Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Hvilke rutiner har dere? Mtp kveld/legging? Anonymous poster hash: 1407d...712
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Kveldsmat, stell og tannpuss (bad hver søndag og etter behov), sang, klem og så god natt Anonymous poster hash: f0996...1d0
hms33 Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Bad hver søndag?!? Spiser ikke han selv eller er ute å leker?? Eller hva med solkrem?? Fysjamei😱
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Bad hver søndag?!? Spiser ikke han selv eller er ute å leker?? Eller hva med solkrem?? Fysjamei ?? Anonymous poster hash: f0996...1d0
fisken2015 Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Kveldsmat, stell og tannpus, nattasang og godnatt. I seng kl 19.00 hver kveld hvis ikke det er noe spesielt som skjer.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Tror vi er litt dårlige med rutiner. Kveldsmat kan være halv 6 en dag, og 6 neste dag. En annen dag vil han ikke ha kveldsmat, så siste måltid ble middag kl 16.00. Da går vi på badet og pusser tenner, steller/bader og tar på pysj. Synger, sier god natt, og han sovner ca. 19.00. Men er det likevel en ok rutine selv om kveldsmat er litt så som så? Bør de små få et fast "forvarsel" om at det er leggetid? Eller holder det med stellerutiner? Anonymous poster hash: 1407d...712
Mammatassar Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Jeg har begynt å fortelle datteren på vel 1,5 at det er natta snart, litt før vi går på badet. Kveldsmat alltid, men tidspunkt varierer. Kan finne på å sove mye eller lite på dupp nr to, og tilpasser tidspunkt for legging etter det. Orker ikke langt fast rituale før vi går på badet. Koser heller litt ekstra når legger henne. Hun vil helst ha 1000 klemmer og byssing og kos før hun sovner, og det tar den tiden det tar. Hadde hun vært vant til veldig faste rutiner på kvelden før legging så hadde vi jo vært låst til å følge dem. Tenker jeg. Tror jeg.
Mammatassar Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Formålet med å begynne å si at det snart er natta er at jeg tror hun forstår veldig mye tale nå, selv om hun ikke snakker selv.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Jeg har begynt å fortelle datteren på vel 1,5 at det er natta snart, litt før vi går på badet. Kveldsmat alltid, men tidspunkt varierer. Kan finne på å sove mye eller lite på dupp nr to, og tilpasser tidspunkt for legging etter det. Orker ikke langt fast rituale før vi går på badet. Koser heller litt ekstra når legger henne. Hun vil helst ha 1000 klemmer og byssing og kos før hun sovner, og det tar den tiden det tar. Hadde hun vært vant til veldig faste rutiner på kvelden før legging så hadde vi jo vært låst til å følge dem. Tenker jeg. Tror jeg. Takk for svar litt sånn vi også har det bare redd for at vi er for slappe med rutiner, men da høres det jo vanlig ut Når jeg sier nå er det snart natta, eller nå skal du snart legge deg, så løper hun og gjemmer seg hun er ikke 1,5 før om et par mnd, men skjønner MYE selv om hun ikke snakker mye enda Anonymous poster hash: 1407d...712
Bustetroll Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 1700 - Middag og barnetv17.25 - Tannpuss og bleieskift17.30 - Fantorangen og kos18.00 - Natta! Her bader vi også hver søndag og ved behov
Bustetroll Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Bad hver søndag?!? Spiser ikke han selv eller er ute å leker?? Eller hva med solkrem?? Fysjamei De fleste verken spiser eller leker nakne.. Så det er helst klærne som blir skitne
hms33 Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Her er det mat i håret og sand fra topp til tå etter en dag i bhg..... Og nå dom det har vært så varmt har hun vært helt klam og innsausa med solkrem.... Kunne ikke tenkt meg å legge meg sånn selv.... Så bad eller dusj hver dag!!!
