Gå til innhold

Er jeg bare hormonell og touchy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortalte en venninne på cafe i går at jeg er gravid med nummer to. Hun sa bare: åja, så fint. Og så begynte hun å snakke om noe annet. Da jeg spurte om det var noe galt, eller om jeg ikke skulle ha sagt noe, jeg ble plutselig redd for at det var noe som plaget henne som hun ikke hadde fortalt meg, sa hun bare: nei, men dere har jo allerede en, så det er ikke akkurat som at det er viiiiii og jipiiiii dere skal ha barn! Det er ikke så stort andre gangen, det er en unge til liksom. Juhu.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ble skikkelig såra og lei meg. Unnskyldte meg en liten stund etterpå og sa jeg måtte hjem og ordne middag og følte meg helt på gråten på vei til trikken. Jeg ble helt satt ut, for hun er vanligvis så varm og forståelsesfull. Forstår at det ikke er like spennende for alle andre, men for oss er det fortsatt en like stor glede som da vi skulle ha nummer en. Men det er kanskje bare dumt av meg å forvente at alle andre skal glede seg som oss. 

Jeg sendte også en sms til ei venninne som bor langt nordpå og fortalte nyheten. Hun har jeg ikke fått noe svar fra engang. Sendte sms for fire dager siden. :( 

Er det bare jeg som er helt på jordet som blir så lei meg over dette? 

Anonymous poster hash: 6d2c3...c7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvom dere er jublende glad for det, så er det bare nok ett barn for andre . Ikke noe spesielt for de liksom . Så ja du er for hårsår på hvordan andre reagerer.

Anonymous poster hash: 4fcfb...c36

Skrevet

Jeg synes ikke venninnen din reagerer normalt. Men kan det hende at hun sliter med å bli gravid eller noe sånt? Mine venninner var like entusiastiske da jeg fortalte om nr to som første gang, og vi har mange barn i venninnegjengen så ikke noen sensasjon heller.

Anonymous poster hash: 84a57...46b

Skrevet

Det er klart du er hormonell og touchy, du er jo gravid ;)

Men når det er sagt synes jeg det er merkelig av venninnen din å reagere så "flatt" altså, når noen med glede forteller at de er gravide gir man jo uttrykk for at man er glad på deres vegne. Selv om en unge til i en annen familie ikke akkurat er noen stor happening i ens eget liv vet man jo at det er det i livet til den som forteller det. Om jeg var venninnen din ville jeg jo reist meg opp og gitt deg en skikkelig klem, gratulert med et stort smil og stilt deg 100 spørsmål om hvordan det gikk med deg og svangerskapet så langt. Selv om venninnen din ikke er spesielt opptatt av din familieforøkelse så burde hun ha tatt litt del i din glede over det synes jeg.

Anonymous poster hash: f4d8a...fb1
Skrevet

Nei, det er da absolutt ikke normalt å reagere på den måten. Hvertfall ikke for meg. Jeg har reagert på samme "hurra"-måte til mine venninner, enten det er nummer en, to eller tre. Et ønsket barn er jo koselig uansett, og det er jo litt av det å være en venninne at man klarer å glede seg på andres vegne. De fleste skjønner jo at det å få et barn er en stor greie, uansett hvor mange man har fra før.

Skrevet

Sier meg enig med anonym over at du er touchy, hormonell og gravid :) Men jeg er også enig i at når man først har barn så er ikke omveltningen så stor, og det er derfor ikke en nyhet på samme nivå som første gangen. Uansett så er det normalt å glede seg på andres vegne, og i det minste finne frem skuespilleren i seg og fake litt entusiasme og engasjement. Ufint og egoistisk av din venninne å avfeie din glede på den måten.

Skrevet

Hehe joda jeg kjenner hormonene godt allerede ;) 

Det går litt bedre i dag, men jeg kjenner fortsatt at jeg er lei meg ette ri går. Har ikke snakket med henne siden vi var på cafe, men tenkte jeg skulle vente litt med å ringe. Neste gang vi treffes kommer jeg bare til å snakke om noe annet, jeg vil ikke ta det opp og starte noen diskusjon. Hun har jo rett til sine meninger, men det var bare så sårende å få det midt i ansiktet, som om den neste babyen ikke betyr noen ting. Jeg skjønner at det ikke er like spennende for andre, men det å ta del i andres gleder trodde jeg var vanlig, ihverfall tenkte jeg at hun ville forstå det.

Hun har ingen barn selv, så det er kanskje derfor. Singel også, så sliter ikke med å bli gravid. 

HI

Skrevet

Tatt i betraktning at hun er både singel og uten barn, vil jeg si at det er stor sannsynlighet for at det er grunnen til oppførselen. Særlig hvis dere er over en viss alder. Jeg slet litt med misunnelse før jeg fikk barn selv. Det er så vanskelig å være glad på andres vegne når man sårt ønsket seg det samme selv!en hun burde selvsagt faket. Prøv å tilgi henne for dette, og tenk at det nok er hun som har det mest vondt.

Anonymous poster hash: f7ef6...af3

Skrevet

Det går litt bedre i dag, men jeg kjenner fortsatt at jeg er lei meg ette ri går. Har ikke snakket med henne siden vi var på cafe, men tenkte jeg skulle vente litt med å ringe. Neste gang vi treffes kommer jeg bare til å snakke om noe annet, jeg vil ikke ta det opp og starte noen diskusjon. Hun har jo rett til sine meninger, men det var bare så sårende å få det midt i ansiktet, som om den neste babyen ikke betyr noen ting. Jeg skjønner at det ikke er like spennende for andre, men det å ta del i andres gleder trodde jeg var vanlig, ihverfall tenkte jeg at hun ville forstå det.

Hun har ingen barn selv, så det er kanskje derfor. Singel også, så sliter ikke med å bli gravid. 

HI

Hun er misunnelig!

Du lever drømmelivet, mann, barn, hus, bil og stakittgjerde. Hun ønsker seg livet ditt, men har ikke engang en mann å starte drømmen med....

Skrevet

Merkelig reaksjon av venninne. Har man sosial intelligens blir man begeistret på andres vegne.

Gratulerer med nr 2 på vei :)

Skrevet

HI

Hun er misunnelig!

Du lever drømmelivet, mann, barn, hus, bil og stakittgjerde. Hun ønsker seg livet ditt, men har ikke engang en mann å starte drømmen med....

Jeg tenker litt det samme. Det kan være sårt for henne at du har alt og hun har verken mann eller barn.

Anonymous poster hash: 84a57...46b

Skrevet

Venninnens reaksjon på at du venter nr. 2 vil jeg kalle unormal. Enten er hun misunnelig eller så mangler hun sosiale antenner. Barn er stort, ikke bare det første.

Når det er sagt, så synes jeg du tar dette veldig sårt. Men det kan jo hende er fordi du føler du mister henne litt? Er det en god venninne du har mye og god kjemi med? Om ja, så skjønner jeg skuffelsen din!

Gratulerer med bebis i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...