Gå til innhold

Stakkars ungene mine, for en bortkastet helg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen må jobbe og jeg ligger rett ut med feber. Så her er det film og sofa som gjelder. Får så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å aktivisere dem.

Anonymous poster hash: b65fa...a88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har vi en lat søndag bare fordi jeg er lat..Altså det blir ingen aktivisering av datteren, hun får ordne seg selv :P

Skrevet

Krise !!

Men helg seriøst. Har du dårlig samvittighet for at de ikke er aktivistert en helg ??

Anonymous poster hash: 8a9c3...69f

Skrevet

Mine har hatt en fin helg, men det gikk over i går kveld, for da ble mannen i huset plutselig sur for noe. Nå har vi ikke pratet sammen i dag, for nå er han sur for at han skal på jobb. Men forsøke å skifte jobb? Nope, gidder ikke.

Anonymous poster hash: f0a17...5d4

Skrevet

Mannen må jobbe og jeg ligger rett ut med feber. Så her er det film og sofa som gjelder. Får så dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å aktivisere dem.

Anonymous poster hash: b65fa...a88

Noe "bortkastet" her også- om det er noe trøst. Kom oss på fisketur på fredag, men på natten fikk barnet feber. Enda pjusk men feberfri så håper hun er klar til skolestarten i morgen.

God bedring:-))

Anonymous poster hash: b5cd8...504

Skrevet

Jeg tror alle trenger en lat helg i blant. Det er så mye som skal skje hele tiden ellers, så kos dere med å ikke gjøre noen ting noen dager :)

Skrevet

Krise !!

Men helg seriøst. Har du dårlig samvittighet for at de ikke er aktivistert en helg ??

Om en er i full jobb og det er lite tid for store aktiviteter i hverdagen er det vel helt naturlig? For meg er helgene nærmest "hellige", og vi er på turer, besøk, på hytta osv. Ting vi ikke kan gjøre i hverdagen grunnet jobb og skole.

Skrevet

Da syns jeg heller synd på barna dine ellers i året. Hvis hver helg må være fullbooka med program.

Jeg er veldig glad de helgene vi ikke har planer jeg. Bare surre hjemme. Viktig å lære barna at de kan leke selv, og at ikke noe må skje hele tiden.

Anonymous poster hash: 5c8a8...745

Skrevet

Da syns jeg heller synd på barna dine ellers i året. Hvis hver helg må være fullbooka med program.

Jeg er veldig glad de helgene vi ikke har planer jeg. Bare surre hjemme. Viktig å lære barna at de kan leke selv, og at ikke noe må skje hele tiden.

Anonymous poster hash: 5c8a8...745

Her er så mye rare folk her inne. Merkelige mennesker med en utrolig evne til å vri alt. Som prøver å få den febersyke "late" mammaen til å tro at denne helgen er hun en god mor- ellers i året når hun er frisk er det synd i barna hennes😁😂

Takk- du ga meg en god latter. Atter en gang😂

Skrevet

Krise !!

Om en er i full jobb og det er lite tid for store aktiviteter i hverdagen er det vel helt naturlig? For meg er helgene nærmest "hellige", og vi er på turer, besøk, på hytta osv. Ting vi ikke kan gjøre i hverdagen grunnet jobb og skole.

Ja, men kjære deg, hvis dere er så aktive i helgene ellers i året så er det vel ingen stress at en helg er uten planer.

Tror faktisk barna, og dere også, kan ha godt av en helg uten å gjøre noe spesielt.

Merkelig å få dårlig samvittighet for å være syk og ha en rolig helg.

Skrevet

Her har vi bare en rolig helg hjemme og. Vi har vært på en aktiv ferie i 2,5 uke, kom hjem natt til lørdag. Så deilig å bare gjøre ingenting og slappe av. Barna har da bare godt av å slappe av en helg iblant.

Skrevet

Det er bra for barna dine å lære og aktivisere seg selv, og at ikke alt alltid kan handle om dem.

Anonymous poster hash: c05d4...e85

Skrevet

Krise !!

Ja, men kjære deg, hvis dere er så aktive i helgene ellers i året så er det vel ingen stress at en helg er uten planer.

Tror faktisk barna, og dere også, kan ha godt av en helg uten å gjøre noe spesielt.

Merkelig å få dårlig samvittighet for å være syk og ha en rolig helg.

Kanskje de hadde planer som ble ødelagt? Kanskje de har hatt flere late helger og denne helgen skulle de gjøre noe de hadde gledet seg til?

La nå moren ha dårlig samvittighet uten å tilte helt;-)

Og selvfølgelig har en helger uten planer. Å ligge på sofa hele helgen er vel noe de færreste syns er ok, bortsett fra deg da;-)

Skrevet

Barna må ikke aktiviseres hele tiden. De kan fint lære seg å bruke fantasien og leke selv. Regner med de har drøssevis med leker å ta av som de fleste norske barn. Var hjemme alene med alle 4 barna mine i sommer, og det var sjelden de ble aktivisert for å si det slik. Leke gjør de selv, jeg hjelper og veileder om de trenger hjelp til noe. :-)

Skrevet

Kun en helg?? Hallo!! De klarer seg fint!

Er verre med de som er kronisk syke og må holde senga helg etter helg etter helg.

Da er det snakk om stakkars barn!

Anonymous poster hash: dc689...b35

Skrevet

Hjelpes... Er det stakkars barn fordi de får en rolig helg uten aktiviteter? Tenker ungene dine koser seg, og nyter et par dager uten mas og jag.

Anonymous poster hash: 78872...bef

Skrevet

Mitt barn er mest fornøyd når vi ikke har noe program i helgene. Da kan han leke ute med nabobarna hele dagen og det elsker han :)

Anonymous poster hash: 5b983...767
Skrevet

Herlighet, dårlig samvittighet for noe man ikke kan noe for?! Alle blir syke innimellom, og da må man jo ta der med ro.

Æsj deilig for barna å ikke gjøre noe da! Aktivisere seg selv, gå til venner og ikke stresse eller farte hit og dit. Se på tv, lese og leke med Lego. Alle trenger å koble av litt, late seg og ikke gjøre noe. Skjønner det er deilig å gå på tur/besøk osv, men er man syk så er man syk.

Vi var i 30-års lag i går, og er late i dag. Begge har vennebesøk og jeg sitter og slækkern med iPad og Sjokolade. Mannen er på fotballkamp rett oppi gata, men blir nok bare å slappe av etterpå. Skal spise kl 17, og etter det tar vi ting dom det kommer. De er forresten 5 og 8 år. Var på sykkeltur i går før vi dro til besteforeldrene der de koste seg masse. Nå babler jeg fælt, men det jeg ville si er: SLAPP AV!! Bli frisk:-)

Anonymous poster hash: 3b45f...4e8

Skrevet

Slapp av.. de lider ingen nød. De har selskap i hverandre. Tror barn har godt av å kjede seg litt også

Anonymous poster hash: 6870b...bd4

Skrevet

Hva med meg da? Jeg er FYLLASJUK og har overlatt alt til mannen. Han aktivisere barna og steller med meg. Har dårlig samvittighet og skammer meg litt, men jammen var det gøy med en ordentlig fest! Mange år siden sist.

Anonymous poster hash: 6fcac...863

Skrevet

Men du er jo syk. Bedre unnskyldning finnes ikke. Du har ikke mange alternativer og sånn er det bare med sykdom :-)

Anonymous poster hash: 976ff...3bb

Skrevet

Hvorfor skal det skje "noe" absolutt hele tiden, da? Hva lærer vi _egentlig_ barna våre ved å aktivisere dem i ett kjør?

Noen gang hender det at de voksne må jobbe, er syke eller rett og slett har lyst til å gjøre noe annet - det er greit.

Barn har godt av å kjede seg av og til. De blir ikke understimulerte av å tilbringe en søndag foran TV'n.

Skrevet

Hvor gamle er barna dine? Helt utrolig at du har dårlig samvittighet for å være syk en helg!

Denne helgen har ikke vi gjort stort vi heller, og da vi spurte ungene om de ville dra ned til byen en tur var svaret "nei". De lekte med Lego og bamser og ville heller være hjemme og slappe av.

Anonymous poster hash: d7fc4...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...