Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hei. Samboeren min har fått foreskrivet somac mot refluksen sin. Nå sitter han og prøver å skjønne når han skal ta tablettene. Beskjeden fra legen er å ta en tablett morgen og kveld. Han skal ikke spise før han legger seg, så siste måltidet blir middag i sekstiden. I pakningsvedlegget til tablettene står det at tablettene skal tas en time før måltid. Betyr det at de egentlig skal tas i forkant av måltider? Det passer jo dårlig med å ta dem på kvelden når han egentlig er anbefalt å spise minimalt/ikke noe. Bør han egentlig helst ta dem en time før middagen? Noen med erfaring med dette medikamentet? Anonymous poster hash: 1096d...b86
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Ta dem som legen sier. Oftest er refluxsymptomene verre om natten og da kan det være godt med en tablett om kvelden. Anonymous poster hash: c8f20...cea
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Ja, skal tas morgen og kveld, og før mat. Så det blir da førmiddagen. Ellers kan dere ringe apotek i morgen og spør..... Anonymous poster hash: cd490...b5c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Takk, her får man jammen svar på alt :-) Å snakke med en farmasøyt i morgen var lurt, takk for tipset. Han har uansett tatt kveldspilla si ;-) Anonymous poster hash: 1096d...b86
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Der jeg jobber gis somac før måltid. Anonymous poster hash: 20952...4ae
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Vanligvis gis PPI (Somac) 1 gang daglig. Om det gis 2 ganger daglig hadde jeg tatt det på kvelden før leggetid da flatt leie øker reflux av magesyre. Hilsen #2 (lege) Anonymous poster hash: c8f20...cea
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 Takk igjen for flere innspill. Anonymous poster hash: 1096d...b86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå