Gå til innhold

Arkivutdannelse - Arkivarer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste at dette er en av de utdannelsene som det søkes mest til nå. Hva er greia? Hvorfor er det plutselig blitt populært? Er ikke arkivarer bare avanserte sekretærer?



Anonymous poster hash: e3c98...859
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg leste at dette er en av de utdannelsene som det søkes mest til nå. Hva er greia? Hvorfor er det plutselig blitt populært? Er ikke arkivarer bare avanserte sekretærer?

 

Anonymous poster hash: e3c98...859

Tja, jeg er ansvarlig for saksbehandlingssystemet til 400 brukere, jobber mye med digitalisering og utvikling av integrasjoner. Tjener 600 i året.

Føler meg ikke som noen sekretær akkurat.

 

Anonymous poster hash: 69cee...967

Skrevet

Jeg nekter å tro at det er standard lønn. De arkivarene jeg har på jobb åpner post, og man tjener neppe 600k når man jobber som postsorterer.



Anonymous poster hash: e3c98...859
Skrevet

Uklokt å bli arkiver nå, da de snart vil bli overflødige. Det skjer en overgang til digitale arkiv, en arkivar gjør en jobb som PCer vil ta over.

 

Anonymous poster hash: d380a...401

Skrevet

De jeg kjenner som jobber som arkivarer har master i historie.

 

Anonymous poster hash: 1198a...6cd

Skrevet

Uklokt å bli arkiver nå, da de snart vil bli overflødige. Det skjer en overgang til digitale arkiv, en arkivar gjør en jobb som PCer vil ta over.

 

Anonymous poster hash: d380a...401

 

Øh. Arkivstudier handler nettopp ofte om elektronisk arkiv....

 

Anonymous poster hash: 8b213...bc9

Skrevet

 

 

Uklokt å bli arkiver nå, da de snart vil bli overflødige. Det skjer en overgang til digitale arkiv, en arkivar gjør en jobb som PCer vil ta over.

 

Anonymous poster hash: d380a...401

Øh. Arkivstudier handler nettopp ofte om elektronisk arkiv....

 

Anonymous poster hash: 8b213...bc9

Nettopp! :-) Arkivarer i dag har god IT-kompetanse og er derfor attraktive.

 

Nei, det er nok ikke helt standard med 600, men de aller fleste som jobber i moderne elektroniske arkiver har god utdannelse, mye kompetanse og tjener relativt godt.

Postmottak sorterer ofte under arkiv, men det er jo bare en bitteliten del av jobben.

 

 

Anonymous poster hash: 69cee...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...