Gå til innhold

Shit! Er blitt gravid og har ikke jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dagpenger, men det er ikke nok til å leve på i lengden. Jeg har vært arbeidsledig i en måned. Jeg har i den måneden søkt på det som er å søke på, men alt er gjennom byråer og de har ingenting nå. Jeg MÅ få meg en jobb slik at jeg tjener fornuftig med penger og får et grunnlag til foreldrepermisjon.

Det er vikariater jeg søker på, 6 mnd eller 12 mnd er det som er, men ikke søren om jeg tør si at jeg er gravid!

Så redd for å ikke få jobb nå!

Anonymous poster hash: 0aeeb...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å ikke ansette pga graviditet, dessverre er det mange som finner opp en annen grunn og gir deg ikke jobben. Er heller ikke lov å spør om dette på intervjuer, men det er det også noen som gjør.

Det er dessverre heller ikke lett å vite hvordan en er som gravid, om man er mye kvalm og må være mye borte fra jobben, eller frisk og sprek og kan jobbe fullt ut. Du får uansett ha lykke til, og tenk på at det ordner seg uansett. Er mange som ikke engang fullfører vgs pga graviditet, men de aller, aller fleste kommer seg på beina. :)

Anonymous poster hash: 42540...979

Skrevet

Ring gjerne også rundt til barnehager og sykehjem og meld deg opp som ringevikar. :-) det er bare å få første dag som vikar, så er du inne. Har hatt god erfaring med det selv. Gikk to uker, så fikk jeg et årsvikariat på 100%. :-)

Var andre vikarer som jobbet for å fylle 6mnd-kravet som gravide. :-)

Anonymous poster hash: 68ef7...efa

Skrevet

Det ble jeg også, to uker etter jeg fant ut at jeg var gravid hadde jeg ordna meg fast jobb, begynte der når jeg var 8 uker på vei. Fortalte at jeg var gravid da jeg var 11 uker, ikke noe problem :)

Lykke til! Legg deg i selen, ring kontaktperson på annonsene (da skiller man seg positivt ut), ta kontakt med byråer, si du kan begynne når som helst, vær positiv og blid og virk interessert. Ikke si noe om at du er gravid enda.

Anonymous poster hash: e3466...f43

Skrevet

Jeg ble planlagt gravid da jeg studenter (på overtid, uten rett til studielån). La studiene unna og skaffet men diverse vikariater og engasjementet, totalt 6-7 stk i løpet av svangerskapet. Inntekten gav et helt greit grunnlag for fødselspenger.

Skrevet

Problemet med masse vikariater og engasjement er om man blir i dårlig form. Veldig fint med noe fast eller iallefall langvarig så man kan sykemelde seg, ha gradert sykemelding eller lignende om det skulle bli nødvendig

Skrevet

Jeg har kontaktet alle vikarbyråene i byen jeg bor og vært inne til samtaler. Ingen har pr i dag noen stillinger... De skal ringe meg om de får inn noe. På finn.no står det helt stille. Blir nervøs og tiden går. Jeg er i fin form enn så lenge og full av energi!

Hva hvis jeg ikke får et intervju før jeg er fire/fem mnd på vei?

HI

Skrevet

Adecco! Jobb i butikk via dem. Det er en løsning?

Skrevet

Jeg har kontaktet alle vikarbyråene i byen jeg bor og vært inne til samtaler. Ingen har pr i dag noen stillinger... De skal ringe meg om de får inn noe. På finn.no står det helt stille. Blir nervøs og tiden går. Jeg er i fin form enn så lenge og full av energi!

Hva hvis jeg ikke får et intervju før jeg er fire/fem mnd på vei?

HIAnonymous poster hash: 0aeeb...5b6

Veldig mye legges aldri ut på finn. Ta kontakt direkte med aktuelle arbeidsgivere i byen din. Firmaer, bedrifter du kunne tenke deg å jobbe for. Hør via kontaktnettet ditt, gå rundt og oppsøk steder :)

Skrevet

Prevensjon til livet er i ordeeeeeen!!! Hvor vanskelig er det og fatte i 2014!? Jævla godt grunnlag og få barn på.voks opp

Anonymous poster hash: 43bf0...611

Skrevet

Jeg hadde jobb, men måtte slutte pga nedskjæringer! Har kun vært ledig i en måned!

Skrevet

Prevensjon til livet er i ordeeeeeen!!! Hvor vanskelig er det og fatte i 2014!? Jævla godt grunnlag og få barn på.voks opp

Å ja, det visste nok ikke hi, så bra at du gir henne svaret..!

Anonymous poster hash: 24e8e...dc9

Skrevet

Skrevet

Så fordi hun har vært arbeidsledig i EN MÅNED skal hun bruke prevensjon? Slutt å døm andre, ditt mehe 

Skrevet

Men hvis du går på dagpenger så teller det som lønn,og da kan du søke om foreldrepenger i permisjonstiden.

Barn kan ikke alltid planlegges til den dusten over her som skriver bruk prevensjon!

Handler om å gjøre det beste ut av sitasjonen..

Anonymous poster hash: e7fc4...4aa

Skrevet

Er du ikke litt vel streng nå til HI og personer som kommer i en litt kinkig situasjon?

Finnes mange gode grunner til at helt normale vanlige mennesker havner litt mellom to stoler - bedre å kanskje komme med gode tips som hjelper ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...