Gå til innhold

Natursti

Mrs Smutt & Smilende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre dobbelt løp med bursdagsfeiring for 7-åringen om en par uker.

Først barna og så familien.

Den skal feires ved en lavvo med bålplass, toalett, stort stormkjøkken, svartovn inne i lavvoen og benker rundt bålet med regnskinn m.m. Den er velutstyr.

Natursti må jo være med og jeg hadde tenkt til å lage en for barna først og en for familien når de kommer.

Regn blir ikke noe problem.

Jeg må ha tips til morsomme naturstioppgaver. 

Sliter mest med naturstioppgavene til de voksne, men vurdrer å lage en variant som kan passe både til voksne og barn.

F.eks Hvor mye veier denne steinen?

Hvor mange dl kørd i glasset ;) Eventuelt hvor mange erter, hehe..

Ha en boks man kan stikke hånda i og finne ut av hva de holder i uten  se.

Dere kreative flotte damer har helt sikkert noen gode tips til spørsmål vi kan ha.

Tar gjerne i mot andre tips angående feiringsformen også.

Potetløp og bygging av kubbetårn skal også testes.

På forhånd takk for innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så artig! Så flink du er, og kreativ til å arrangere bursdag! Det høres ut til å bli en knallfeiring :) 

Jeg har forferdelig lite erfaring med sånne oppgaver, men med min begrensede kapasitet om dagen skal jeg gjøre et forsøk likevel ;) 

Hva med "finn-oppgaver"? Finn blader fra de og de plantene, finn et dyrespor og tegn det (må sørge for at det er et dyrespor i nærheten da i så fall), tegn en fluesopp, osv. 

Legge ut noen sjokoladebiter på en post og stille spørsmål om sjokolade, hvor den opprinnelig kommer fra, om ingrediensene ol; samme kan gjøres med f.eks lakris. 

Til voksne så kan du smugkikke litt på kortene til Trivial pursuit, den grønne kategorien er naturspørsmål, så kan du se om du finner noen som passer ;) Eller søk etter quizzer på nett, du kan printe ut bilder av dyr og fugler og spørre spørsmål om de, osv. 

Skrevet

Fantastisk!

Takk for tips altså.

Latskap gjør kreativ. Slipper mye styr hjemme, for ikke å snakke om å komme hjem fra endt dag til helt ok hus som fortsatt står.

Ser forøvrig for meg mannen plante sin relativt store fot i gjørma. Må jo ha med menneskedyret selvom valget "Yeti" da burde være mulig å krysse av på.

TP kort var veldig lurt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...