7augbarn Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Sitter her alene en lørdags kveld og er lei meg...Følte for å skrive litt om åssen jeg har det i håp om å kanskje få noen råd eller andres mening. Er 37+4 uker på vei og muligens en smule hormonell... Jeg og partneren min er midten av 20 åra og har vært sammen snart 2 år. Venter første barn. Partneren min er fantastisk på veldig mange måter, han viser interesse og omsorg ovenfor meg og gleder seg til at vi skal bli foreldre. Tingen er bare at han er veldig glad i å drikke øl. Jeg syns forsåvidt det har vært helt greit at han har drukket mens jeg er gravid, selvom jeg skal inrømme det har plaget meg noen ganger. Med at han drikker ofte, mener jeg 1-4 enheter hver hverdag, og enda mer i helgene sammen med venner. En ting er at det koster mye og det går til syvende og sist også ut over felles økonomi, en annen ting er at jeg hele tiden må se det (Jeg har da lyst på en øl iblandt jeg og?) En siste ting er om hvis det skulle skjedd noe med meg, hvem skal kjøre meg på føden? Er mange av vennene våres som har kommentert at han drikker mye. Foreldrene hans foreslo at siste måneden i svangerskapet burde han klare å ikke drikke. Dette har han ikke klart så langt. I dag er han borte med vennene sine og ser fotball= altså øldrikking. Jeg blir på gråten når jeg tenker på det. Jeg føler at han ikke viser meg noe respekt. Jeg må alltid kjøre og hente han.. Har sagt ifra at jeg syns det blir for mye, men sist jeg tok det opp ble han irritert og sier han er klar over det/skal skjerpe seg. Jeg kjenner på at jeg ikke har lyst å være for streng/styrende heller.. Kanskje noen tenker; har han et alkoholproblem? - ja/nei vil jeg si. Er jo tydelig at han liker å være litt pussa, men han drikker seg aldri overstadig beruset. Hva syns dere? Er jeg urettferdig/ego? Hva ville dere gjort?
mizza med nr.2 på vei Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Han har jo tydeligvis ett problem hvis han trenger å drikke hver eneste dag. Babyen deres burde ikke vokse opp med det. Det er synd at din kjæreste ikke skjønner hvordan det påvirker deg. Forstår godt hvordan du har det, for jeg har selv barn med en som liker å drikke for mye. Jeg måtte gå fra han til slutt for det var ikke ett bra miljø for barnet vårt. Du må prate med kjæresten din om dette. Jeg syns synd på deg som har det litt vondt i kveld. Håper du får sove og at morgendagen blir bedre
Måbaresi... Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Oy. Jeg synes dette hørtes ganske drøyt ut. Jeg ville tenkt at det var drøyt uansett om han "bare" drakk hver helg også. Hvis han lar alkoholen komme i veien for å ta vare på deg og den kommende babyen deres har han et problem, og han lar det jo åpenbart komme i veien når du blir sittende hjemme alene med bekymringer. Så jeg synes ikke det er urimelig av deg å kreve at han begynner å ta tak i problemene sine. Du kan kanskje ikke kreve at han bare slutter å drikke, og så gå videre med livene deres enkelt dom bare det. Det kan være at problemene hans er større og at han trenger mer hjelp. Men nå når dere skal ha barn er det uansett på tide å ta tak i seg selv og skjerpings. At du krever det tror jeg er det beste for alle parter.
Måbaresi... Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Og for å svare på spørsmålet ditt om hva jeg ville gjort, så hadde jeg stilt han skikkelig til veggs, vært beinhard og gitt han et ultimatum. Noe ala "jeg har ikke tenkt til å leve livet mitt med en mann som heller drikker enn å ta hensyn til meg, og jeg har ikke tenkt til å oppdra barn i et sånt forhold, så jeg foreslår at du begynner å ta tak i deg selv, og fikse problemene dine. Hvis du vil så skal jeg hjelpe deg. Jeg skal støtte deg, finne møter, bli med i terapi og ellers gjøre alt jeg kan for at du skal bli frisk, men hvis du ikke vil så kommer du til å bli en av de pappaene som bare får dagbesøk av barna sine, for jeg har ikke tenkt til å risikere at du drikker deg dritings mens unga mine sover over i helgene hos deg. Vær så god, det er ditt valg." Noe sånt hadde jeg sagt tror jeg...
MarteMorTil3 Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Tror du bør hjelpe han forstå at han trenger hjelp.. Må man drikke hver dag så er ikke det bra, han kan ikke forvente at du kjører og henter. Hva når babyen kommer? Skal han ta taxi? Hva om du skal ut? Da MÅ han være edru. Det høres jo ut som om foreldrene hans ser problemet, kanskje du skal prate litt med de? Kamskje de kan hjelp deg, for dette er jo ikke lett for deg. Og som du sier er det jo mulig at du er hormonell og da kan deg gående at ting kommer litt feil ut... (Snakker av erfaring der altså....) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå