Gå til innhold

Foreldrepermisjon, for de som kan dette!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i liten stilling ca 25%, jobber ekstra når jeg kan, mannen jobber fulltid. Kan han ta hele permisjonen og jeg fortsette å jobbe? Eller går ikke det i og med jeg jobber så lite? Syntes også jeg har hørt noe om at mannen isåfall vil få mye mindre i foreldrepenger når mor ikke tjener mer. Stemmer det?



Anonymous poster hash: ef073...3b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En har mødrekvote, fedrekvote og felleskvote. Far får ikke overført mødrekvoten fordi om du jobber kun 25% og ekstravakter nei, om det var det du mente?

 

Anonymous poster hash: 3c390...efa

Skrevet

Nei trur jeg mener felleskvoten. For mor har ett visst antall uker før og 6 (+) uker etter fødsel ellerno, stemmer ikke det? Så kommer felleskoten (hvor lang er denne med 100 % penger?) Deretter fars uker. Ønsker at han skal ta største del av permisjonen.

Skrevet

For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Skrevet

Ja, må jobbe minst 75%

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Skrevet

For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

 

Ja var det jeg hadde hørt. Da går jo ikke det da:(

Skrevet

For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Kan man få det om mor er 100% student? Men ikke jobber?

 

Anonymous poster hash: ddd06...219

Skrevet

 

 

For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Kan man få det om mor er 100% student? Men ikke jobber?

 

Anonymous poster hash: ddd06...219

Ja 100% student bør gå bra. Så lenge mor er i minst 75% aktivitet.

Men dobbeltsjekk med nav. De kan man lett treffe på Nav foreldrepenger på facebook

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Skrevet

 

 

For at far kan ta deler av fellesperioden, stilles det krav til mors aktivitet. Da må du være i minst 75% aktivitet

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Ja var det jeg hadde hørt. Da går jo ikke det da:(

Nei desverre. Vurderte en lignende løsning vi også

 

Anonymous poster hash: 7e4b5...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...