Anne Victoria Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Hei! Lurte på hvordan dere forumbrukerne opplevde barnehagestarten i forhold til sykdom? Ble det mye av det, lite av det? Eventuelt hvilke sykdommer opplevde dere mest av? Jeg er på gang med noen saker om tematikken. Skriv gjerne anonymt. Beste hilsen Anne Victoria
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Vi hadde minimalt med sykdom. Litt forkjølelse og en runde omgangssyke. Begge har hatt vannkopper, en har hatt øreverk og den andre øyebetennelse en gang. Med barn i barnehage i til sammen 8 år er ikke det mye. Vi voksne var nok litt mer syke enn vanlig de første årene. Vi klarte å plukke opp noen ekstra runder forkjølelse, men ungene hold seg stort sett helt friske. Anonymous poster hash: 836b3...8d1
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Datteren min har vært lite syk siden hun kom til verden. Hun begynte i barnehagen da hun var 16mnd. og hun er svært sjelden syk. Har hatt omgangssyken 1 gang, har vannkopper og vært 2 runder med forkjølelse iløpet av de 3 årene hun har gått i barnehagen. Kan ikke klage på det Hun går i en barnehagen der de er nøye med hygiene, særlig med håndvask, og der foreldre er flinke til å holde syke barn hjemme. Det tror jeg har MYE å si. Anonymous poster hash: cdf44...b33
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Min gikk i bhg med ti barn i to år.. Myyyyye spysyke.. Vi hadde det fem gang på fire mnd på det verste. Mye forkjølelse og snørr men det hører med. Byttet til bhg med 70 barn for ett år siden og vært hjemme med henne en dag på ett år... Mye renere der tror jeg😉. Anonymous poster hash: 73aba...397
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Guttungen har nesten ikke vært syk etter barnehagestart. Men vi voksne var mye syke i starten. Anonymous poster hash: 08938...92d
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 De første 4 mnd gikk bra, men fra etter jul og helt frem til ferien så gikk det stort sett ikke mere enn 4 uker mellom hver gang han var dårlig. Gikk både lus og kikhoste i bhg men det klarte vi å styre unna. Elles så var han veldig syk et par ganger med veldig høy feber over lengre tid. Ikke hyggelig. Anonymous poster hash: e315b...e90
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Mye sykdom første månedene. Mye forkjølelse. Senere har det roet seg. Anonymous poster hash: 42fa9...a85
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Ekstremt lite sykdom her. Barnet har nettopp begynt på sitt 4 barnehageår og har klart seg utenom alle sykdommene som har gått i barnehagen Anonymous poster hash: d91d1...b61
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Nesten ikke syk. Begynte for 1,5 år siden, og har kanskje 3-4 sykt barn dager. Anonymous poster hash: 7a349...91a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Sammenlikner jeg barnehagestart med det å være syk vil jeg si at barnehagestart er å anbefale. Spørs selvfølgelig på hvor syk man er... Anonymous poster hash: ca2ef...77a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Sammenlikner jeg barnehagestart med det å være syk vil jeg si at barnehagestart er å anbefale. Spørs selvfølgelig på hvor syk man er... Anonymous poster hash: ca2ef...77a Haha, jeg klødde i fingrene etter å pirke på den der;) Anonymous poster hash: 5825b...02c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Hadde innkjøring forrige uke og nå har jeg blitt syk. Kan være mye annet, men er skjelden syk, så jeg tror det har sammenheng. Anonymous poster hash: ec5b6...bd1
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Jeg har hatt 2 barn i barnehage over snart 6 år nå. Det har blitt endel runder med sykdom, både for store og små. Vi har hatt en til to runder med omgangssyke hvert år, tre- fire runder med forkjølelser av ymse typer hvert år. Vi har styrt unna endel også. Ungene har f.eks aldri hatt lus, selv om det var utbrudd hvert år. Ei heller vannkopper(såvidt jeg vet). Ungene var ikke mer syke ved barnehageoppstart enn resten av barnehageårene forresten. Det som kan være interessant er å vite om det er årsaker i livsførsel hos de som opplever å være mye/lite syke. Eksempelvis mye eller lite utendørs, kosthold, renslighet, husdyr, om barnet puttet `alt` i munnen og om dette har sammenheng eller ikke med sykdom i barnehagen. Anonymous poster hash: c95e1...7ec
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 Jo, vi hadde et par runder med ebola og svartedauen, men det gikk seg til etter noen uker. Seriøst - skaff deg en ordentlig jobb. Det er ikke journalistikk å skrive saker ut fra hva anonyme på et nettforum måtte skrive om noe som helst. Anonymous poster hash: 5bbfe...e80
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Jo, vi hadde et par runder med ebola og svartedauen, men det gikk seg til etter noen uker. Seriøst - skaff deg en ordentlig jobb. Det er ikke journalistikk å skrive saker ut fra hva anonyme på et nettforum måtte skrive om noe som helst. Anonymous poster hash: 5bbfe...e80 Så hyggelig av deg. Tviler veldig på at hun skriver en hel artikkel basert på anonyme innlegg. Disse innleggene kan sikkert belyse saken, gi mer liv til artikkelen, uten at det går utover fakta. Anonymous poster hash: c95e1...7ec
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 Med eldstemann var det ikke så mye sykdom ved barnehage start, men han har generelt vært lite syk hele livet. Minste derimot var syk sikkert annenhver uke, for det meste forkjølet, feber og omgangssyke. Anonymous poster hash: 46374...31a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 Sammenlikner jeg barnehagestart med det å være syk vil jeg si at barnehagestart er å anbefale. Spørs selvfølgelig på hvor syk man er... Anonymous poster hash: ca2ef...77a Haha, jeg klødde i fingrene etter å pirke på den der;) Anonymous poster hash: 5825b...02c jeg har vært ganske så forkjølet noen dager, men om jeg må velge vil jeg nok heller være det litt til enn å begynne i barnehagen Men for å være seriøs, ungene ble ikke syke. Ikke engang vannkopper klarte de å skaffe seg, enda det gikk noen runder. Det fikk de først for et par år siden da de gikk i 1. og 3. klasse.
Elsker livet Skrevet 15. august 2014 #19 Skrevet 15. august 2014 Lite. Helst øyekatarr. Men så har de ikke vært isolert fra andre barn før de begynte i barnehagen som 3 åringer heller. Så har fått tid på seg til å ha vært gjennom det meste fra før.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #20 Skrevet 15. august 2014 Ingen sykdom her, bortsett fra noen runder med forkjølelse innimellom. Anonymous poster hash: 4408c...a03
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #21 Skrevet 15. august 2014 Jo, vi hadde et par runder med ebola og svartedauen, men det gikk seg til etter noen uker. Seriøst - skaff deg en ordentlig jobb. Det er ikke journalistikk å skrive saker ut fra hva anonyme på et nettforum måtte skrive om noe som helst. Anonymous poster hash: 5bbfe...e80 Så hyggelig av deg. Tviler veldig på at hun skriver en hel artikkel basert på anonyme innlegg. Disse innleggene kan sikkert belyse saken, gi mer liv til artikkelen, uten at det går utover fakta. Anonymous poster hash: c95e1...7ec "Journalistene" tilknyttet klikk.no skriver stadig vekk artikler basert på svada her inne fra. Om de gidder, ringer de kanskje en barnelege/jordmor e.l. i tillegg, og får en uttalelse av typen "Ja, vi har hørt om tilfeller hvor det har forekommet at..." Svada. Anonymous poster hash: 5bbfe...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå