Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hun begynner i 2.klasse nå og har bursdag i juli. Hun har en diagnose så derfor går hun på en annen skole enn nærskolen, siden de har eget opplegg for barn med særskilte behov. I klassen så foregår all bursdagsinvitasjon på mail, etter skolens ønske. På lørdag sendte jeg ut bursdagsinvitasjon på mail. Jeg skrev at jeg ønsket beskjed om barnet deres kunne komme eller ikke kunne komme. Frem til igår hadde jeg fått 4 svar, de er 14 jenter i klassen. Sendte så sms til de som ikke hadde svart i går siden bursdagsbesøket er på lørdag. 3 foreldre har svar meg på sms, det er altså 7 som ikke har svart. Av de 7 som har svart kan to komme. Jeg har ikke nevnt noe for min datter fordi når hun gikk i bhg så var det aldri noen som kom. I 5 årsdagen så viste vi ingen kom, så vi utsatte det en uke. Allikevel kunne ingen komme. I 6 årsdagen stod vi der, hadde pyntet og gjort alt klart. Ingen kom, selvom 5 hadde sagt de kunne komme. Så hun ble veldig lei seg. I år har jeg ikke sagt noe, men tenkte det ville bli annerledes siden jeg nå har invitert de fra klassen. I 6 årsdagen i fjor inviterte vi til bursdag i juni mens hun gikk i bhg. Så hva gjør jeg? Satser på at de 7 som ikke har svart kommer? Pluss de to som har sagt de kommer? Eller avlyser jeg? Min datter fikk vite om bursdagen idag, da hun ene jente i klassen nevnte det på SFO. Så nå er hun helt i hundre her og spør om vi skal lage kake osv. Hva skal jeg si? Hva skal jeg gjøre? Jeg sa at vi måtte Vente å se, kanskje vi måtte ta det en annen dag. Hun ble jo så lei seg, Hun har egentlig ingen venner. Pga diagnosen hennes så kan hun ikke være ute alene osv så jentene i gaten trekker seg unna henne. Og jentene i klassen bor jo et stykke unna oss(20 min kjøring) Har så vondt av henne. Hadde virkelig sett frem til at for en gang skyld skulle hun få være høydepunktet og ha jentene i klassen hjemme hos seg. Men jeg tror ikke jeg tør å ta sjangsen på at bare 1-2 kommer imorgen.. Kan jeg ringe foreldrene? Har jo allerede sendt mail og sms, vil jo ikke mase heller:s Huff... Anonymous poster hash: 2f271...a17
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Har dere venner / naboer med barn på samme alder eller i noenlunde samme alder? Trom ihop de barna dere kjenner og stell i stand bursdag. Anonymous poster hash: 78a13...9fe
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Jeg ville gått ut i fra at det kommer to stk. Bak kake og lag et kjekt og koselig oppleggg for de tre jentene spiller ikke så stor rolle hvor mange de er - jenta de får det nok morsomt med de som kommer. Det skader heller ikke om du tar en tlf til de sju andre. Anonymous poster hash: 87817...2e5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Så forferdelig trist for jenta di Og så forb..... uhøflig og ubetenksomt av alle som ikke en gang gidder å svare! Jeg tror jeg hadde ringt og spurt dem, om ikke annet enn så for at det da blir tydelig for dem at de ikke gidder å bry seg. Hvis det er slik at det er to jenter som kommer, kanskje dere kan gjøre noe spesielt sammen med dem? Ta alle med ut på noe spesielt de kan gjøre sammen - barneridning, svømmehall, lekeland, grilling i fjæra og kake utendørs? Trenger ikke være noe stort eller dyrt, bare noe helt anderledes. Det kan bli vel så minneverdig bursdag som en "vanlig" bursdag ville blitt Men jeg ville nok dobbeltsjekket hos de to som har sagt de vil komme sånn at de var forberedt. Kanskje også fortalt foreldrene hvorfor du velger å gjøre det som du gjør. Stor klem til deg Anonymous poster hash: bccd3...a10
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Huff, dette var vondt å lese! Kan du ikke forklare situasjonen til dine venner, familie og kontakter og sørge for at flest mulig kommer. Kusiner, barn av kolleger o.s.v. Kanskje noen du stoler på som har noen barn de kan ta med? Ut over det synes jeg at det er utrolig at voksne holder på sånn! Veldig uhøflig og ufint. Anonymous poster hash: 49aca...d9a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Ring de 2 som har svart, og si at du ringer fordi det bare er 2 som har sagt at de kommer, og at du vil forsikre deg om at de kommer pga tidligere erfaringer. Har dere ingen venner med barn, eller søskenbarn som kan komme i tilegg da? Istedet for å bare synes synd i datteren din, kan du prøve å få i noen til selskapet. ( ikke meningen å være kvass, men du skrev innlegget med bare fortvilelse og stakkars datteren min måte) Sjønner veldig hodt at det er leit å se dette, men da kan du tenke litt alternativt. Inviter venners barn og slektas barn. Håper det ordner seg. Lykke til med selskapet. Anonymous poster hash: cc76b...05a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Har dere venner / naboer med barn på samme alder eller i noenlunde samme alder? Trom ihop de barna dere kjenner og stell i stand bursdag. Anonymous poster hash: 78a13...9fe Nei, ingen av naboene har barn på samme alder. De er enten 0-3 år eller i 10-11 års alderen og oppover. Har invitert 3 av vennene mine som har barn på omtrent samme alder. Ingen kunne komme, en er bortreist i helgen, andre skulle jobbe tidlig imorgen og da skal datteren være hos besteforeldrene fra idag til imorgen ettermiddag og hun tredje så er barnet hos faren i helgen og han har ikke bil så han orket ikke å ta bussen i 15 min hadde han sagt til min venninne.. Hi Anonymous poster hash: 2f271...a17
* SMÅ EINSTEINS Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Jeg hadde iallefall ringt de du ikke har fått svar fra!
monson Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Kanskje du skal prøve å ikke la tidligere erfaringer sverte bedømmelsen din nå. Ha tro på at de kommer og bak kake! Men, også ring de og fortell hvordan det har vært tidligere og derfor ønsket og forsikret deg om de kom eller ikke. De vill ha forståelse og jeg tror de aller fleste kommer om du ringer de og forteller hvordan det har gått tidligere!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Ring de 2 som har svart, og si at du ringer fordi det bare er 2 som har sagt at de kommer, og at du vil forsikre deg om at de kommer pga tidligere erfaringer. Har dere ingen venner med barn, eller søskenbarn som kan komme i tilegg da? Istedet for å bare synes synd i datteren din, kan du prøve å få i noen til selskapet. ( ikke meningen å være kvass, men du skrev innlegget med bare fortvilelse og stakkars datteren min måte) Sjønner veldig hodt at det er leit å se dette, men da kan du tenke litt alternativt. Inviter venners barn og slektas barn. Håper det ordner seg. Lykke til med selskapet. Anonymous poster hash: cc76b...05a Har hørt med de vennene mine som har barn på omtrent samme alder, ingen kunne. Har ikke så mange venner, men har hørt med de tre som har barn på omtrent samme alder. Har to andre venninner, men de har barn på 6mnd,2 år og 13 og 14 år.Jeg har 2 søsken, ene har barn, en gutt, men han er bare 1 år. Tar å ringer de to som har sagt de kan komme for å sikre meg at de kommer ihvertfall. Så får jeg ta ringerunden til de som ikke har svart enda:) Hi Anonymous poster hash: 2f271...a17
monson Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Ring de 2 som har svart, og si at du ringer fordi det bare er 2 som har sagt at de kommer, og at du vil forsikre deg om at de kommer pga tidligere erfaringer. Har dere ingen venner med barn, eller søskenbarn som kan komme i tilegg da? Istedet for å bare synes synd i datteren din, kan du prøve å få i noen til selskapet. ( ikke meningen å være kvass, men du skrev innlegget med bare fortvilelse og stakkars datteren min måte) Sjønner veldig hodt at det er leit å se dette, men da kan du tenke litt alternativt. Inviter venners barn og slektas barn. Håper det ordner seg. Lykke til med selskapet. Anonymous poster hash: cc76b...05a Har hørt med de vennene mine som har barn på omtrent samme alder, ingen kunne. Har ikke så mange venner, men har hørt med de tre som har barn på omtrent samme alder. Har to andre venninner, men de har barn på 6mnd,2 år og 13 og 14 år.Jeg har 2 søsken, ene har barn, en gutt, men han er bare 1 år. Tar å ringer de to som har sagt de kan komme for å sikre meg at de kommer ihvertfall. Så får jeg ta ringerunden til de som ikke har svart enda:) Hi Anonymous poster hash: 2f271...a17 JA ta den ringe runden! Og fortell det du har fortalt her! Folk kommer til å komme da!! ikke vær redd for å "utlevere" deg litt.. og jobb for at barnet ditt får den første av mange andre supre bursdager!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Nå fikk jeg vondt i mammahjertet mitt. Håper det ordner seg. Ta en ringerunde Anonymous poster hash: 36665...801
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Håper det blir en fin feiring uansett hvor mange som kommer. Datteren din har en flott mamma! Klem. Anonymous poster hash: 75ba2...853
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 Hadde jeg vært hjemme i morgen og bodd i nærheten hadde jeg kommet i med min datter på 5 om du hadde invitert. Stort sett blir jeg nok sett på som kald og ufølsom men nå gråter jeg! Hva det feiler voksne foreldre vet jeg ikke - men sannsynligvis er det latskap fra foreldres side. Anonymous poster hash: f3624...3d4
Mandala Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Har du fått ringt enda? Jeg ble veldig trist av å lese innlegget ditt. Jeg trodde ikke bhg-barn utelot å komme i bursdager, da er det jo foreldrene som bestemmer. Samtidig syns jeg faktisk det var litt trist at vennene dine ikke kunne komme heller, med sine barn. Spesielt hun der barnet var hos pappaen sin. Greit at pappaen ikke prioriterer bursdagen,men venninnen din kunne jo hentet barnet sitt der for bursdagen. Det er jo et spesielt tilfelle... Håper dagen blir bra for datteren din!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 75ba2...853
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #18 Skrevet 16. august 2014 I dag var det bursdagsbesøk og min datter har hatt det helt fantastisk Det kom 8 jenter fra klassen i besøket. Der har lekt og kost seg. Tror aldri jeg har sett min datter så glad😊 En herlig gjeng som har kost seg masse sammen. Det var ingen som ville gå når de ble hentet, og vi har avtalt at to av jentene skal komme hjem til min datter neste helg😊 Resten av dagen har vi brukt på å leke med alle de fine lekene hun fikk. Jeg er så utrolig glad og lettet og ser nå at jeg kanskje tok sorgen på forskudd. Men det endte godt og min datter har vært helt i hundre i hele dag. Tusen hjertelig takk for alle svar. Ha en fantastisk helg videre:) Hi Anonymous poster hash: 2f271...a17
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #19 Skrevet 16. august 2014 Hadde ikke lest denne før, men fikk frysninger når jeg leste siste innlegget ditt. Så fantastisk at det ble en sånn fin dag!! :-) Anonymous poster hash: 7f016...d5c
Gjest Tale30 Skrevet 16. august 2014 #20 Skrevet 16. august 2014 Der kom tårene, gitt. Jeg er så utrolig glad på deres vegne!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #21 Skrevet 16. august 2014 Så fantastisk! Anonymous poster hash: 6ae66...639
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #22 Skrevet 17. august 2014 Har du fått ringt enda? Jeg ble veldig trist av å lese innlegget ditt. Jeg trodde ikke bhg-barn utelot å komme i bursdager, da er det jo foreldrene som bestemmer. Samtidig syns jeg faktisk det var litt trist at vennene dine ikke kunne komme heller, med sine barn. Spesielt hun der barnet var hos pappaen sin. Greit at pappaen ikke prioriterer bursdagen,men venninnen din kunne jo hentet barnet sitt der for bursdagen. Det er jo et spesielt tilfelle... Håper dagen blir bra for datteren din! Greit at pappaen ikke prioriterer bursdagen?!!! -Virkelig!! Hvorfor skal vi unnskylde mennene hele tiden..... Anonymous poster hash: f8097...acf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #23 Skrevet 17. august 2014 Å så fantastisk HI! Det kom noen tårer her nå - høygravid og hormonell som jeg er. Jeg kan bare håpe at jeg blir en like god mamma som deg Og jeg skal aldri aldri la være og svare på bursdagsinvitasjoner. Så fint at det ordnet seg så bra! Anonymous poster hash: 2c8e6...a9b
Nettisen:) Skrevet 17. august 2014 #24 Skrevet 17. august 2014 Det var godt å lese:) Tenkte faktisk på dere igår.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #25 Skrevet 17. august 2014 Så bra! Siden hun går på spesialskole regner jeg med det "er noe" med alle jentene og at flere foreldre syns jentene sine har det vanskelig sosialt (ikke vondt ment) Hva med å foreslå å lage vennegrupper? Læreren deler inn i grupper som hun tror kan fungere godt. De besøker hverandre fast en gang i måneden. Dermed får foreldre hilst på barn og voksne, ungene vært hjemme hos hverandre og da er det lettere å besøke neste gang osv Anonymous poster hash: 3e256...a56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå