Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Han er 6 år, fikk han for 2 år siden. Han har levd i en famillie med mye bråk og han er derfor veldig stresset... Nå når han er hos meg er tankene, har han det egentlig bra? Har bråket ødelagt han helt? Psyken osv? Han sliter med seperasjonsangst men er god som gull ellers... Men det jeg tenker på er hvordan han har det som konstant er stresset :-( Hva burde jeg tenke på? Hvordan finne ut om han har det bra? Anonymous poster hash: edf93...bc6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Når er det han stresser (bortsett fra alene hjemme)? Kan du gjøre noe for å redusere stressfaktorene? Stå fram som en tydelig "voksenperson", at hunden vet at du har kontroll og ikke stresser selv, kan føre til at hunden kan slappe av mer fordi den vet at du passer på. Når hunden stresser kan det hjelpe å sette seg ned, lese en bok og gjespe (hunder gjesper for å roe seg selv ned og omgivelsene rundt seg). Ikke gi typisk menneskelig trøst når den er stressa, det er bedre å ignorere enn å klappe eller snakke mildt til hunden. Hunder blir ofte mer stressa når de får anerkjennelse. Vanskelig å gi tips når jeg ikke helt vet hva som utløser stresset, kom gjerne med litt mer info så kan jeg se om jeg kan hjelpe Anonymous poster hash: 3fe5a...cea
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 Han stresser når vi skal ut, kjøre bil, går tur ved andre hunder, ser katter, om det kommer en lastebil, motorlyden på enkelte biler, om vi går fra han..++ (er trøtt nå så kommer nok med mer i morgen) Katter: pga nysgjerrighet. Er snill og vil hilse om de står stille, men løper de skal han løpe etter. Lastebil: ble påkjørt og skadet bene sitt i aug 2013. Hunder: ikke gødt sosialisert fra valp av. Når vi går ifra er seperasjonangsten.. det er de forklaringene jeg vet om... Men ham stresser slik at han blir rød i øyene og gjesper ofte.. Kanskje lettere å forstår om jeg skriver i morgen :-) Anonymous poster hash: edf93...bc6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 ...kan hunden kanskje se dårlig? Anonymous poster hash: 7df57...83b
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Hunden har det nok bra. Det jeg ville fokusert på er å sosialisere han med andre hunder. Det er viktig for hunder. Og kan feks passe en hund han kommer overens med en helg? En hund som er rolig og stikk motsatt av din hund. Nervøse hunder lærer masse av rolige hunder rett og slett. Anonymous poster hash: 15932...428
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Mine hunder har ikke opplevd noe vondt, men virker litt stresset i enkelte situasjoner. F.eks når de hører en bil tror de vi får besøk, hopper og spretter, puster og peser og logrer og bjeffer. Jeg tenker mer at dette stresset er litt typisk noen raser ( de som har høy energi og blir lett gira ) Jeg kan jo ikke vite om det er sånn stresset din hund er, men sånn er mange hunder jeg kjenner og som ikke har opplevd noe vondt. Anonymous poster hash: 8dc25...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå