Gå til innhold

Hvor burde jeg flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i fra nord (bor i en liiiten by), men kjenner jeg er dritt lei. Jeg vil sørover, men hvor?
Gjerne en by med mange "ungdommer" (20-30 år), hvor det er lett å bli kjent med folk. Er utdannet sykepleier, så regner med at jeg lett vil få meg jobb. Har et barn på 3 år, og dette skal også taes hensyn til. Men jeg flytter rett å slett for å oppleve noe nytt, plassen jeg bor på har ikke hatt ei positiv utvikling de siste årene, og jeg ønsker ikke at barnet mitt skal vokse opp der. 

Tips?
Tar i mot tips i fra hvor som helst i landet, men kravene er at det skal være lett å komme i kontakt med folk og at det gjerne skjer litt (konserter, underholdning, sosiale arragement osv) :)

Og er det noen her inne som har flyttet til en helt ny by uten å kjenne noen, og hvordan gikk det?
Hvordan blir man kjent med andre på en helt ny plass? :)

Anonymous poster hash: 2c061...b5f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

bergen?

Anonymous poster hash: cd426...4b9

Skrevet

Bergen, Kongsberg, Arendal, Fredrikstad.

Anonymous poster hash: f19d4...daf

Skrevet

Ålesund:)

Anonymous poster hash: 7f121...727

Skrevet

Hamar!

Anonymous poster hash: 63c7d...11e

Skrevet

Jeg har flyttet mange steder der jeg ikke kjenner noen. 

Jeg og mannen flyttet til Trondheim da vi ventet første barnet. Kjente ingen her, men han hadde fått jobb og hadde foreldrene litt over en time unna.

Haar blitt kjent med andre gjennom barselgruppe, jobben jeg fant, foreldre av andre unger i bhg og nå etter hvert skolen.

Det er ikke så stort som i Oslo det jeg også har bodd, men her skjer det nok mye og er liek vel ikke for stort.

Anonymous poster hash: 36dc0...d36
Skrevet

Drammen, Kongsberg, Gol.

Anonymous poster hash: ffdbf...286
Skrevet

Bergen :)

Anonymous poster hash: 10d51...0aa

Skrevet

Jeg ville valgt en mellomstor by, helst med et studentmiljø på høyskole/universitetsnivå (da er det gjerne mye unge mennesker som er åpne for nye bekjentskaper), og siden du er sykepleier et sted med sykehus kanskje (større sykepeleiermiljø enn om det "bare" er hjemmesykepleie der). Hva med barnet og samvær med pappaen? I nærheten av en flyplass så det er lett å komme seg nordover til pappa for henne er kanskje også et kriterie?

Hva med Arendal eller Grimstad?

Anonymous poster hash: 2e4eb...0eb
Skrevet

Ville flyttet til en mellomstor by, som Hamar, Tønsberg eller Fredrikstad :)

Skrevet

Trondheim!

Mange i riktig aldersgruppe, ungt miljø iallefall på sykehuset, passe stort, og ikke alt for langt fra nord ;)

Anonymous poster hash: 853fd...895

Skrevet

Jeg har flyttet mange steder der jeg ikke kjenner noen. 

Jeg og mannen flyttet til Trondheim da vi ventet første barnet. Kjente ingen her, men han hadde fått jobb og hadde foreldrene litt over en time unna.

Haar blitt kjent med andre gjennom barselgruppe, jobben jeg fant, foreldre av andre unger i bhg og nå etter hvert skolen.

Det er ikke så stort som i Oslo det jeg også har bodd, men her skjer det nok mye og er liek vel ikke for stort.

Anonymous poster hash: 36dc0...d36

Enig med deg! Jeg flyttet helt alene til Trondheim som ung og barnløs. Her fant jeg en kjekk trønder, og vi har fått barn og har mange flotte mennesker rundt oss. Jeg opplever trøndere som åpne mennesker som det er lett å komme i kontakt med. Jeg trives så godt her at jeg har bestemt meg for å bo her resten av mitt liv. Nabolaget er også helt fantastisk - mennesker hilser på hverandre her, slik som jeg er vant til fra den lille plassen jeg bodde før. Jeg har fått flere gode venner bare ved å treffe de på lekeplassen. Om man først våger å hilse på de andre så kommer man i snakk. Veldig fornøyd!  Du som sykepleier får deg nok jobb her i byen vil jeg tro, for eksempel på St.Olavs. :)

Anonymous poster hash: 8dfa6...d4f

Skrevet

Helt klart Trondheim.

Anonymous poster hash: 26088...b7e

Skrevet

Ekstremt mye stoff i Arendal har jeg hørt, så ville ikke flyttet dit... om jeg hadde barn. Heller en større by med litt forskjellige bydeler og miljø.

Hva med Bergen? 

Anonymous poster hash: 34773...12e

Skrevet

Hamar/Lillehammer hadde jeg valgt:)

Anonymous poster hash: 1e9bb...a53

Skrevet

Nesodden eller drøbak, ligger veldig fint til og lett å komme seg til oslo/fredrikstad

Anonymous poster hash: 52d29...7f5

Skrevet

Ekstremt mye stoff i Arendal har jeg hørt, så ville ikke flyttet dit... om jeg hadde barn. Heller en større by med litt forskjellige bydeler og miljø.

Hva med Bergen? 

Anonymous poster hash: 34773...12e

Kommer vel an på hvor i Arendal en bor :) 

Opplever ikke akkurat daglig eller månedlig å bli spurt om stoff akkurat :) 

Koselig by, men ville valgt å bodd litt utenfor selve byen.

Grimstad er vel heller byen du søker, HI :)

Studentby og koselige bygater :)

Anonymous poster hash: 8b5e6...466

Skrevet

Helt klart Trondheim.

Herlige folk,passe stor by,ting som skjer,ALT :)

Velkommen skal du være

Anonymous poster hash: ad544...0f0

Skrevet

Om jeg var i din situasjon hadde jeg vurdert Trondheim som det sterkeste alternativet. Selv er jeg ingen byjente, men har bodd der, og har alltid sagt at om jeg skulle flytte "sørover" hadde det blitt Trondheim. Usikker på hvorfor, det er bare en veldig likandes by. Til by å være 😛

Skrevet

Hamar/Lillehammer hadde jeg valgt:)

Anonymous poster hash: 1e9bb...a53

Jeg har forsøkt meg som innflytter i både Hamar og Lillehammer, men kom aldri inn i et miljø. Kom lett på hils med folk, men ikke mer. Har også snakket med flere som synes at folk fra Mjøsområdet er lite inkluderende for nyinnflyttede.

Bor nå rett utenfor Tønsberg og stortrives. Mye som skjer mtp konserter osv og folk er lett å bli kjent med.

Anonymous poster hash: 32ac1...932

Skrevet

Om jeg var i din situasjon hadde jeg vurdert Trondheim som det sterkeste alternativet. Selv er jeg ingen byjente, men har bodd der, og har alltid sagt at om jeg skulle flytte "sørover" hadde det blitt Trondheim. Usikker på hvorfor, det er bare en veldig likandes by. Til by å være

Er du nordfra hengepuppen? Det hadde jeg ikke gjetta. Så koselig :)

Skrevet

Om jeg var i din situasjon hadde jeg vurdert Trondheim som det sterkeste alternativet. Selv er jeg ingen byjente, men har bodd der, og har alltid sagt at om jeg skulle flytte "sørover" hadde det blitt Trondheim. Usikker på hvorfor, det er bare en veldig likandes by. Til by å være 😛

Er heller ingen byjente, men føler meg alltid hjemme i Trondheim. Bodde der i en del år før jeg flyttet hjem igjen, men blir det å forlate hjembyen igjen, så blir det "hjem" til bartebyen! Anbefaler helt klart flytting til Norges største bygd!!
Skrevet

Brønnøysund er mitt tips. E selv i midten av 20 årene og har oppdaget at mange på min aldre flytter hjem igjenn etter endt utdanning. Regner med det gjelder for de som er litt yngre enn meg. Liten by, men snart en mellomstor. Er en by i vekst :)

Anonymous poster hash: 28a03...d7c

Skrevet

Kristiansand? Studentby med mange forskjellige folk :)

I Arendal florerer det av bolere og stoff. Vanskelig å bli kjent med folk.

Jeg bor i Grimstad nå og syns det er for lite. Ikke så veldig gjennomført med studentmiljøet her heller, selv om det kommer seg :)

Jeg flytter til Kristiansand til neste år. Gleder meg!

Anonymous poster hash: 35831...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...