Sint naken biltyv Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Her er det mat i håret og sand fra topp til tå etter en dag i bhg..... Og nå dom det har vært så varmt har hun vært helt klam og innsausa med solkrem.... Kunne ikke tenkt meg å legge meg sånn selv.... Så bad eller dusj hver dag!!!Er det tøft for deg at alle ikke velger likt som deg? Mister du nattesøvnen nå? Herregud da, ro deg ned. Finn noen barn i Afrika å ha opphengt på eller noe.Folk er forskjellige og velger forskjellig. Tror barna til bustetroll/anonym klarer seg bra selv om de kanskje bare blir dusjet en gang i uka. Mora mi dusja en gang i uka og ble en knakendes flott person for det!!
MamsenMedToSmå Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Middag når vi kommer hjem fra jobb/bhg (tidspunkt varierer). Leker inne/ute frem til kveldsmat. Får se litt tv om han vil. Kl 18: kveldsmat og lesing/titting i bok Kl 18.30 kveldsstell og tannpuss Så er det leggetid og vi synger/snakker litt på sengekanten. Sovner rundt 19 (Bader enten morgen eller før kveldsmat)
Mammatassar Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Dere som legger barna 18-19, når våkner de om morgenen? Her sovner frøkner ca halv ni, og våkner i fem-halv sekstida. Altfor kort natt synes jeg..
Bustetroll Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Dere som legger barna 18-19, når våkner de om morgenen? Her sovner frøkner ca halv ni, og våkner i fem-halv sekstida. Altfor kort natt synes jeg.. Min våkner rundt 5-6
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 17.30-18 kveldsmat Så ett bad (nesten hver kveld, hun koser hår med grøt/brødskive fingre) 18.30-19 flaske, så i seng, legges å sier natta å går. Sover til kl 8 ca, har fått drikke en gang i løpet av natta. Anonymous poster hash: 6a292...09c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 Dere som legger barna 18-19, når våkner de om morgenen? Her sovner frøkner ca halv ni, og våkner i fem-halv sekstida. Altfor kort natt synes jeg.. Ikke rart det når ungen legges altfor sent. Legg senest 19! Anonymous poster hash: 8ef9c...a65
Mammatassar Skrevet 17. august 2014 #19 Skrevet 17. august 2014 Heisann, har prøvd å legge henne tidligere, men hun sovner ikke. I perioder har vi fått til å legge henne tidligere, men da har hun også stått opp tidligere?
hms33 Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Haha!! Naken biltyv har nok sovet dårlig i natt 😊 litt småhissig på morran 😱 blir bra underholdning av sånne innlegg da👍
Håpet ble virkelighet! Skrevet 17. august 2014 #21 Skrevet 17. august 2014 Har ei på 3 år og ei på 20 måneder som har stort sett samme rutiner. Vi er ferdig med middag i 17.30-tiden, ser Fantorangen og litt barne-tv. Rundt 18.30 sier vi at det er pysjamastid, evt badetid sånn omtrent annenhver dag. Opp i andre etasje, lek på barnerommene mens en og en får på seg pysjamas, blir vasket, skiftet bleie og pusse tenner. Så litt felles lek på storesøsters rom før minste blir tatt med på eget rom og lagt i sengen sin, rundt kl. 19.30. Får smokk og kosebamse før jeg synger "so, ro lillemann", sier natta, mamma elsker deg og stryker henne over kinnet. Aldri noe tull med henne etter det før hun våkner i 7.30 tiden dagen etter - heldige der!
Sint naken biltyv Skrevet 17. august 2014 #22 Skrevet 17. august 2014 (endret) Haha!! Naken biltyv har nok sovet dårlig i natt 😊 litt småhissig på morran 😱 blir bra underholdning av sånne innlegg da👍Har sovet aldeles fortreffelig. Grunnen til at jeg reagerer er ikke dårlig søvn men ditt hysteri og patetiske forsøk på å få fram at du er en myyye bedre mor enn de for du dusjer ungen din hver dag. Visste du forresten at dusjing hver dag ikke er anbefalt? Sånn siden du er så opptatt av å være nøye Endret 17. august 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #23 Skrevet 17. august 2014 Legger både 18 og 18 og ham sover til 06.30 da må vi stå opp, han vekkes som regel av oss. Anonymous poster hash: 1407d...712
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå