Gå til innhold

God, litt utenom-det-vanlige-middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang testet samboer og jeg andebryst med hjemmelaget rødvinssaus, asparges og søtpotetmos. Hva skal vi lage i morgen kveld? Åpen for alle forslag :)

Anonymous poster hash: b9753...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravet rypebryst er fantastisk, men gjerne som en forrett siden det er ganske mektig.

Anonymous poster hash: af5a3...c12
Skrevet

Ovnsbakt breiflabb ( gjerne i folie) med hjemmelaget hvitvinssaus (gjerne med litt trompetsopp i, selv om det er "feil" fargemessig så er det veldig godt, fås kjøpt tørket), tilbehør etter smak. Asparges er godt, men kan også gå for helt andre ting.

Anonymous poster hash: d55ad...c06
Skrevet

Stek torskeloins. Hell over en pk creme fraiche, paprika i strimler, en bok ananas og en boks sjampinjong. Krydre med grillkrydder, hvitløkspulver og pepper. La putre noen minutter. Server med brokkoli og kokt potet. Du blir ikke skuffet!

Anonymous poster hash: 31460...f81

Skrevet

Stek torskeloins. Hell over en pk creme fraiche, paprika i strimler, en bok ananas og en boks sjampinjong. Krydre med grillkrydder, hvitløkspulver og pepper. La putre noen minutter. Server med brokkoli og kokt potet. Du blir ikke skuffet!

Bare ananas eller saften også?

Anonymous poster hash: 33491...fe4

Skrevet

En boks sjampinjong blir aldri bra i noen ting og grillkrydder er vel heller ikke et tegn på at noe er godt og utenom det vanlige.

Anonymous poster hash: 66645...b13

Skrevet

På restaurant en gang spiste jeg fisk og potetmos med purre og bacon i. Det var utrolig godt med purre og bacon i potetmos til fisk! Er usikker på hvilken fisk det var - det var i utlandet så menyen sto på engelsk. Men det var en fisk med hvit fisk som ikke var torsk eller sei. Så mitt forslag er om du er et sted hvor det er mulig å få tak i fersk fisk så ta en titt og se hva du kan få tak i av hvit fisk, helst noe annet enn sei eller torsk (det er vel ikne årstiden for torsk uansett), potetmos med bacon og purre og gode grønnsaker ved siden av - smørstekte grønnsaker tror jeg blir bra til.

Skrevet

Takk for svar :) mannen spiser kun laks av fisk, så det må enten være laks eller noe annet. Kylling, svin, storfekjøtt?

Skrevet

På restaurant en gang spiste jeg fisk og potetmos med purre og bacon i. Det var utrolig godt med purre og bacon i potetmos til fisk! Er usikker på hvilken fisk det var - det var i utlandet så menyen sto på engelsk. Men det var en fisk med hvit fisk som ikke var torsk eller sei. Så mitt forslag er om du er et sted hvor det er mulig å få tak i fersk fisk så ta en titt og se hva du kan få tak i av hvit fisk, helst noe annet enn sei eller torsk (det er vel ikne årstiden for torsk uansett), potetmos med bacon og purre og gode grønnsaker ved siden av - smørstekte grønnsaker tror jeg blir bra til.

Skrevet (endret)

Omnsstekt klippfisk med bacon, potet- og sellerirotstappe og salat.

Endret av ★
Skrevet

Indonesisk kyllinggrateng

Anonymous poster hash: bd945...725

Skrevet

Oppskrift?  :)

Anonymous poster hash: b6c39...de7

Skrevet

Oppskrift? :)

Jeg lurer også på oppskrift :)

Skrevet

Brun en pakke karbonadedeig i en gryte, ha i hvitløk og en stor løk i terning. 1-2 ts hot madras karri, det er viktig å ha i tidlig slik at de får steke litt. Så 2-3 gulrøtter i terninger, ha i litt grønnsaksbuljong og la det putre noen minutter. I mellomtiden kutter du opp en blomkål, legg bukettene opp i gryten og ha på lokk. La det småkoke i 10 min, kanskje lengre avhengig hvor myk du liker blomkålen. En dæsj med fløte.

Ha ris ved siden. Tar ikke lang tid og alt lages i en gryte, lite oppvask. Det er også mulig å lage den vegetar, da bruker du 200 g cashew- eller peanøtter.

Skrevet

Seabass eller bream. Google oversettelse for hva de er paa norsk. Beste fiskene :) krever litt oevelse aa steke selv, og bruk beinpinsett til aa faa ut fiskeben, seabass er kjent for aa ha fiskeben. Fisken er vel verdt det spesielt hvis du klarer aa faa skinnet sproestekt.

Anonymous poster hash: 5391d...4d1

Skrevet

Brun en pakke karbonadedeig i en gryte, ha i hvitløk og en stor løk i terning. 1-2 ts hot madras karri, det er viktig å ha i tidlig slik at de får steke litt. Så 2-3 gulrøtter i terninger, ha i litt grønnsaksbuljong og la det putre noen minutter. I mellomtiden kutter du opp en blomkål, legg bukettene opp i gryten og ha på lokk. La det småkoke i 10 min, kanskje lengre avhengig hvor myk du liker blomkålen. En dæsj med fløte.

Ha ris ved siden. Tar ikke lang tid og alt lages i en gryte, lite oppvask. Det er også mulig å lage den vegetar, da bruker du 200 g cashew- eller peanøtter.

Får man kjøpt madras karri i vanlig butikk?  :)

Skrevet

Vi graver av og til frem 80-tallets ostesuffle. Kjent, men utdatert for de fleste. For å gi mer middagspreg serverer vi med karbonadedeig, biffstrimler eller annet kjøtt. Ungene foretrekker (egentlig jeg og) kjøttdeigsaus til. Og hjemmebakt foccaccia eller hvitløksbrød. + den obligatoriske salaten.

Skrevet

Får man kjøpt madras karri i vanlig butikk?   :)

Nei har aldri sett det der. Det går sikkert også med vanlig karri men da må du nok ha i litt chilli eller pepper, den vanlige karrien fra Santa Maria er litt for tam.

Kom på at den dæsj med fløte kan også være kokosmelk.

Skrevet

Seabass eller bream. Google oversettelse for hva de er paa norsk. Beste fiskene :) krever litt oevelse aa steke selv, og bruk beinpinsett til aa faa ut fiskeben, seabass er kjent for aa ha fiskeben. Fisken er vel verdt det spesielt hvis du klarer aa faa skinnet sproestekt.

Anonymous poster hash: 5391d...4d1

Havabbor eller Dorade er greit å få tak i stort sett. Egner seg godt til helsteking/baking. Ellers er jo piggvar og kveite veldig godt, og mange liker breiflabb..

Skrevet

Karbonadedeigen kan også med hell erstattes av bønner eller linser i tillegg/istedenfor nøtter 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...