Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg jobber i liten stilling ca 25%, jobber ekstra når jeg kan, mannen jobber fulltid. Kan han ta hele permisjonen og jeg fortsette å jobbe? Eller går ikke det i og med jeg jobber så lite? Syntes også jeg har hørt noe om at mannen isåfall vil få mye mindre i foreldrepenger når mor ikke tjener mer. Stemmer det? Anonymous poster hash: ef073...3b6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 En har mødrekvote, fedrekvote og felleskvote. Far får ikke overført mødrekvoten fordi om du jobber kun 25% og ekstravakter nei, om det var det du mente? Anonymous poster hash: 3c390...efa
neemii Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Nei trur jeg mener felleskvoten. For mor har ett visst antall uker før og 6 (+) uker etter fødsel ellerno, stemmer ikke det? Så kommer felleskoten (hvor lang er denne med 100 % penger?) Deretter fars uker. Ønsker at han skal ta største del av permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet Anonymous poster hash: 7e4b5...245
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Ja, må jobbe minst 75% Anonymous poster hash: 7e4b5...245
neemii Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet Anonymous poster hash: 7e4b5...245 Ja var det jeg hadde hørt. Da går jo ikke det da:(
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet Anonymous poster hash: 7e4b5...245 Kan man få det om mor er 100% student? Men ikke jobber? Anonymous poster hash: ddd06...219
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet Anonymous poster hash: 7e4b5...245 Kan man få det om mor er 100% student? Men ikke jobber? Anonymous poster hash: ddd06...219 Ja 100% student bør gå bra. Så lenge mor er i minst 75% aktivitet. Men dobbeltsjekk med nav. De kan man lett treffe på Nav foreldrepenger på facebook Anonymous poster hash: 7e4b5...245
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet Anonymous poster hash: 7e4b5...245 Ja var det jeg hadde hørt. Da går jo ikke det da:( Nei desverre. Vurderte en lignende løsning vi også Anonymous poster hash: 7e4b5...245
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå