Gå til innhold

Hadde du kjøpt et hus der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmeste nabo har langline og hundegård til elghunden sin ti meter unna verandaen din?

Anonymous poster hash: 352a5...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hundegård er et definitivt nei

Anonymous poster hash: 35fe4...dbd

Skrevet

Er det snakk om bare en elghund? Ikke en hel hundegård med trekkhunder?

Da ville det kommet mer an på naboen selv enn hunden. Elghunder er trivelige hunder! Jeg ville nok prøvd å bli kjent med og venner med hunden, hvis jeg fikk lov. Men jeg er født og oppvokst med elghund i familien hele oppveksten.

Elghunder kan bjeffe en del for å gi beskjed når noen kommer, men er ikke særlig til vaktbikkjer. For er det noen de kjenner, så slutter de ofte med en gang. De kan være litt påtatt tøffe i trynet når de står bundet eller i bånd, og bjeffe liksomstrengt på gjester hvis de ikke får lov til å komme bort og hilse, men jeg hører lett forskjell. Egentlig er de da bare lei seg fordi de ikke får hilse.

Så jeg ville heller sett an naboen: Lar han hunden stå bundet uten aktivisering hele året utenom elgjakta? Rydder han bort avføring og holder det ryddig og luktfritt, eller flyter det rot overalt? Virker han som en tilsnakkandes type, slik at du kanskje kan foreslå å flytte hunden om det blir for mye styr?

Anonymous poster hash: 3afde...3ac
Skrevet

Er det snakk om bare en elghund? Ikke en hel hundegård med trekkhunder?

Da ville det kommet mer an på naboen selv enn hunden. Elghunder er trivelige hunder! Jeg ville nok prøvd å bli kjent med og venner med hunden, hvis jeg fikk lov. Men jeg er født og oppvokst med elghund i familien hele oppveksten.

Elghunder kan bjeffe en del for å gi beskjed når noen kommer, men er ikke særlig til vaktbikkjer. For er det noen de kjenner, så slutter de ofte med en gang. De kan være litt påtatt tøffe i trynet når de står bundet eller i bånd, og bjeffe liksomstrengt på gjester hvis de ikke får lov til å komme bort og hilse, men jeg hører lett forskjell. Egentlig er de da bare lei seg fordi de ikke får hilse.

Så jeg ville heller sett an naboen: Lar han hunden stå bundet uten aktivisering hele året utenom elgjakta? Rydder han bort avføring og holder det ryddig og luktfritt, eller flyter det rot overalt? Virker han som en tilsnakkandes type, slik at du kanskje kan foreslå å flytte hunden om det blir for mye styr?

Anonymous poster hash: 3afde...3ac

I rest My case. Jeg er ikke spes glad i hunder og mht støy bryr jeg meg fint lite om bikkja bjeffe fordi den er glad eller kjeder seg eller ser en skjære. Hundegneldring hadde jeg ikke holdt ut med.

Anonymous poster hash: 35fe4...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...