Gå til innhold

Kroppen etter fødsel :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 4mnd etter fødsel, og jeg regelrett hater kroppen min.

Kiloene fra graviditeten er borte for lenge siden (opp 11kg), men kroppen er anderledes. Ganske normal vekt tror jeg; 165cm og 60kg.

Strekkmerker er der, magen er henger og er slapp, føler meg vid nedentil, har mistet melken og puppene er bittesmå og slappe.

Jeg trener, går tur hver dag, tar mange knipeøvelser om dagen.

Jeg vil ikke gjøre noe kirurgisk enda, for jeg vil eventuelt vente til jeg er ferdig ned barn (dette er første)

Jeg blir så utrolig lei meg, for jeg blir fysisk kvalm når jeg ser meg i speilet. Jeg kunne ønske jeg hadde blitt stolt over kroppen min, for den har produsert og født den vakreste babyen på jord.

Har noen tips eller råd vær så snill?

Anonymous poster hash: 09861...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er FIRE måneder siden fødsel. Du går tur og trener. Du gjør allerede mer enn nok! Cut you some slack, kjære deg!

Skrevet

Ikke vær lei deg! <3

For det første, la det gå 1 år. MYE skjer på 1 år, ikke 4 måneder.

For det andre så må man bare tenke at det er en grunn til at kroppen forandret seg, og det er det nydelige barnet ditt :-)

Når det kommer til underlivet, var mitt ei hule som lagte prompelyder i 6-7 mnd, knipeøvelser eller ei.

Nå, 1 år etter, er det mer eller mindre som før. Helt sant :-)

Anonymous poster hash: b6187...a61

Skrevet

La det gå litt tid. Jeg følte det som deg, men nå ni mnd etter fødsel er mye tilbake som før. Magen er litt slappere, men ikke mye og nedentil har det gått seg til. For meg løsnet alt samtidig, jeg gikk mye og magen og nedentil så ut til å trekke seg sammen samtidig. Så kom mensen tilbake og ting ble enda bedre. Følte at muskler både her og der var borte, men enten har de kommet tilbake eller så har jeg bygget mye. Det er frustrerende, men jeg tror du bør gi det litt tid.

Anonymous poster hash: 8f3ec...a47

Skrevet

Jeg hadde slappe pupper etter endt amming. Syntes de likna på utvaska tennisstrømper..., men det gikk seg til. Tok noen måneder, så ble de litt fullere igjen. :-)

Magen var slapp nesten ett år etter fødsel, men den trakk seg sammen den òg. Og strekkmerkene ble tynne og fine, og med sol på så ble det ikke så galt. :-)

Akkurat strekkmerkene er jeg litt glad i, et evig minne på at kroppen min har båret fram verdens beste jente :-D

Anonymous poster hash: 7701d...8e1

Skrevet

Ikke vær så hard mot deg selv, det har kun gått 4 måneder. Du har en fin vekt, nå trenger bare huden tid på seg for å trekke seg sammen. Underlivet har nettopp gjennomgått noe ganske så dramatisk, også det trenger tid på seg.

De aller fleste har komplekser for ting så tidlig etter fødsel, men mange av dem snakker ikke om det. Du har nok en helt normal kropp :)

Orgasmer er forresten de ultimate knipeøvelsene ;)

Anonymous poster hash: 4f610...49d

Skrevet

Jepp, mye skjer på ettår, men ikke ha for høye forhåpninger akkurat...

Anonymous poster hash: b965b...b8d

Skrevet

Jepp, mye skjer på ettår, men ikke ha for høye forhåpninger akkurat...

Jeg tror dette varierer veldig. Faktisk har de fleste av mine venner og familie blitt veldig like seg selv en stund etter fødsel.

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd det selv, men bortsett fra strekkmerker på magen er kroppen min lik sånn den var før fødsel. Men det tok mer enn fire måneder.

Skrevet

Sier som flere andre her, gi det litt tid. Her tok det også nesten et år før jeg syns at kroppen min var normal igjen.

Du er jo kjempeflink til å gjøre de riktige tingene, så gi det litt tid så går det seg til :)

Skrevet

Har det som deg. Snart fire mnd etter min fødsel, også første og har gått en del ned i vekt. Har gått under startvekta også med noen kg. Føler meg så usexy. Alt disser, strekkmerker og puppene henger som grytekluter. Magen min kaller jeg bare bolledeigen, skal til legen til uka for å snakke om div. Tenker å nevne kroppen også. Veit jo han kommer til å si at jeg må la det gå tid. Men æsj. Det er ille når jeg lukker øynene når jeg er på badet for å dusje, vurderer å skru ned hele veggspeilet der. Er jo faen ikke til å unngå å se den der kroppen.

Skrevet

Sånn er det å få barn

Anonymous poster hash: ced70...fb1
Skrevet

Sånn er det å få barn

Teit kommentar. Det er ikke rart at man får litt sjokk når man ser kroppen etter fødsel. Og nei, sånn er det ikke å få barn. Som de fleste her svarer blir de fleste normal eller tilnærmet seg selv etter fødsel.

Skrevet

Tusen takk for god oppmuntring damer :)

Hjelper på å høre andres erfaringer, og ble mer positiv av å høre at det ofte bedrer seg nærmere året!

Da er det bare å fortsette i samme sporet og ta tiden til hjelp!

Anonymous poster hash: 09861...d05

Skrevet

Jeg fikk mensen etter 4 mnd og oppdaget at tampong ikke var mulig, de falt ut :D Måtte bruke bind de tre første gangene, så rundt 7 -8 mnd var underlivet nokså på plass igjen ;)

Det blir bedre skal du se ;)

Anonymous poster hash: 09467...254

Skrevet

Sånn er det å få barn

Teit kommentar. Det er ikke rart at man får litt sjokk når man ser kroppen etter fødsel. Og nei, sånn er det ikke å få barn. Som de fleste her svarer blir de fleste normal eller tilnærmet seg selv etter fødsel.

Og alle andre får dekket bukplastikk? Eller må de gå rundt resten av livet med dyp depresjon og sosial angst pga ødelagt kropp?

Skrevet

Sånn er det å få barn

Og alle andre får dekket bukplastikk? Eller må de gå rundt resten av livet med dyp depresjon og sosial angst pga ødelagt kropp?

Hæ???? Tuller du eller prøver du å skremme? Jeg vet at noen aldri blir som før, men HI har kun hatt fire måneder på seg og da trenger de fleste litt lenger tid. Da er det vel bedre at hun fortsetter å bevege på seg, gjøre knipeøvelser og heller bekymrer seg etter ca et år? Skjønte ikke helt kommentaren din. Er dette noe du selv har opplevd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...