Gå til innhold

Er dette normal oppførsel av en 8 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av sommeren har 8 åringen blitt mer og mer sint for alt mulig. Han har daglige raserianfall over filleting som jeg kaller det. 

Ta i dag for eksempel: Han og søsteren hans kommer ned etter å ha tilbrakt en liten time ovenpå med en lek. Lillesøsteren sier at hun er tørst, og guttungen sier han er sulten. Ja sier jeg, kom hit nå, så skal dere få litt frokost. Så langt alt bra ikke sant?

Men da snur plutselig 8 åringen og klikker totalt. For søsteren hadde mast om mat og drikke mens de lekte, og nå når de skal sette seg ned å spise, så ødelegger det leken de hadde. Han skriker høylytt!, og sier diverse  ting som at jeg ikke er mammaen hans lenger, at jeg er teit og dum osv.

Han roet seg etter ti -femten minutter(han ble sendt på rommet for å rase seg ferdig der), men før det var det masse skriking, banking i vegger. Helt vill.

Er dette normalt???

Anonymous poster hash: 167aa...cd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være normalt (feks. at han er i minipubertet og kroppen "raser" med hormoner) og det kan være noe unormalt eller vaskelig som har skjedd som gjør at han oppfører seg slik.

At barn har perioder med sinne og raseri er ikke unormalt i seg selv, men dere bør finne ut hvorfor han oppfører seg som han gjør.

Anonymous poster hash: e0353...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...