Gå til innhold

dere som har barn som står på slalom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barna da de begynte med slalom?

Anonymous poster hash: 40d8e...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte nå i år, rett før han ble 4 år. 

Skrevet

Vår har kjørt 2 ganger.

Han er 4,5

Han lærte seg først langrenn for å ha balanse og skifølelse i beina.

Skrevet

Rundt 4 år, alle tre.

Anonymous poster hash: 56389...cdf

Skrevet

Like før han ble 4 år. Han er nå 5,5 år. Vi står en del på ski, er heldige som bor ved Alpene. Han tok timer om helgene det første året og i vinterferien i år. Nå følger han etter meg på alt utenom smale svarte løyper.

Jeg er tidligere skiinstruktør selv, og ville ikke begynne før vinteren han ble 4 for før det var han ikke sterk nok til å kontrollere skiene sine på bakkene, samtidig som han var for høy og tung til at jeg kunne ha han i sele. Ville helst at han skulle være selvstendig fra dag 1. Mannen er ikke et skimenneske, så her er han mest med for kosens skyld.

Gleder oss til vinteren!

Anonymous poster hash: 26d0b...524

Skrevet

4,5 og 6 år. Begynte samme vinteren. Vil absolutt anbefale at de står mye på langrenn først.

Anonymous poster hash: aa2c6...591

Skrevet

Begynte da hun var 2

Skrevet

De har vært 3-4 år.

Anonymous poster hash: daa2e...509
Skrevet

Eldste begynte da hun var 3 år og tvillingene da de var 2 år :)

Skrevet

3 år og 8 mnd

Anonymous poster hash: 876c2...978
Skrevet

Sto aller første gang da han var nettopp fylt 3, men begynte å stå mer og mer da han ble 4

Anonymous poster hash: 88cfa...a96

Skrevet

4

Anonymous poster hash: bbad9...13b

Skrevet

Eldste 3, yngste 2. Yngste begynte med sele.

Skrevet

Enten står du slalom eller så går du på slalom(trening). Du står ikke på slalom.

Anonymous poster hash: 76dd9...cc7

Skrevet

5år og mestret det etter 1.gangen ned bakken, trengte ikke ski skole.

Skrevet

Ca 4 år..

Anonymous poster hash: b3892...3ac

Skrevet

5år og mestret det etter 1.gangen ned bakken, trengte ikke ski skole.

For min del har jeg brukt nok tid på å hjelpe selvlærte skikjørere å "lære av" dårlige vaner, det var derfor viktig for meg at guttens teknikk var riktig fra starten. I år begynte han selv å ta skiene sammen når det ikke er for bratt, men aller viktigst er at han klarer å finne veien sin selv i bakken og kontrollerer farten sin godt. De snakker også mye om sikkerhet på kursene, vet ikke helt hvordan det er i Norge men her er det stoooore anlegg og det finnes blant annet en del usikrede klipper. Han vil selv bli flinkere og derfor blir det 1 ukes kurs neste vinterferie også. Om han vil gå mer i retning konkurranse eller teknisik skikjøring får vi se med tiden. Viktigst er at vi har det moro sammen.

Anonymous poster hash: 26d0b...524

Skrevet

Eldste var 5, han gikk på 6 ukers nybegynnerkurs i en "liten bakke" her vi bor. Minsta hadde jeg i sele noen få ganger i en barnebakke, hun var 3 da. Men jeg lærte meg å stå selv da eldste begynte.

Da eldste var 6, trente han med alpingruppa, minsta gikk 6 ukers nybegynnerkurs. Eldste kjører alt av bakker, minsta kjører mye roligere, men mestrer å komme seg ned en rød bakke om hun må. Hun og jeg trives best i blå og grønne :-)

Skrevet

De var 3 og 6 år. Begynte samtidig :)

Skrevet

2 og 4 år.

Anonymous poster hash: 5ccc1...e84

Skrevet

3 og 4 år.

Anonymous poster hash: 57517...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...