Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Om man nevner dette ordet i en tråd, hvorfor blir så utrolig mange forbanna? Mange som føler seg truffet? Anonymous poster hash: d6a83...c27
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483 Men HI der skrev ikke at det var en kobling mellom å ha hund og være ressurssvak. Hun skrev at det var en kobling mellom at de som er ressurssvake veldig ofte har hund. To forskjellige saker Jeg er ikke HI i den tråden forresten. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483 Men HI der skrev ikke at det var en kobling mellom å ha hund og være ressurssvak. Hun skrev at det var en kobling mellom at de som er ressurssvake veldig ofte har hund. To forskjellige saker Jeg er ikke HI i den tråden forresten. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27 Ser den, men hele innlegget hennes er så nedlatende. I den settingen føler jeg at ordet ressurssvak bare kommer i en lang rekke kjipe ting HI der skriver om andre som hun til og med har møtt gjennom jobben. Da blir ordet mer brukt som en slags hersketeknikk. Liker generelt ikke når folk setter seg på sin høye hest og trekker slutninger basert på sine egne yrker. Ressurssvak er og et veldig negativt ladet ord og jeg tenker at hvis man ikke prøver å provosere, er det kanskje mer ok å bruke ordet vanskeligstilte. Anonymous poster hash: aa96a...483
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Jeg kan oppriktig si at jeg er nedlatende mot mange av de jeg omtaler som ressursvake. Det er da snakk om de jeg kjenner personlig. Grunn: under oppveksten var det de som nå omtales som ressursvake som mobbet andre som gjorde det bra på skolen, meg selv inkludert. De som syntes de var kule fordi de stod på røykehjørnet i stedet for å delta i timen. Nå har mange av dem ymse diagnoser, eller en lavtlønnet jobb. De omtaler jeg som ressursvake og med en negativ klang i stemmen. Mennesker jeg klarer å se positive sider ved, vil jeg ikke kalle ressursvake. For eksempel, alenemødre uten penger. I ordet ressurser ligger også mange andre kvaliteter, ikke bare økonomi. Alenemødre som setter barna først havner dermed ikke i denne gruppen hos meg. Anonymous poster hash: 45c7a...534
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Jeg kan oppriktig si at jeg er nedlatende mot mange av de jeg omtaler som ressursvake. Det er da snakk om de jeg kjenner personlig. Grunn: under oppveksten var det de som nå omtales som ressursvake som mobbet andre som gjorde det bra på skolen, meg selv inkludert. De som syntes de var kule fordi de stod på røykehjørnet i stedet for å delta i timen. Nå har mange av dem ymse diagnoser, eller en lavtlønnet jobb. De omtaler jeg som ressursvake og med en negativ klang i stemmen. Mennesker jeg klarer å se positive sider ved, vil jeg ikke kalle ressursvake. For eksempel, alenemødre uten penger. I ordet ressurser ligger også mange andre kvaliteter, ikke bare økonomi. Alenemødre som setter barna først havner dermed ikke i denne gruppen hos meg. Anonymous poster hash: 45c7a...534 Enig med deg! Ressurssvak er ikke det samme som fattig. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483 Men HI der skrev ikke at det var en kobling mellom å ha hund og være ressurssvak. Hun skrev at det var en kobling mellom at de som er ressurssvake veldig ofte har hund. To forskjellige saker Jeg er ikke HI i den tråden forresten. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27 Ser den, men hele innlegget hennes er så nedlatende. I den settingen føler jeg at ordet ressurssvak bare kommer i en lang rekke kjipe ting HI der skriver om andre som hun til og med har møtt gjennom jobben. Da blir ordet mer brukt som en slags hersketeknikk. Liker generelt ikke når folk setter seg på sin høye hest og trekker slutninger basert på sine egne yrker. Ressurssvak er og et veldig negativt ladet ord og jeg tenker at hvis man ikke prøver å provosere, er det kanskje mer ok å bruke ordet vanskeligstilte. Anonymous poster hash: aa96a...483 Du trekker jo selv slutninger basert på at du bor på "beste vestkant" og går på privatskole. Er man nødvendigvis ressurssterk da? Fordi man har råd til bolig på vestkanten og privatskole? Anonymous poster hash: 0815a...c6c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483 Men HI der skrev ikke at det var en kobling mellom å ha hund og være ressurssvak. Hun skrev at det var en kobling mellom at de som er ressurssvake veldig ofte har hund. To forskjellige saker Jeg er ikke HI i den tråden forresten. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27 Ser den, men hele innlegget hennes er så nedlatende. I den settingen føler jeg at ordet ressurssvak bare kommer i en lang rekke kjipe ting HI der skriver om andre som hun til og med har møtt gjennom jobben. Da blir ordet mer brukt som en slags hersketeknikk. Liker generelt ikke når folk setter seg på sin høye hest og trekker slutninger basert på sine egne yrker. Ressurssvak er og et veldig negativt ladet ord og jeg tenker at hvis man ikke prøver å provosere, er det kanskje mer ok å bruke ordet vanskeligstilte. Anonymous poster hash: aa96a...483 Du trekker jo selv slutninger basert på at du bor på "beste vestkant" og går på privatskole. Er man nødvendigvis ressurssterk da? Fordi man har råd til bolig på vestkanten og privatskole? Anonymous poster hash: 0815a...c6c Nå pleier man skjelden å kalle en som har god økonomi for resurssvak... Har heg aldri hørt om.... Anonymous poster hash: 31999...78d
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483 Men HI der skrev ikke at det var en kobling mellom å ha hund og være ressurssvak. Hun skrev at det var en kobling mellom at de som er ressurssvake veldig ofte har hund. To forskjellige saker Jeg er ikke HI i den tråden forresten. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27 Ser den, men hele innlegget hennes er så nedlatende. I den settingen føler jeg at ordet ressurssvak bare kommer i en lang rekke kjipe ting HI der skriver om andre som hun til og med har møtt gjennom jobben. Da blir ordet mer brukt som en slags hersketeknikk. Liker generelt ikke når folk setter seg på sin høye hest og trekker slutninger basert på sine egne yrker. Ressurssvak er og et veldig negativt ladet ord og jeg tenker at hvis man ikke prøver å provosere, er det kanskje mer ok å bruke ordet vanskeligstilte. Anonymous poster hash: aa96a...483 Du trekker jo selv slutninger basert på at du bor på "beste vestkant" og går på privatskole. Er man nødvendigvis ressurssterk da? Fordi man har råd til bolig på vestkanten og privatskole? Anonymous poster hash: 0815a...c6c Nå pleier man skjelden å kalle en som har god økonomi for resurssvak... Har heg aldri hørt om.... Anonymous poster hash: 31999...78d Det kan man fint gjøre. Ressurser er ikke penger. Men det å være ressurssterk vil jo ofte gi deg både utdannelse, god jobb og dermed grei inntekt. Men penger i seg selv definerer på ingen måte om man er ressurssterk eller ei. Jeg bor i Bærum og kjenner ganske mange rikfolk jeg vil definere som ressurssvake. Anonymous poster hash: f31e0...6f1
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 Om man nevner dette ordet i en tråd, hvorfor blir så utrolig mange forbanna? Mange som føler seg truffet? Anonymous poster hash: d6a83...c27 Fordi folk sjønner ikke hva ressurssvak er. Helt ærlig tror jeg ikke det er så mange ressurssvake her inne. Jeg tror ikkd de henger på slike forum egentlig. Ressurssvake er ikke det samme som fattige. Ressurssvake er folk uten særlig ressurser rundt seg. En alkoholiker/ narkoman uten jobb, som bor i en kommunal bolig, som ikke har noe å gjøre dagen lang. Er ressurssvak. Den ressurssvake har kommet i et "spor" som han ikke kommer seg ut av ved egen hjelp. Personen har ikke ressurser til å gjøre noe annet. Kanskje har de ikke familie som kan hjelpe heller. Eller de kan ha familie som er ressurssterke, men klarer ikke å hjelpe dem. Ressurssvake er oftest musbrukere av noe slag. Men de trenger ikke å være det. En ressurssvak har som oftest en last eller en psykisk sykdom som gjør at personen ikke er i jobb, men bare "forfaller" uten å klare å gjøre noe med det. De har ikke ressurser til å gjøre annet. Ressurssvake kan være i jobb, men som oftest ikke. Vi flesteparten vet hva jeg mener, men det kommer nok kritikk på svaret her. Anonymous poster hash: 57ec8...410
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Jeg tror mange blir sure når det kobles feil og misbrukes. For eksempel å koble det til å ha hund. Ingenting med meg er ressurssvakt, bor på beste veskant, gått på privatskole o.s.v og elsker hunder. Da blir man jo litt sur når noen er så naive at de mener at det er en kobling mellom hund og ressurssvak. Anonymous poster hash: aa96a...483 Men HI der skrev ikke at det var en kobling mellom å ha hund og være ressurssvak. Hun skrev at det var en kobling mellom at de som er ressurssvake veldig ofte har hund. To forskjellige saker Jeg er ikke HI i den tråden forresten. HI Anonymous poster hash: d6a83...c27 Ser den, men hele innlegget hennes er så nedlatende. I den settingen føler jeg at ordet ressurssvak bare kommer i en lang rekke kjipe ting HI der skriver om andre som hun til og med har møtt gjennom jobben. Da blir ordet mer brukt som en slags hersketeknikk. Liker generelt ikke når folk setter seg på sin høye hest og trekker slutninger basert på sine egne yrker. Ressurssvak er og et veldig negativt ladet ord og jeg tenker at hvis man ikke prøver å provosere, er det kanskje mer ok å bruke ordet vanskeligstilte. Anonymous poster hash: aa96a...483 Du trekker jo selv slutninger basert på at du bor på "beste vestkant" og går på privatskole. Er man nødvendigvis ressurssterk da? Fordi man har råd til bolig på vestkanten og privatskole? Anonymous poster hash: 0815a...c6c Nå pleier man skjelden å kalle en som har god økonomi for resurssvak... Har heg aldri hørt om.... Anonymous poster hash: 31999...78d Jeg tror ressurser ofte blir koblet til økonomi. Når det er sagt mener jeg at mange andre faktorer spiller inn og dette var kun et eksempel. Jeg kan nevne mange andre ting som gjør meg ressurssterk, men det var ikke det som var poenget med mitt innlegg. Mitt poeng var rett og slett at man kan bli provosert hvis man føler at noen er skikkelig nedlatende og virkelig har koblet feil. Jeg blir ikke imponert av folk som bruker informasjon de får gjennom jobben slik og jeg synes koblingen til hunder er søkt, da folk fra de fleste samfunnslag har dyr. Anonymous poster hash: aa96a...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå