Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Leieboeren vår er en ung jente som flyttet inn nettopp. I kjøkkenvinduet står det nå en hau med tomme vinflasker og smirnoff ice. Dette vinduet vender ut mot veien så alle naboer og forbipasserende ser dette. Jeg synes det er upassende, men har vel ingenting jeg skulle ha sagt? Anonymous poster hash: e09ec...eed
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Jeg hadde irritert meg litt, men ikke sagt noe. Hun må kunne ha hva hun vil i vinduet. Anonymous poster hash: 8ad91...dea
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Nope.. Du har ingenting du skulle ha sagt,,, Anonymous poster hash: 7c4eb...867
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Signerer de andre. Du har ingenting du skulle sagt- det er ulempen ved å leie ut. Anonymous poster hash: d2fc9...f2e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Klart du kan si noe til henne på en høflig måte. (I vår kontrakt-Huseiernes landsforbund), under ordensregler står det at leietaker skal holde det ryddig og ordentlig. Er dette en normal og oppegående jente, har hun nok bare ikke helt tenkt seg om. Hun vil nok ha forståelse for at dere reagerer på dette. Anonymous poster hash: b9e2c...f41
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Hvis det er langt til nærmeste glass-gjenvinnig så kan du jo bare si at du har registrert at hun har en del tomgods, og at hvis hun vil så kan hun bli med og tømme sitt når dere selv skal, eller du kan foreslå at hun setter glass som skal kastes slik at du bare kan ta det med i bilen når du likevel skal kaste selv. Jeg har ikke bil og det er tre-fire kilometer til nærmeste tømmestasjon. Det kan hope seg opp hos meg også fordi det ikke passer eller blir et tiltak å bære det så langt... men jeg setter det ikke i vinduet til pynt, da Anonymous poster hash: 25aed...f8e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Vi har den samme kontrakten. Får de om hun rydder de bort etterhvert før jeg sier noe. Står liksom midt i fleisen for alle barna som leker, men de vet vel ikke det er vinflasker. Bare jeg som er litt opptatt av at det skal se ordentlig ut siden vi bor slik til at alle forbipasserende i både bil og til fots får dette vinduet i glaningen. HI Anonymous poster hash: e09ec...eed
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Vi har den samme kontrakten. Får de om hun rydder de bort etterhvert før jeg sier noe. Står liksom midt i fleisen for alle barna som leker, men de vet vel ikke det er vinflasker. Bare jeg som er litt opptatt av at det skal se ordentlig ut siden vi bor slik til at alle forbipasserende i både bil og til fots får dette vinduet i glaningen. HI Anonymous poster hash: e09ec...eed Er det ikke bare å spørre på en veldig hyggelig og ikke formanende måte om hun vil flytte dem et annet sted? Ikke verre enn det . Anonymous poster hash: 59286...47f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Jeg er så konfliktsky når det gjelder slike filleting. HI Anonymous poster hash: e09ec...eed
elinna Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Personlig hadde jeg ikke lagt meg oppi det. Siden det er noe som åpenbart plager deg ganske mye, så synes jeg du skal si ifra på en pen måte om det hadde vært greit å sette dem et annet sted.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Si det på en fin måte, så går det nok fint. Du sier det er en ung jente, så hun har sikkert ikkje tenkt på det engang, at det er et problem. Tipper hun tenker at du er gammel og kjedelig, rydder vekk og tenker ikke mer på det. Anonymous poster hash: 25456...038
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Si det på en fin måte, så går det nok fint. Du sier det er en ung jente, så hun har sikkert ikkje tenkt på det engang, at det er et problem. Tipper hun tenker at du er gammel og kjedelig, rydder vekk og tenker ikke mer på det. Anonymous poster hash: 25456...038 [/quote Jeg tenker ikke at du er gammel og kjedelig altså, men for de under 20 så er jo vi i 30 -40 åra litt gamle. Anonymous poster hash: 25456...038
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Jeg er så konfliktsky når det gjelder slike filleting. HI Anonymous poster hash: e09ec...eed Da er det mindre problem for deg å leve med det enn å ta det opp - og da bør du også la være å irritere deg over det... for din egen del. Ellers mener jeg fremdeles at det er en god ide å tilby deg å ta med tomgods som skal til gjenvinning, da er er du jo bare på tilbudssiden, hun setter trolig pris på det og du blir kvitt problemet. Om du ikke vil det så er det som jeg skrev lenger opp - ikke et stort nok problem for deg, og da bør du slutte å irritere deg. Anonymous poster hash: 25aed...f8e
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 Huff, for noen problemer vi har!!! Blir matt! ! Anonymous poster hash: 906f0...e23
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 Nei vet du hva, dette bør du ikke si noe om. Det er hennes hjem og ikke din sak. Det får da være måte på hva man skal bry seg med. Hadde min huseier kommentert noe sånt så hadde jeg blitt irritert. Jeg synes du er frekk hvis du sier noe. Anonymous poster hash: df449...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå