Gå til innhold

De usynlige barna - og viktigheten av gode fosterhjem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er desverre mangel på det i norge. Jeg vet om tre fosterfamilier, de har alle tre sterke økonomiske interesser, de er alle avhengig av inntekta det gir.

To av familiene var lavtlønnet fru, selvstendige næringsdrivende menn, som måtte legge ned virksomheten etter store investeringer.

Tredje familien har betalingsanmerkninger opp under ørene, og er uten jobb. De tar inn mye i både lønn og i utgiftsdekkende inntekter. Jeg kjenner de godt, og de hadde mistet huset sitt om de ikke hadde fått denne ekstra inntekten. Den er stor!

Anonymous poster hash: a46b2...e10

Skrevet

Huff, det var virkelig feil utgangspunkt for å bli fisterforeldre...

Anonymous poster hash: 914b2...6a8

Skrevet

Det kunne se stygt ut.. FOSTERforeldre, skulle det være ;)

HI

Anonymous poster hash: 914b2...6a8

Skrevet

Det er desverre mangel på det i norge. Jeg vet om tre fosterfamilier, de har alle tre sterke økonomiske interesser, de er alle avhengig av inntekta det gir.

To av familiene var lavtlønnet fru, selvstendige næringsdrivende menn, som måtte legge ned virksomheten etter store investeringer.

Tredje familien har betalingsanmerkninger opp under ørene, og er uten jobb. De tar inn mye i både lønn og i utgiftsdekkende inntekter. Jeg kjenner de godt, og de hadde mistet huset sitt om de ikke hadde fått denne ekstra inntekten. Den er stor!

Anonymous poster hash: a46b2...e10

Da er det godt jeg vet om tre familier som også er fosterforeldre som IKKE gjør det pga pengene, men fordi de oppriktig ønsker å hjelpe barn, har overskudd både av plass, energi og ikke minst kjærlighet. Det ene paret har tatt til seg to yngre søsken etter at deres egne var flyttet ut.

De to andre familiene har yngre barn selv, men har tatt til seg barn på ca samme alder som deres egne (+/- 2-4 år, mener jeg å huske det er).

De er utrolig herlige mennesker og de har tatt til seg barna av bare de rette årsakene. To familier har fått varige vedtak om å ha barna, den siste familien har jeg ikke kontakt med lenger, men det så ut til å gå den veien der også.

Gode, stabile hjem hos stødige voksne med store hjerter :)

(Får ikke sett linken din HI fra her jeg sitter nå, så får ikke kommentert den.)

Anonymous poster hash: ecf0b...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...