Gå til innhold

Mannen og jeg er uenige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil flytte til et sted her i nærheten, rett ved siden av en veldig fin barneskole. Dette er et svært borettslag med masse blokker og barn. Alle barna sokner til skolen rett ved siden av.

Barnet begynner på en annen skole i nærområdet snart, jeg vil gjerne flytte innenfor den skolekretsen, men mannen mener at barnet ikke trenger å bytte skole selvom vi flytter. Det er her uenigheten kommer inn i bildet. Jeg mener at det må barnet. Jeg vil det. Det blir dumt for barnet når alle i borettslaget går på samme skole, også skal mitt barn gå på den andre skolen som da tilhører en annen skolekrets.

Jeg mener at man bør gå på den skolen man sokner til. Dette handler for meg om identitet og tilhørighet.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 63880...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, med mindre det er snakk om siste året før skolebytte uansett.

Anonymous poster hash: 036e0...e8c

Skrevet

Her i byen kan man ikke velge det selv. Flytter du til en annen skolekrets må barnet bytte skole. Det går an å søke hvis man vil beholde plass eller bytte til skole utenfor kretsen, men det skal mye til siden det er dårlig kapasitet på alle skolene. 

Er enig i at barnet bør gå på skolen det sokner til. Lettere med fritid og tilknytning. Har barnet mange år igjen er det uproblematisk å bytte, men er det på slutten av barneskolen ville jeg ventet med å flytte eller flyttet innad i same krets.

Ser at de som velger å sende barna sine på Montesoriskolen, steinerskolen eller friskolen her må jobbe mye hardere for å oppretholde et nettverk for barna. Ungene kan jo ikke akkurat rusle til en skolekamerat på ettermiddagen. 

Anonymous poster hash: c37ec...780
Skrevet

Tullball. Barnet ditt vil ende opp med flere venner enn om han skal gå på skole med alle rundt h*n. Rart å tenke på at du mener alle barna som bor i samme område SKAL gå på samme skole.

Anonymous poster hash: 7407b...3a7
Gjest Antarctica
Skrevet

Det er da ikke HI som sitter og mener dette. I de fleste byer og tettsteder med mer enn én skole må man søke spesielt for å få skifte rode. Skolestrukturen er politisk bestemt. Skolene er dimensjonert til å passe den roden/det omlandet den skal betjene, og har ikke nødvendigvis kapasitet til å ta inn barn fra andre områder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...