Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 . Anonymous poster hash: 681a0...b2d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Enig i svar over... Ikke alvorlig psykisk syk i så fall, teker jeg. Heller småsprø og eksentrisk. Anonymous poster hash: 07642...b33
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 .... men han hadde nok neppe kunnet ha en 9- 17 jobb, i likhet med veldig mange andre i samme bransje . Anonymous poster hash: 07642...b33
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Nei det er ingen stygg påstand. Det er også derfor jeg stiller spørsmål til hva hi legger i psykisk syk. Nevn en av verdens store kunstnere som ikke har lidd av depresjon, Manisk depressiv osv osv i en eller annen grad. Det er ingen stygg påstand med mindre man bruker det som er skjellsord, og det gjør ikke jeg. Anonymous poster hash: d5c6b...13c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 For noe tull. Svært mange store kunstnere har ulike personlighetsforstyrrelser, depresjoner, angst eller andre lidelser, det er et faktum. De er ofte genier på sitt område, men hadde ikke fungert så godt i samfunnet hvis de ikke hadde hatt den jobben og fleksibiliteten de har. Anonymous poster hash: 07642...b33
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Hvorfor så lett krenkbar? Anonymous poster hash: 07642...b33
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Hvorfor så lett krenkbar? Anonymous poster hash: 07642...b33 Jeg blir ikke lett krenket (som det heter, ikke "lett krenkbar"), men jeg HATER folk som kommer med slike tullete påstander. "Å, geni og galskap er bare to sider av samme sak!" Forbannet tull! Anonymous poster hash: 8a048...f10
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Hvorfor så lett krenkbar? Anonymous poster hash: 07642...b33 Jeg blir ikke lett krenket (som det heter, ikke "lett krenkbar"), men jeg HATER folk som kommer med slike tullete påstander. "Å, geni og galskap er bare to sider av samme sak!" Forbannet tull! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Eh. Jo, jeg tør påstå at du hisser deg voldsomt opp over en bagatell og at du dermed ihvertfall tydeligvis er lett krenkbar nå. I tillegg nekter du å vurdere den muligheten at det faktisk er du som tar feil. Anonymous poster hash: 07642...b33
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Hvorfor så lett krenkbar? Anonymous poster hash: 07642...b33 Jeg blir ikke lett krenket (som det heter, ikke "lett krenkbar"), men jeg HATER folk som kommer med slike tullete påstander. "Å, geni og galskap er bare to sider av samme sak!" Forbannet tull! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Eh. Jo, jeg tør påstå at du hisser deg voldsomt opp over en bagatell og at du dermed ihvertfall tydeligvis er lett krenkbar nå. I tillegg nekter du å vurdere den muligheten at det faktisk er du som tar feil. Anonymous poster hash: 07642...b33 Det er en myte at man må være psykisk ustabil for å være en stor kunstner. Det er faktisk bare utrolig teit å påstå det. Og igjen: Det heter "bli lett krenket" ikke "lett krenkbar". Anonymous poster hash: 8a048...f10
Virginia. Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Enig med dem over. Personlig blir jeg ufattelig irritert av folk som ikke er interessert i fakta eller studier på områder, men blir rasende av å bli motsagt og gjerne tror at ørten utropstegn er en utmerket måte å poengtere noe på.... http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/336918 "Vincent van Gogh, som malte noen av sine vakreste bilder mens han oppholdt seg på sinnssykeasylet i Saint-Remy i Provence. Virginia Woolf, som til slutt ga opp kampen mot depresjonen, og fylte frakkelommene med stein før hun gikk i elva. Den paranoid schizofrene nobelprisvinneren John Nash, som har gitt inspirasjonen til filmen Et vakkert sinn. Forestillingen om det gærne geniet er slett ikke ny. Men nå antyder en svensk kjempestudie at mytene faktisk har solide røtter i virkeligheten. Kunstnere, forfattere og forskere Resultatene viser at bipolar lidelse er vanligere i alle grupper mennesker med kunstneriske eller vitenskapelige yrker: fra dansere og fotografer til forskere og forfattere. Selv pasientenes slektninger har oftere kreative yrker, står det i en pressemelding fra Karolinska institutet, hvor forskningen er gjort. Sammenhengen er spesielt sterk for forfattere. De ser ut til å ha økt risiko for de fleste psykiske sykdommer. Forfattere blir oftere rammet av bipolar lidelse, schizofreni, depresjon, angstlidelser og misbruk. De har også en 50 prosent høyere risiko for å begå selvmord, sammenlignet med resten av befolkningen."
