Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Her er det første dagen i barnehagen i morgen, og det ser ut som vi har en plan om å flytte inn i barnehagen for godt... Mulig jeg har funnet frem for mye ting, men med alt av stort og smått så ser det jo ut som et flyttelass Så hva er vanlig, tok dere med alt barnet trengte første dagen, eller spredde dere det litt utover så det ikke så ut som et kjempe flyttelass? Anonymous poster hash: a0086...12e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Hadde med en pose, der var det regntøy, støvler. Skiftetøy for ei uke. Bamse og smokk. Overtrekkbukse. Trengte ikke mer akkurat nå. Etterhvert litt tykkere klær, ull. Anonymous poster hash: 7e491...aba
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Sprer det utover...nå i starten har vi bare hatt med et skiftesett og jakke hvis d skulle bli bruk for det. Når det ble våtere vær tok vi med regntøy og støvler. Så vi tar det litt etter litt Anonymous poster hash: f6b9c...a27
Superdolly Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Jeg tok med alt første dag. Kunne jo ikke vente, i tilfelle de trengte det første dag . Det kan jo hende at ungen blir våt og må skifte i morgen. Velter et melkeglass i fanget eller noe. Det samme med bleier, de kan det bli bruk for i morgen. Men hva og hvor mye har du tatt med, ettersom det ser ut som et flyttelass? Jeg sendte med skifteklær, bleier og kluter. Vogna dro vi frem og tilbake hver dag (gikk til og fra barnehagen).
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Første dagen hadde vi bare med ett skift og drikkeflaske. Så kom sovevogna etter noen dager da han skulle være så lenge at han skulle sove. I år tok vi med ett par skift, drikkeflaske, støvler og regntøy første dagen. Hva er det du skal ta med? Anonymous poster hash: 21668...aad
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Hadde ikke med noe første dagen. Tok med skiftetøy og litt ekstra fleece + støvler andre dag. Resten tok jeg etterhvert og etter behov Anonymous poster hash: b44ed...954
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Da får jeg forsøke å spre det litt utover, jeg kommer jo til å se ut som en dust når jeg kommer i morgen Men bare et par pakket bleier osv tar jo plass. Og været her er jo så ustabilt om dagen, at alt fra regndress til shorts er mulige alternativer ... Anonymous poster hash: a0086...12e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Vi flytter stadig ut og inn av barnehagen... Første dag hadde jeg kun med stelleveske med de vanlige tingene ettersom vi bare skulle være der et par timer sammen. Så hørte jeg hva det var fornuftig å ha med, så dagen etter hadde jeg med to skift, regntøy og støvler, mer trenger man ikke nå så tidlig på høsten. Anonymous poster hash: 08d01...229
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Det jeg har funnet frem hittil er: 2 pk bleier og to pk våtservietter Smokker, salve osv. Høye Goretex joggesko, gummistøvler, tøfler. Regndress, sydvest og regnvotter Hel dress som også fungerer som regndress Tynn lue og tynne vanter En hel fleecedress 3 sett med skift Sokker Kosebamse Det er vel det sånn ca Anonymous poster hash: a0086...12e
ma(G)ma med to små :) Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Da får jeg forsøke å spre det litt utover, jeg kommer jo til å se ut som en dust når jeg kommer i morgen Men bare et par pakket bleier osv tar jo plass. Og været her er jo så ustabilt om dagen, at alt fra regndress til shorts er mulige alternativer ... Anonymous poster hash: a0086...12e Du trenger virkelig ikke NOEN PAKKER bleier, altså 😝
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Slik været er nå trenger man da alt på en gang, bortsett fra vinterklær Anonymous poster hash: aa189...be7
wilmus Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 (endret) Regntøy og støvler+ hettejakke. I sekken har hun t-sjorte, shorts, tynn bukse, tynn genser, truse og sokker + smokk til soving og koseputa. Ja, også joggesko og innesko. (sånne myke ballerinatøfler i skinn) Endret 17. august 2014 av wilmus
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Hadde bare med ett skift og to bleier første dagen. Er der bare 2- 2,5 timer og inne den første dagne for å bli kjent. Tok med litt og litt i begynnelsen. Samme med nr.2. Anonymous poster hash: 64439...e3e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Det jeg har funnet frem hittil er: 2 pk bleier og to pk våtservietter Smokker, salve osv. Høye Goretex joggesko, gummistøvler, tøfler. Regndress, sydvest og regnvotter Hel dress som også fungerer som regndress Tynn lue og tynne vanter En hel fleecedress 3 sett med skift Sokker Kosebamse Det er vel det sånn ca Anonymous poster hash: a0086...12e Hvor skal du gjøre av alt det. Tror du alle kan ta med så mye bleier i en gang Anonymous poster hash: 64439...e3e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Det jeg har funnet frem hittil er: 2 pk bleier og to pk våtservietter Smokker, salve osv. Høye Goretex joggesko, gummistøvler, tøfler. Regndress, sydvest og regnvotter Hel dress som også fungerer som regndress Tynn lue og tynne vanter En hel fleecedress 3 sett med skift Sokker Kosebamse Det er vel det sånn ca Anonymous poster hash: a0086...12e Hvor skal du gjøre av alt det. Tror du alle kan ta med så mye bleier i en gang Anonymous poster hash: 64439...e3e Barnehagen har nok ikke plass til å oppbevare mer enn en pakke bleier per barn. Jeg har hatt barnehagebarn i åtte år og har alltid to sett med skifteklær. (litt ekstra ved bleieslutt). Har fått tilbakemelding på at vi har passe mye skifteklær. Og votter trenger du vel neppe enda, kanskje heller ikke lue? Jeg pakker heller optimistisk med en solhatt :-) Men det blir mye klær og utstyr etter hvert, altså, det er ikke noe å være flau over. Men du trenger jo ikke ta med alt første dagen? Fylle på når du ser hva du trenger? Anonymous poster hash: 9c6a9...2b6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Tre sett skift er ikke nødvendig, ikke to pakker bleier heller. Fullt regntøy må vi ha her nå, men fleecedress? Er det kaldere enn 8grader og de er ute mer enn en time, ja ok. Ellers helt bortkastet om barnet er normalt kledd. Anonymous poster hash: b20d6...ab1
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 Tre sett skift er ikke nødvendig, ikke to pakker bleier heller. Fullt regntøy må vi ha her nå, men fleecedress? Er det kaldere enn 8grader og de er ute mer enn en time, ja ok. Ellers helt bortkastet om barnet er normalt kledd.Anonymous poster hash: b20d6...ab1 Norge er er langt land da:) Her har vi rundt 7-8 grader, kald vin og høst i lufta. Ungene i barnehagen bruker både fleece og luer nå Anonymous poster hash: b44ed...954
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 17 her: Kald vin har vi ikke, men kald vind Anonymous poster hash: b44ed...954
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #19 Skrevet 17. august 2014 Har med parkdress,innesko,regnklær,skiftetøy,fleecklærne ,lue,regnvotter. Anonymous poster hash: caa99...afd
soleia Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Ville berre teke med ein pakke bleier, og spurt om dei treng våtserviettar. I vår bhg kjøper dei dette sjølve. Du treng berre to klessskift, men ellers synes eg det var ei grei pakkeliste Mine har allereie brukt fleeceoverdel under regnjakka, fordi eg kledde dei til finare ver enn det viste seg å bli.
Appelsinpiken Skrevet 17. august 2014 #21 Skrevet 17. august 2014 Første dagen hadde vi med vogn, sengetøy, bleier, skift, regndress, sandkassedress... Jada, det så it som et flyttelasse det gjør det forøvrig første dagen etter jul, påske o.l også
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #22 Skrevet 17. august 2014 Jeg har tatt med 3 skift med klær fordi det sto på den fine pakkelista vi fikk fra barnehagen Og det er små pakker med bleier, så like stor som en vanlig pakke mange har. Men da deler jeg det opp i 2 omganger, så får jeg se an Men takk for innspill, greit å høre hva andre gjør også Anonymous poster hash: a0086...12e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #23 Skrevet 17. august 2014 Om det er vanlig innkjøring i morgen,så trenger du ikke mye. Noen bleier og litt utetøy, thats it. Ikke ta med et flyttelass,det er ikke noe særlig plass i barnehager og det er veldig irriterende for personalet og måtte se igjennom en haug med klær...Tenk heller praktisk og minimalistisk, samt kvalitet. Barnet ditt trenger: vogn,sovepose/teppe, smokk/bamse/klut/etc bleier (i pk) to sett skiftetøy : sokker, longs, body samt dette i ull når det begynner å bli høst støvler/goretexsko/joggesko regnklær og tynn utedress (lue,hals,tynne votter når den tiden kommer) Tynn ulljakke og ullbukse /evt ulldress og tykk ulljakke og ullbukse ullsokker De som skal sove kan godt ha en sovelue og sovevotter/sokker, slik at de ikke kun har en lue som blir bløt når de er ute... Anonymous poster hash: f4bb5...e54
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #24 Skrevet 17. august 2014 Om det er vanlig innkjøring i morgen,så trenger du ikke mye. Noen bleier og litt utetøy, thats it. Ikke ta med et flyttelass,det er ikke noe særlig plass i barnehager og det er veldig irriterende for personalet og måtte se igjennom en haug med klær...Tenk heller praktisk og minimalistisk, samt kvalitet. Barnet ditt trenger: vogn,sovepose/teppe, smokk/bamse/klut/etc bleier (i pk) to sett skiftetøy : sokker, longs, body samt dette i ull når det begynner å bli høst støvler/goretexsko/joggesko regnklær og tynn utedress (lue,hals,tynne votter når den tiden kommer) Tynn ulljakke og ullbukse /evt ulldress og tykk ulljakke og ullbukse ullsokker De som skal sove kan godt ha en sovelue og sovevotter/sokker, slik at de ikke kun har en lue som blir bløt når de er ute... Anonymous poster hash: f4bb5...e54 Glemte innesko, slike skinntøfler er geniale på de små Anonymous poster hash: f4bb5...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå