Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Jeg leste at dette er en av de utdannelsene som det søkes mest til nå. Hva er greia? Hvorfor er det plutselig blitt populært? Er ikke arkivarer bare avanserte sekretærer? Anonymous poster hash: e3c98...859
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Jeg leste at dette er en av de utdannelsene som det søkes mest til nå. Hva er greia? Hvorfor er det plutselig blitt populært? Er ikke arkivarer bare avanserte sekretærer? Anonymous poster hash: e3c98...859 Tja, jeg er ansvarlig for saksbehandlingssystemet til 400 brukere, jobber mye med digitalisering og utvikling av integrasjoner. Tjener 600 i året. Føler meg ikke som noen sekretær akkurat. Anonymous poster hash: 69cee...967
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Jeg nekter å tro at det er standard lønn. De arkivarene jeg har på jobb åpner post, og man tjener neppe 600k når man jobber som postsorterer. Anonymous poster hash: e3c98...859
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Uklokt å bli arkiver nå, da de snart vil bli overflødige. Det skjer en overgang til digitale arkiv, en arkivar gjør en jobb som PCer vil ta over. Anonymous poster hash: d380a...401
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 De jeg kjenner som jobber som arkivarer har master i historie. Anonymous poster hash: 1198a...6cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Uklokt å bli arkiver nå, da de snart vil bli overflødige. Det skjer en overgang til digitale arkiv, en arkivar gjør en jobb som PCer vil ta over. Anonymous poster hash: d380a...401 Øh. Arkivstudier handler nettopp ofte om elektronisk arkiv.... Anonymous poster hash: 8b213...bc9
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Uklokt å bli arkiver nå, da de snart vil bli overflødige. Det skjer en overgang til digitale arkiv, en arkivar gjør en jobb som PCer vil ta over. Anonymous poster hash: d380a...401 Øh. Arkivstudier handler nettopp ofte om elektronisk arkiv.... Anonymous poster hash: 8b213...bc9 Nettopp! :-) Arkivarer i dag har god IT-kompetanse og er derfor attraktive. Nei, det er nok ikke helt standard med 600, men de aller fleste som jobber i moderne elektroniske arkiver har god utdannelse, mye kompetanse og tjener relativt godt. Postmottak sorterer ofte under arkiv, men det er jo bare en bitteliten del av jobben. Anonymous poster hash: 69cee...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå