barnevernkonsuent Anonymous poster hash: 3a20d...4e9 Takk Da dropper jeg det. Kan snakke med han, men han hører nok ikke på Anonymous poster hash: fe9de...681
Brennheite Badeand Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Så lenge hun ikke spiser brunost mens de kjører så synes jeg du skal la det passere
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan ikke helt tro at dette er et seriøst innlegg? Hva er det med situasjonen som gjør at du er bekymret for barnets omsorg? Hva er du redd for at kan gå galt? Er det det evt ulovlige du er bekymret for? I så fall ville det vært en politisak, men jeg tror ikke de trafikkreglene gjelder i egen bakgård, uten at jeg er helt sikker. Søskenbarnet mitt på fjorten bor på landet og kjører traktor og moped på foreldrenes tomt, og det er lov. Anonymous poster hash: 5c295...188 At han får et illebefinnende og barnet dør av sult i bilen? Anonymous poster hash: fe9de...681
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan ikke helt tro at dette er et seriøst innlegg? Hva er det med situasjonen som gjør at du er bekymret for barnets omsorg? Hva er du redd for at kan gå galt? Er det det evt ulovlige du er bekymret for? I så fall ville det vært en politisak, men jeg tror ikke de trafikkreglene gjelder i egen bakgård, uten at jeg er helt sikker. Søskenbarnet mitt på fjorten bor på landet og kjører traktor og moped på foreldrenes tomt, og det er lov. Anonymous poster hash: 5c295...188 Det er faktisk ikke lov. Du skriver han er fjorten, han må faktisk være seksten for å kjøre lovlig, selv på egen eiendom. Anonymous poster hash: 33db3...2b1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan ikke helt tro at dette er et seriøst innlegg? Hva er det med situasjonen som gjør at du er bekymret for barnets omsorg? Hva er du redd for at kan gå galt? Er det det evt ulovlige du er bekymret for? I så fall ville det vært en politisak, men jeg tror ikke de trafikkreglene gjelder i egen bakgård, uten at jeg er helt sikker. Søskenbarnet mitt på fjorten bor på landet og kjører traktor og moped på foreldrenes tomt, og det er lov. Anonymous poster hash: 5c295...188 Det er faktisk ikke lov. Du skriver han er fjorten, han må faktisk være seksten for å kjøre lovlig, selv på egen eiendom. Anonymous poster hash: 33db3...2b1 Og bare sånn for å understreke det (tipper du selv har førerkort og derfor bør vite det) så gjelder vegtrafikkloven også på privat eiendom. Anonymous poster hash: 33db3...2b1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Jeg kan ikke helt tro at dette er et seriøst innlegg? Hva er det med situasjonen som gjør at du er bekymret for barnets omsorg? Hva er du redd for at kan gå galt? Er det det evt ulovlige du er bekymret for? I så fall ville det vært en politisak, men jeg tror ikke de trafikkreglene gjelder i egen bakgård, uten at jeg er helt sikker. Søskenbarnet mitt på fjorten bor på landet og kjører traktor og moped på foreldrenes tomt, og det er lov. Anonymous poster hash: 5c295...188 Det er faktisk ikke lov. Du skriver han er fjorten, han må faktisk være seksten for å kjøre lovlig, selv på egen eiendom. Anonymous poster hash: 33db3...2b1 Som sagt, da går man til politiet. Politiet håndterer straffeloven og brudd på vegtrafikkloven. Barnevernet håndterer barnevernsloven. Anonymous poster hash: 5c295...188
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 Så lenge broren din ikke gjør noe annet alvorlig mot barnet, så nei, da trenger du ikke melde til barnevernet.... Anonymous poster hash: 4d972...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå