Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Datteren vår er 3 år og 3 mnder og vi har drevet bleiesluttprosjekt i sommer. Hadde som ventet noen uhell i starten, men da vi ofte var utendørs eller hjemme var det ikke så mye styr. Så var hun flink i 2 uker med kun få uhell da hun ikke rakk frem i tide og taklet også en lang biltur t/r uten uhell. Første uka i bhgen gikk uten uhell og hun har fått gave som belønning for at hun nå var bleiefri. Men, den siste uka har hun tisset og bæsjet i buksa 2-4 ganger om dagen, noen ganger ofte rett etter at vi har spurt om hun trenger å gå på do. Kjenner at det går på tålmodigheten løs og at jeg innimellom blir for streng og krass mot henne, men klarer ikke alltid holde tilbake.. Gaven hun fikk har blitt ryddet vekk til det er skjerpings. Føler meg litt motløs nå, skal vi gi det null oppmerksomhet og bare skifte, skal vi sette på bleie igjen - det ønsker jeg virkelig ikke, men er jo styrete både for oss og personalet i bhgen. Noen med lignende erfaringer som kan si at det snart er overstått - please! Anonymous poster hash: 16fd0...374
Gjest MammaTilFelix Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Du har ryddet vekk gaven? Som hun allerede hadde fått...?! Hmmm... Mange ulike måter å forholde seg til sine barn på.. Men, håper det ordner seg dette. Ikke lett for liten jente å gjøre i buksen så mange ganger i løpet av rn dag..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Stakkars datteren din! Du må ikke kjefte når hun har uhell og rose masse når hun ikke har uhell. Datteren din er kun 3år, og du forventer alt for mye!
Mamma_til_2 Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 2 ting: 1:har du ryddet vekk en gave datteren din fikk og så kjeftet på henne for at hun er uheldig??? 2: Er det du eller henne som er klar for bleieslutt???? Det hjelper ikke og kjefte du må rose henne og heller ta på bleie igjen!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Jentungen min på 2,5 år har også akkurat sluttet. Det som gjorde slutt på uhell i buksen var rett og slett at hun VILLE slutte selv. (tidligere i sommer presset jeg henne litt, men da var det mange uhell) Hun ville slutte selv når hennes nærmeste venninne sluttet, da skulle hun også begynne med "prinsessetruser" Anonymous poster hash: f1822...6a8
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Øh, du tok vekk gaven? Er du helt idiot? Høres ikke ut som hun er helt klar, og det vil iallefall ikke hjelpe å kjefte! når hun har uhell! Det er jo nettopp UHELL. Men et konkret tips er å ikke bry seg om å spørre om hun må på do, bare ta henne med jevne mellomrom. "Nå skal vi gå på do" *smile* Masse masse skryt når det går bra. Anonymous poster hash: a7d6f...cca
Mamma_til_2 Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Jentungen min på 2,5 år har også akkurat sluttet. Det som gjorde slutt på uhell i buksen var rett og slett at hun VILLE slutte selv. (tidligere i sommer presset jeg henne litt, men da var det mange uhell) Hun ville slutte selv når hennes nærmeste venninne sluttet, da skulle hun også begynne med "prinsessetruser" Anonymous poster hash: f1822...6a8 Nettopp hun var helt klar og prinsessetruser er topp virker ikke som his jente er klar! Min jente er 2.5 hun sluttet for sommeren har hatt 2-3 uhell, hun sluttet dag og natt på en gang.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Takk for konkrete tips, skal ta de med meg! Jeg kjefter vel ikke så mye men klarer ikke beherske kroppsspråket mitt slik at det blir negativt og vet jeg må skjerpe meg på dette. Er ellers en rolig og kjærlig mor med god tålmodighet så er derfor litt overrasket over at jeg takler dette så dårlig. Hun har fått prinsessetruser og har snakket om bleieslutt siden påske så har tolket det som om hun har vært klar. Og da hun hadde 2-3 uker hvor hun gikk på do når hun måtte og alt var positivt. Hun fikk gaven fordi hun tisset og bæsjet på do og da hun sluttet med det mente vi det var et brudd på "avtalen" og mannen la den vekk med løfte at den kom tilbake når hun brukte do igjen. Var usikker på om dette var rett og skjønner av deres reaksjoner at det var for strengt. Viser det seg at hun fortsetter å gjøre i buksa gjennom helga må vi vel innse at hun ikke er helt klar og sette på bleia igjen, men vet at det vil hun absolutt ikke ha! Huff, vanskeligere enn antatt dette. Gir meg selv råd jeg ikke klarer å følge.... Anonymous poster hash: 16fd0...374
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Hmmm. Vet ikke en skånsom måte å si det på men synes du er en slem mor. Synes veldig synd på barnet ditt. Anonymous poster hash: 328d8...ea8
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Vår har mer uhell når hun bruker truse enn når hun bare går i bukse. Tror hun kjenner trusa og glemmer seg og tror det er bleie innimellom. Merker også veldig godt når hun blir fanget inn i leken at hun glemmer seg. Men det skjer sjeldnere og sjeldnere. Når vi ser hun må på do (og hun hevder nei), så tar vi henne med oss, og så synger vi ofte en sang før vi går tilbake til leken. Kommer ofte tiss dersom hun sitter hele bæbælillelam. :-) Har også merket forskjell etter hvem som er på jobb i barnehagen. Null uhell når enkelte er på jobb, og uhell når de har fri (blir godt når normalt personal er tilbake på mandag! ) :-) Vi kjefter ingenting (med unntak av én gang hvor hun tisset på gulvet og etterpå skulle hoppe i pytten...), og hun har fått valgt seg krakk til do som hun er svært stolt over. Anonymous poster hash: 054f5...711
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 1. Ikke spør henne om hun skal på do, ta henne på do regelmessig. 2. En gave kan ikke tas tilbake, tenk for et nederlag for din datter. 3. Ingen skal presses til å slutte med bleie, det virker mot sin hensikt. Og det virker som det er det du har gjort. 4. Skjerp deg og ro ned kroppsspråk foran din datter. 5. Ikke snakk om do og uhell og mas og fjas. Anonymous poster hash: 4f378...922
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Uff og uff sier jeg bare. Håper ikke du har gjort dette traumatisk for henne. Ta tilbake gaven og så kjefte. Kanskje hun nå har fått sperre for hele greia og holder seg så det bare blir tull. Snakk med henne og si at hun har vært kjempeflink og snakk med henne om hun synes det er vanskelig osv. Si at dere finner frem gaven for å minne henne på hvor flink hun var. Og vær stolte av henne. Ignorer uhellene. Klistremerkebelønning kanskje? For hvert dobesøk? I en periode til hun er der igjen. Anonymous poster hash: ffb96...581
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 I morgen er en ny dag og jeg skal virkelig skjerpe meg. Jeg har også mistanke om at trusen gjør at hun tror hun har bleie på. Skal også regelmessig ta henne på do uten for mye prat og styr (her har vi mye forbedringspotensiale) Jeg leser alle tipsene deres og er så enig, og igjen er jeg overrasket og skuffet over meg selv fordi jeg ikke klarer å følge de.... Vil absolutt ikke skape traumer for henne, så må bare innse at selv om hun har fylt 3 år så er hun fortsatt veldig liten. HI Anonymous poster hash: 16fd0...374
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Tror du tenker litt mye på deg selv?? Les hva du selv skriver... Anonymous poster hash: 65efa...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå