Gå til innhold

Uff, var hos tannlegen med 3 åringen i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og han har et hull i en jeksel :(

Jeg skjønner ingenting for vi pusser tennene 2 ganger om dagen,han får flourtablett og har aldri fått brus/saft på flaske.

Syns det er så flaut :(Anonymous poster hash: dce4b...2f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus/saft i glass gjør akkurat samme skaden. Og pusser du rett etter at han har drukket saft/brus/juice så blir det hull.

Anonymous poster hash: 98a95...024

Skrevet

Noen får hull på tross av at man er forsiktig med sukker og nøye med pussen. Det ene barnet mitt ser ut til å få lettere hull enn de andre to, som har null hull. Han hadde  et hull ved 3 års alder han og. 

Anonymous poster hash: 2ef73...afb
Skrevet

Også er det noen barn/voksne som fåt hul lettere enn andre

Anonymous poster hash: 4f08d...b67
Skrevet

Det er mye sukker i saft, hvis han får det ofte. 

Anonymous poster hash: 0212a...035
Skrevet

Derfor drikker vi kun vann til hverdags, brus og juice er bursdags/høytidskos. Hadde selv dårlige tenner som barn, og vil ikke at barna mine skal arve mine dårlige vaner.

Anonymous poster hash: 8beb6...5c6
Skrevet

Er det visst de har mer enn to hull,at de kontakter barnevernet?

Anonymous poster hash: 436d6...d8e

Skrevet

Tenner er forskjellige. Jeg har tre barn, de to eldste på 8 og 18 år har aldri hatt hull. Yngste på 6 år derimot....Hun har hatt to hull hver gang vi har vært hos tannlegen. I følge tannlegen handler det om at hun har gått på en spesiell type medisin siden 4 mnd alder kombinert med tynn emalje og dype groper i jekslene. Vi pusser og pusser, men hullene kommer uansett. Når 6 - års jekslene kommer opp, skal tannlegen forsegle de for å beskytte bedre. Og bare så det er sagt...det er ikke meldt noen bekymring til barnevernet.

Skrevet

Jeg hadde 8 hull da jeg var 6 år. Drakk aldri saft eller brus, spiste ikke godis eller noe særlig med kaker. Har bare tenner som får lett hull. Har alltid hatt det, og vil alltid ha det. Sånn er det for noen.

Skrevet

Barnevernet hvis de har mer enn 2 hull? Har ikke barnevernet nok å gjøre fra før av liksom?

Anonymous poster hash: 2ef73...afb
Skrevet

Min 5-åring hadde 3 hull, ingen som kontaktet barnevernet ihvertfall... Det må vel være flere tegn på omsorgssvikt før de gjør det?

Jeg har fire barn, tre av dem har ikke hatt hull i tennene, men det ene barnet fikk altså i tre jeksler. Tannlegen sa det var fordi i disse jekslene var det veldig dype groper i tyggeflaten og derfor vanskelig å holde rent. Hun borret og fylte igjen de tre hullene og i den fjerde jekselen la hun også i en fylling for å få en flatere tyggeflate og dermed enklere renhold.

Fikk ikke et eneste hint om at det kunne være vår feil, hun hadde litt rare tenner som var vanskelig å rengjøre og det oppga tannlegen som årsak til hullene.

Anonymous poster hash: 36805...b2c

Skrevet

HVIS!!

slapp av, det skal mye mer enn 2 hull til.

Anonymous poster hash: a1e90...d33

Skrevet

Det kan ha noe med bakteriesammensetningen i munnen. Merkelig at tannlegen ikke informerte om det.

Anonymous poster hash: 8059c...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...