Gå til innhold

Ekstremt sutrete fireåring - gi meg styrke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er detnormalt at fireåringer sutrer så jævlig mye hele tiden? Det er ustanselig sutring på han, alt er gæærnt og da skrur han på krana. Han er ikke lei seg, han bare sutrer og trasser for å få viljen sin.

Spesielt sutrete når lillebroren er i nærheten. Har tenkt det er sjalusi og tar han med på masse ting med bare ham. Men likefullt sutrer han. Det kan være feil ting som går på tv, han vil se et opptak istedet og da gjerne av noe vi ikke har engang. Og så skal det grines og hyles igjen og det er faen ikke mulig å snakke til ham heller.

Når han er hos andre er han bare snill og grei og blid så ingen skjønner hva vi sliter med.

Skulle så gjerne hatt bare en dag hvor den ungen kunne være litt glad. Flere som har hatt sånne sutrekopper?

Anonymous poster hash: 72385...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene...

Anonymous poster hash: 9ae55...02b

Skrevet

Hehe huff, ja... Har en nesten 5-åring som har vært ille. Meeeeeen - det er bedre nå!!!! Bit tenna sammen, ignorer det så godt du kan, det går over :)

Skrevet

Sånn er det.

Vi måtte selv erkjenne at vi nok strakk oss for langt i å unngå sutring og da ble det verre.

Nå er det umiddelbart slutt på det vi gjør om det sutres. Ser hun på tv og sutrer fordi det er feil program får hun én sjans til å spørre med normal stemme om vi kam bytte kanal ellers skrus tv'en av.

Vi var faktisk i ferd med å skape et monster fordi vi ville unngå sutring.

Litt er det fortsatt. Når hun er trøtt og sliten etc men ikke den konstante der alt er feil hele tiden.

Anonymous poster hash: 35f44...d50

Skrevet

Her også, jeg gir femåringen min beskjed om å gå på rommet hvis han sutrer uten god grunn. Klaging over mat/tv osv er ikke lov, og generell sutring og grining får han gjøre på rommet. Har forklart han litt om det med ulv! ulv!, og at dersom han skal sutre hele tiden gidder vi ikke komme løpende den dagen det faktisk ER noe. 

Han skjønte det, og har blitt bedre.. 

Anonymous poster hash: 77db9...eb0
Skrevet

Treåringen her kan også være sånn. Hun får klar beskjed om at mamma forstår ikke sutrestemme (noe som ofte er helt sant) og skal hun få det som hun vil må hun spørre med vanlig stemme. Om hun er ekstremt sutrete over lengee tid hjelper det faktisk å bli litt sint på henne, da gråter hun i 2 minutter, så prater vi litt om hvorfor mamma ble sint og hvorfor hun er lei seg, så er det bra igjen. Virker som om det er litt befriende for henne å få gråte ut litt og bryte sutremønsteret.

Anonymous poster hash: 8856e...4e0

Skrevet

4åringen har sutret endel og sutring er en av de tingene som gjør lunta mi sinnsykt kort. Jeg gjorde kort prosess på sutringen og hørte konsekvent ikke etter når hun sutret. Da ga det seg ganske fort når sutring ikke ha noen respons fra meg.

Hun kan finne på å sutre innimellom, men henter seg fort inn når hun skjønner at sutring fører henne ingensteder.

Anonymous poster hash: c9702...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...