Gå til innhold

Er flaskebarn selvregulerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg tenker, MÅ man vente 3-4 timer mellom hvert måltid? Har gått over til kun mme, og hun er 4 mnd. Spiser max 120 ml på et måltid. Først halvparten, deretter må vi vente kanskje 30 min før hun spiser resten. Så tar det kanskje 2-2,5 time før hun virker sulten igjen. Tipper hun veier ca 6800 gram, veide 5800 for 6 uker siden.. Grøt er hun IKKE glad i enda. Før ammet jeg på dag og ga flaske om kvelden, men nå er jeg preggis igjen og hun tar ikke mere pupp. 

Anonymous poster hash: 5854b...703
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de er selvregulerende.. Hvertfall til et visst punkt. Om hun begynner å kosespise, eller spiser så ofte at hun ikke vil ha et ordentlig måltid om gangen, så ville jeg prøvd å gjøre noe..

Anonymous poster hash: a1b38...b9d
Skrevet

Min lille på 3 mnd vil skjeden ha mere enn 90 ml:( spiser hver 2-3time på dagen, 1 gang på natta. Noen er småspiste og andre sluker 160 ml :)

Anonymous poster hash: f4937...6e6

Skrevet

*skjelden !!

Skrevet

De fleste er selvregulerende. Og de sier man skal gi dem mme, så mye de vil, når de vil. På samme måte som morsmelk. 

Noen babyer derimot, slik som mine, har ikke hatt metthetsfølelse (magemål)før de har nærmet seg året så jeg har måttet begrense matinntak. 

Skrevet

De fleste er selvregulerende. Og de sier man skal gi dem mme, så mye de vil, når de vil. På samme måte som morsmelk. 

Noen babyer derimot, slik som mine, har ikke hatt metthetsfølelse (magemål)før de har nærmet seg året så jeg har måttet begrense matinntak. 

Så jeg kan trygt fortsette å gi henne flasker så ofte som jeg gjør? Hun får en flaske ca 07/08, deretter en i 10-1030 tiden, 12.30, 15, 17-17.30 og siste ca 19.30. Blir litt flere flasker enn "anbefalt" bak på pakken, står ca 4-5 flasker. Men om hun ca spiser 100 ml 6-7 ganger i døgnet får hun vel den melka hun trenger for sin kroppsvekt? Spiser egentlig veldig sjeldent opp hele flasken, er normalt sett alltid litt igjen. 

Skrevet

Så jeg kan trygt fortsette å gi henne flasker så ofte som jeg gjør? Hun får en flaske ca 07/08, deretter en i 10-1030 tiden, 12.30, 15, 17-17.30 og siste ca 19.30. Blir litt flere flasker enn "anbefalt" bak på pakken, står ca 4-5 flasker. Men om hun ca spiser 100 ml 6-7 ganger i døgnet får hun vel den melka hun trenger for sin kroppsvekt? Spiser egentlig veldig sjeldent opp hele flasken, er normalt sett alltid litt igjen. 

Ja det kan du :) 

Skrevet

*skjelden !!Anonymous poster hash: f4937...6e6

*sjelden!

Anonymous poster hash: 87680...70c

Skrevet

Begge mine var selvregulerende.

Skrevet

De skal ikke ha mer enn maks 1000 ml i døgnet

Anonymous poster hash: c371f...b53

Skrevet

De skal ha rundt 15% av kroposvekten sin.

Skrevet

De skal ikke ha mer enn maks 1000 ml i døgnet

Anonymous poster hash: c371f...b53

Det er feil! Mange år siden de har gått bort fra den regelen.

Anonymous poster hash: 5a6b6...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...