Gå til innhold

Hvordan takle kvalme best mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er muligens gravid med nr 4, har ikke testet meg.

Men er iallefall veldig kvalm, brekker meg når jeg tar å kaster noe i søpla eller går ut med den, og når jeg åpner kjøleskapet.

Er mest kvalm når jeg er sulten og mett, og når jeg kjører bil, og når jeg kjenner lukter 😝.

Hvordan takle det best mulig? Må jo fungere med de andre barna, husarbeid, og ønsker å jobbe lengst mulig (i Bhg).

Anonymous poster hash: a8680...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymous poster hash: a8680...0bc

Skrevet

Jeg er ni uker på vei, og veldig kvalm. Det er kjempeslitsomt! Jeg prøver å spise ofte, det hjelper. På jobben har jeg salte kjeks og sitrondrops i skuffen, det hjelper meg litt. Det hjelper også å hvile, men det er ikke så lett når man har barn fra før... Var kvalm nesten hele forrige svangerskap, så regner med å ha det med meg en stund...

Skrevet

Hmm... hvordan takler man kvalme? Du blir jo så uvell.. vanskelig å fungere når det står på som værst... mitt råd er å ikke presse deg! Ikke gjør for mye ut av ting... ikke gjør unødvendige ting. Gi deg selv lov til å være kvalm og gravid. La damilie of venner passe barna med god samvittighet. Det er en liten periode av livet det står på.. og du kan ikke tvinge kroppen til å fungere når den ikke orker. Sånn ellers.. ha med kjeks i veska. Sørg for å ikke bli for sulten. Drikk godt med vann. Få i deg nok vitaminer og mineraler. Lykke til;-)

Anonymous poster hash: 6f1c5...988

Skrevet

Jeg var uuutroolig kvalm i mitt svangerskap! 😕 Kastet opp i søppeldunkene på jobb.

Det er vel forskjellig fra person til person, men her hjalp det mye å alltid ha drops i lomma når kvalmen slo til. (Jeg brukte dundersure eller hva de nå heter 😜)

Og aldri gå for lenge uten mat og drikke.

Syns det hjalp å drikke vann med isbiter 😉

Gratulerer så mye hvis du skulle være gravid!

Anonymous poster hash: a5eef...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...