Gå til innhold

Typen min er stokk dum (økonomi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en trang mnd. Har akkurat nok til viktigste regninger og mat.

Det første han gjør når vi får lønn er å kjøpe boller og sjokomelk til ungene og 10 øl til seg selv!!!!

Jeg får det ikke inn til han. Han sier jeg bare syter og klager.

Hva kan jeg gjøre da? Hjelper ikke med separat økonomi, for denne mnd er det ikke noe til overs. Da hadde han altså brukt sin del av matbudsjettet på bortkastede ting, som igjen hadde gått utover mat til ungene.

Hjelp/tips??

Anonymous poster hash: 854e2...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du ta kontrollen, og si at denne mnd er det du som handler.

Ukeshandling er mer økonomisk.

Sett deg ned og lag ukesmeny ut i fra hva dere har i skap og fryser. Kjøp billigste type av alt.

Skal dere ha noe snacks, bak boller eller en kake i stedet for å kjøpe snop og snacks.

Gjort er gjort, ikke krangle mer over det han har kjøpt, ikke noe han får gjort med det nå.

Anonymous poster hash: 76a75...17a

Skrevet

Du er jo nesten heldig at mannen kun kjøper boller, sjokomelk og øl. En jeg kjenner meget godt fant på å kjøpe en xbox, nesten nytt og billig (litt over halvparten). Siden det var privat kunne man ikke gi det tilbake.

Tror det beste er at dere har adskilt økonomi der begge har faste trekk til felles konto for mat og regninger og at det er kun du som disponerer disse pengene.

Anonymous poster hash: 298f9...6c6
Skrevet

Så spør han om han tror han blir mett lenge på det han har handlet, for hvis han ikke tenker seg om kan han raskt måtte gå noen dager uten mat.

Anonymous poster hash: 778e8...a79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...