Gå til innhold

Hvor viktig er rutiner for små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 4,5 mnd som spiser når hun er sulten og sover når hun er trøtt. Ikke noe særlig mønster i det. Så sier "alle" at barn blir trygge av rutiner. Vi har det ganske så bra nå med en baby som smiler hele dagen, sovner fint på dag og kveld, sover hele natten og spiser godt.

Anonymous poster hash: 17748...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun fast sove rutine for kvelden (kl 19) ellers går alt hipp som happ på dagtid. Den mest harmoniske og medgjørlige ungen av alle mine

Anonymous poster hash: fa41d...655
Skrevet

Mine babyer og venninners babyer på 4,5 måneder har ikke hatt så mye rutiner. Så det er nok ikke noe spesielt med at din baby er fornøyd uten rutiner. Og noen fortsetter å leve uten rutiner, mens andre blir vanedyr av rang. Du kjenner vel voksne av begge typer også?

Anonymous poster hash: 34ad2...62b

Skrevet (endret)

Du får sikkert like mange meninger som det er mødre her, men vi hadde lite rutiner da vår var så liten. Har blitt litt mer etterhvert, men ingen av oss er utpregete rutinemennesker - heller ikke ungen. Det betyr at verden ikke går under om han blir lagt en time eller to senere enn vanlig f.eks.

Men unger er forskjellige!

Endret av mortilknerten
Skrevet

Min begynte ikke og få sikkelig rutiner før han var 9mnd, var kun kveldsstell og mat som var i rutine frem til det,alt annet kom etter 9mnd, og blir helt annen rutine når han blir barnehage gutt :) da blir det nok senga 19-1930, nå legger han seg 20-21, er små kun en gang,så ser ingen grunn til og stresse medf det, og folk som sier at barn blir utrygge av det,tar feil når det gjelder mitt barn, kjempe mammadalt og trygg hos oss,men barn er jo også forskjellige

Skrevet

For noen barn er det viktigere enn andre. Mine har kun leggerutiner egentlig... De virker da veldig lykkelige!;)

Men det er uansett for tidlig å begynne med særlig med rutiner når baby er 4 mnd! Så hadde ikke stresset med det!:-)

Anonymous poster hash: 0ea44...3b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...