Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Har 3 uker sprik mellom menstermin og ul termin. er så redd for å gå over tiden da med UL terminen i tilfelle mensterminen stemmer. Da den er 3 uker før. Tenker på alt som kan skje hvis jeg går to uker over tiden. Er så redd for at barnet kan dø. Har sagt i fra til legen men jeg føler ikke at følelsene mine blir tatt på alvor. jeg vet jo tid jeg hadde siste mens og når jeg da regner meg frem stemmer mensterminen. vet ikke helt hva jeg vill frem til.. men skal jeg bare slå meg til ro med det og vente å se.. noen som har erfaring? Hva stemte på deg osv.. Anonymous poster hash: accfe...e66
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 På meg kom baby på dagen på UL terminen. Hva med å snakke med sykehuset direkte og ikke fastlegen? Anonymous poster hash: 0beab...444
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Men uansett hvilken termin som stemmer, så vil jo babyen komme ut når den er klar! Anonymous poster hash: 60219...dca
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Prat med jordmor om dine bekymringer så får du nok ekstra kontroller på slutten. Når det er over 2 uker avvik så mener jeg du skal kunne få en ekstra UL. Ville ihvertfall hørt om den muligheten. Selv om noen sier at barnet kommer når det er klart, så er det dessverre ikke sånn. Er ikke alltid kroppen greier å starte fødselen av seg selv, og det er også forbundet økt fare for komplikasjoner både for mor og barn, og til og med fosterdød ved overtid. Har du noen formening om når eggløsning var og hvilke dager unnfangelse var mulig? Isåfall, si dette til jordmor. Kan være at eggløsning rett og slett var sen den måneden, slik at det er ultralydterminen som stemmer. Men uansett ville jeg tatt det opp med jordmor, og bedt om ekstra kontroller hvis du går over menstermin. Anonymous poster hash: 3543f...a5d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Kansje du hadde sen eggløsning.. Den kommer ikke nøyaktig 14 dager etter mensen hos alle. Sen eggløsning = senere termin.. Når fikk du positiv test da? Anonymous poster hash: 8328f...e80
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Kanskje du kan få flere UL hvis du maser litt? Husk at på ordinær UL måler de jo fosteret, og det er oftest den som stemmer (men ikke alltid). Jeg fødte dagen etter UL terminen. Menstermin var 5 dager før. Anonymous poster hash: 05079...45b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Hos meg har UL termin alltid stemt. Gravid nå og får ekstra oppfølging og de lander nøyaktig på samme termin hver gang. (Altså når de måler veier foster kommer riktig antall uker opp) Jeg avviker 2 uker fra eggløsningtermin så jeg må ha hatt to den måneden. Anonymous poster hash: 20ed7...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Hei dere takk for alle svar! Jeg skal purre på de igjen.. jeg fikk positiv test 1,5 mnd etter siste mens.. skal sies at jeg sluttet på pillene en uke etter nytt brett. så det ble mye mensen en stund der tror det må være noe med syklusen min som også spiller inn. Ungen var 19% mindre enn gjennomsnittet ved UL termin så det stemmer vell dette her :-) Bare masse tanker og grubling HI Anonymous poster hash: accfe...e66
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Mente 19 % mindre enn gjennomsnittet sa de den var når jeg var på ord UL Anonymous poster hash: accfe...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå