Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 Er det et pluss eller minus for dere med arbeidssøkere over 40 med mange års yrkeserfaring, som nå har et ønske om å ta mastergrad deltid mens de jobber hos dere? Anonymous poster hash: 5e1ab...d68
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Tenker da dersom de søker en 100% stilling hos dere. Anonymous poster hash: 5e1ab...d68
Gjest Kira Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Det kommer litt an på type stilling. Hvis det er en hektisk lederstilling så kan det være vanskelig å kombinere med master, rett og slett fordi man bruker lang tid på å sette seg inn i prosedyrer, avdelingen osv. Da kan det være vanskelig å være borte flere uker pga studiet (hvis det er lagt opp slik det feks er hos BI). Men jeg ville absolutt vært åpen for det etter at vedkommende har jobbet en stund og hvis det er relevant i henhold til stilling, produkter eller det bedriften driver med.
snarttrebarnsmor1 Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Det er veldig individuelt hva arbeidsgiver tenker om dette. Noen er superpositive, andre ikke. Det kommer vel an på hvor etterspurt den høyere utdanningen du skal ta er i bedriften du søker hos. Og også om utdanningen kommer til å gjøre at du fortsetter å jobbe i bedriften etter endt studie, eller om det kvalifiserer deg for andre stillinger. Det er også dyrere å ha deg ansatt jo høyere utdannet du er, og lønningskostnadene for bedriften vil da gå opp. Er studiet aktuelt slik at du kan videreformidle kunnskapen til andre ansatte i bedriften, er jo det positivt. Ønsker deg uansett lykke til med valget ditt, og peis på med master om det er det du ønsker!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor tar du ikke master mens du eg hos din nåværende arbeidsgiver? Antar du der kan jobben og det er derfor lettere å kombinere ned studie? Anonymous poster hash: 4005f...c12
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor tar du ikke master mens du eg hos din nåværende arbeidsgiver? Antar du der kan jobben og det er derfor lettere å kombinere ned studie? Anonymous poster hash: 4005f...c12 Jeg er heltids arbeidssøker med 4, 5 år med lavere grads studier på nåværende tidspunkt, og har mer enn15 års erfaring fra ulike stillinger hvorav noen har innebært en god del ansvar uten å være lederstillinger. Jeg har nå kommet inn på en deltids mastergrad rettet mot forvaltning og kunnskapsarbeid, og må takke ja eller nei før 1. september. Dilemmaet mitt er dermed: 1. Skal jeg fortsette å søke 100% stilling (har søkt i over 8 mnd uten hell til nå) og utsette mastergrad til senere? 2. Eller skal jeg begynne på mastergraden, ta vakter på sykehjem inntil videre, og fortsette å søke 80- 100% stilling? M.a.o.: Vil jeg være mer eller mindre interessant for en arbeidsgiver ved å velge alternativ 2? Hva lønner seg tror dere? Anonymous poster hash: 5e1ab...d68
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Dytt Anonymous poster hash: 5e1ab...d68
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Jeg skjønte ikke helt.... Er du arbeidsledig nå? I så fall ville jeg takker ja til studie og tatt ekstrajobb ved siden av. Om du får relevant jobb er jo det det beste. Om deg lønner seg for deg med en master avhenger nok av bransje- og heg kjenner ikke din bransje, og Kan ikke svare. Anonymous poster hash: 4005f...c12
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Jeg skjønte ikke helt.... Er du arbeidsledig nå? I så fall ville jeg takker ja til studie og tatt ekstrajobb ved siden av. Om du får relevant jobb er jo det det beste. Om deg lønner seg for deg med en master avhenger nok av bransje- og heg kjenner ikke din bransje, og Kan ikke svare. Anonymous poster hash: 4005f...c12 Ja, jeg er arbeidsledig nå og over 35. Fra å ha hatt ansvarsfulle stillinger tidligere, så kan det for fremtidige arbeidsgivere kanskje virke som et skritt tilbake og lite ambisiøst å ta en helt lavtlønnet irrelevant deltidsjobb nå og studere. Og jeg håper å finne en drømmejobb jeg kan ta ved siden av studiet fremfor vakter på sykehjem. Alternativet kan kanskje være å ikke studere nå, kun søke videre og ende med å få en drømmejobb om 3 måneder. Men det er en sjanse å ta også, tenk om jeg ikke finner noe.... Jo lengre man er borte fra arbeidslivet, jo mer skeptisk blir en arbeidsgiver til om du faktisk er arbeidsfør og aktiv. Jeg vil gjerne vite hva arbeidsgivere ville ha tenkt her. Anonymous poster hash: 5e1ab...d68
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Du har vært lenge arbeidsledig. Da vil jeg være mer opptatt av å lukke cv'en enn hva de tenker nth master eller ikke. Vil (med det lille grunnlaget du har gitt oss her) anbefale studier inntil passende jobb dukker opp (jeg husker ikke alt du skrev, men det er snakk om å ta en master etter bachelor - altså 1-2 år?) studiene tarmsykdommer da stilling til om du vil avslutte eller ferdigstille. Avhengig av hvordan økonomien er og forpliktelser tar du Evt en jobb ved siden av studier. Anonymous poster hash: 4005f...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå