Gå til innhold

Høy livmor uke 8


mojmoj

Anbefalte innlegg

Er 8+1 og kjenner livmoren tydelig ca 5 fingerbredder over skambenet. Var hos legen fredag som sa den var tilsvarende at jeg er 12 uker på vei. Er henvist til UL neste uke men i mellomtiden klarer jeg ikke la være å bekymre meg... Dette er mitt 4 svangerskap, hadde en SA i vår.

Er det tvillinger(gulp)? Eller er livmoren stor fordi jeg nettopp har vært gravid? Eller er det noe galt med barnet? Eller er det helt normalt at den noen ganger vokser så fort? Hadde vært fin med noen tanker fra dere andre...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man kan få større mage raskere når man har hatt barn tidligere. Det kan jo hende det er en kombinasjon. Kanskje du er lenger enn du tror og i tillegg er livmoren større fordi du tidligere har hatt barn.

 

Vet ikke om mine tanker hjalp deg noe, det blir jo bare antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tirilill:) Jeg er ganske sikker på at termin er riktig! Legen tenkte det samme som du at jeg faktisk er kommet 4 uker lengre i svangerskapet selv om jeg har hatt mensen/blødninger som vanlig. Da jeg tok graviditetstest 10 dpo viste den svakt positiv, ville ikke krysset vært sterkere om jeg da hadde vært 4 uker tidligere enn antatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som du! Er nå ca 9 fullgått, og har kjent livmoren en uke.

Dette er min nr 3, og jeg tenker at den vokser raskere for hver gang. 

Samboer kunne til og med se kulen for et par dager siden. Min ligger godt mot høyre ganske høyt oppe til å være så kort på vei. Skal på ul i morgen, tror ikke det er mer enn en, men rart er det uansett. Skal høre med jordmor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...