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Enig med dem over. Personlig blir jeg ufattelig irritert av folk som ikke er interessert i fakta eller studier på områder, men blir rasende av å bli motsagt og gjerne tror at ørten utropstegn er en utmerket måte å poengtere noe på.... http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/336918 "Vincent van Gogh, som malte noen av sine vakreste bilder mens han oppholdt seg på sinnssykeasylet i Saint-Remy i Provence. Virginia Woolf, som til slutt ga opp kampen mot depresjonen, og fylte frakkelommene med stein før hun gikk i elva. Den paranoid schizofrene nobelprisvinneren John Nash, som har gitt inspirasjonen til filmen Et vakkert sinn. Forestillingen om det gærne geniet er slett ikke ny. Men nå antyder en svensk kjempestudie at mytene faktisk har solide røtter i virkeligheten. Kunstnere, forfattere og forskere Resultatene viser at bipolar lidelse er vanligere i alle grupper mennesker med kunstneriske eller vitenskapelige yrker: fra dansere og fotografer til forskere og forfattere. Selv pasientenes slektninger har oftere kreative yrker, står det i en pressemelding fra Karolinska institutet, hvor forskningen er gjort. Sammenhengen er spesielt sterk for forfattere. De ser ut til å ha økt risiko for de fleste psykiske sykdommer. Forfattere blir oftere rammet av bipolar lidelse, schizofreni, depresjon, angstlidelser og misbruk. De har også en 50 prosent høyere risiko for å begå selvmord, sammenlignet med resten av befolkningen." Jeg har aldri sagt at ikke mange kunstnere har vært/er psykisk syke. Jeg sier at det på ingen måte er automatikk i at de er det! Anonymous poster hash: 8a048...f10
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 Sannsynligvis. Alle store kunstnere er det. Men hva mener du med psykisk syk? Anonymous poster hash: d5c6b...13c Pisspreik! Selvsagt er ikke alle store kunstnere psykisk syke. Slikt går det faktisk ikke an å si, det er en stygg påstand! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Hvorfor så lett krenkbar? Anonymous poster hash: 07642...b33 Jeg blir ikke lett krenket (som det heter, ikke "lett krenkbar"), men jeg HATER folk som kommer med slike tullete påstander. "Å, geni og galskap er bare to sider av samme sak!" Forbannet tull! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Eh. Jo, jeg tør påstå at du hisser deg voldsomt opp over en bagatell og at du dermed ihvertfall tydeligvis er lett krenkbar nå. I tillegg nekter du å vurdere den muligheten at det faktisk er du som tar feil. Anonymous poster hash: 07642...b33 Det er en myte at man må være psykisk ustabil for å være en stor kunstner. Det er faktisk bare utrolig teit å påstå det. Og igjen: Det heter "bli lett krenket" ikke "lett krenkbar". Anonymous poster hash: 8a048...f10 For å bli en stor kunstner må du være annerledes - du må ha evnen til å gå langt utenfor den firkantene alle vi andre beveger oss i. Du må dermed ha et sinn som klarer/evner dette. Det samfunnet vi lever i har av en eller annen grunn satt merkelapper på folk som klarer dette, og gitt det ulike diagnoser, sinnstilstander eller hva du nå ønsker å kalle det. Eller rett og slett "han må jo være helt gææær'n" i positiv sjargong. Det er verken noe å være flau eller skamme seg over. Anonymous poster hash: d5c6b...13c
Virginia. Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 (endret) Enig med dem over. Personlig blir jeg ufattelig irritert av folk som ikke er interessert i fakta eller studier på områder, men blir rasende av å bli motsagt og gjerne tror at ørten utropstegn er en utmerket måte å poengtere noe på.... http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/336918 "Vincent van Gogh, som malte noen av sine vakreste bilder mens han oppholdt seg på sinnssykeasylet i Saint-Remy i Provence. Virginia Woolf, som til slutt ga opp kampen mot depresjonen, og fylte frakkelommene med stein før hun gikk i elva. Den paranoid schizofrene nobelprisvinneren John Nash, som har gitt inspirasjonen til filmen Et vakkert sinn. Forestillingen om det gærne geniet er slett ikke ny. Men nå antyder en svensk kjempestudie at mytene faktisk har solide røtter i virkeligheten. Kunstnere, forfattere og forskere Resultatene viser at bipolar lidelse er vanligere i alle grupper mennesker med kunstneriske eller vitenskapelige yrker: fra dansere og fotografer til forskere og forfattere. Selv pasientenes slektninger har oftere kreative yrker, står det i en pressemelding fra Karolinska institutet, hvor forskningen er gjort. Sammenhengen er spesielt sterk for forfattere. De ser ut til å ha økt risiko for de fleste psykiske sykdommer. Forfattere blir oftere rammet av bipolar lidelse, schizofreni, depresjon, angstlidelser og misbruk. De har også en 50 prosent høyere risiko for å begå selvmord, sammenlignet med resten av befolkningen." Jeg har aldri sagt at ikke mange kunstnere har vært/er psykisk syke. Jeg sier at det på ingen måte er automatikk i at de er det! Anonymous poster hash: 8a048...f10 Nei, det er klart. Men nå snakket vi da om de største kunsterne, ikke alle med kreative evner, og blant større kunstere så ville det nok overraske meg dersom man fant noen unntak uten i det minste en lett psykisk lidelse. Ellers er det positive nyheter for dem som eventuelt har noen nære med bipolar lidelse i familien eller dem med en lettere variant av dette som har valgt å ikke bli kunstere : http://www.forskning.no/artikler/2014/august/399415 Endret 16. august 2014 av Ibsenfrue
skinnfilla Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 Hmm, David bowie , fikk ikke han en kjærlighet på pinne inn i øyet på scenen en gang? Syns jeg kan erindre ham med en lollipop stikkende ut av øyet ..., Ellers har jeg ingenting å bidra med i denne tråden, takk for meg
Virginia. Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Hmm, David bowie , fikk ikke han en kjærlighet på pinne inn i øyet på scenen en gang? Syns jeg kan erindre ham med en lollipop stikkende ut av øyet ..., Ellers har jeg ingenting å bidra med i denne tråden, takk for meg Auuu.... . Enda godt han ikke fikk en varig skade i så fall.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 Det er jo en automatikk i det. Så du anonyme slutt å snakk om ting du ikke har noe peil på. Anonymous poster hash: a1580...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå