Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Det er veldig mye katter i borettslaget her og på lekeplassen idag var det veldig mye kattedritt. Tok min egen katt i å drite på lekeplassen! Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er jo så glad i den katten, men jeg vil ikke være ansvarlig for katteavføring på lekeplassen og i hager rundt her. Lite populært er det såklart også. Ikke kan jeg gjøre henne om til innekatt heller da hun har vært inn og ut hele sitt liv. Må jeg omplassere henne? Jeg får tårer i øynene bare av å skrive det, men katteavføring på lekeplasser er det verste jeg vet og vil som sagt ikke være en av de ansvarlige Jeg tok så vekk det når jeg så hun gjorde fra seg, men hun har sikkert gjort det lenge og kommer sikkert til å gjøre det mange ganger til :'( Anonymous poster hash: 6df4d...497
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Jeg ville prøvd å ha henne inne først, ikke ta sorgene på forskudd:) Vi konverterte vår pus til innekatt, skaffet en til, og de har det helt supert:) Det krever litt ekstra mtp fôring og leking så de ikke blir overvektige osv, men vi sjekker dem hos dyrlege en gang i året når de får tannrens og vaksiner osv, og de virker veldig happy:) Anonymous poster hash: 0563b...197
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Vi hadde henne som innekatt en periode og hun mistrivdes VELDIG Anonymous poster hash: 6df4d...497
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Har stakkars pusen vår i bånd i hagen Ville heller ha hatt han løs, men har litt skumle naboer. Bæsj i sanda på lekeplasser er ikke til å unngå. Er det ikke din er det garantert en av de andre eller omstreifende. Mulighet er vel å kanskje skaffe "bort katt" og legge rundt (nytteløst) Eller ta bort sanden og legge gressmatter. Katter driter over alt. Sist vinter tok jeg bort 6 klatter som ikke er fra vår katt. Han tisser som regel ute i hagen, men aldri bæsjet der (men sikkert gjort fra seg et annet sted når han har stukket av) Du kan jo prøve å få henne til å bli innekatt, men ville nok ha gjort det veldig kattevennlig med masse klatre muligheter og leker. Vår pus har knekt koden med å åpne vinduet på rommet til guttungen når den står i nattstilling. Alltid litt redd når jeg legger meg at han skal finne på å åpne mens vi sover, men jeg kan faktisk ikke passe på hele tiden. Dessuten. Bare ha pusen din løs du, om ikke noe annet står i vedtektene Anonymous poster hash: a5e42...c5e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Hvis det er lov å ha utekatt i borettslaget så kan du fortsette med det med god samvittighet. Likevel er det fint at du tenker over hvordan ditt kattehold påvirker andre. En løsning på problemet er at du tar deg en tur på lekeplassen daglig, sjekker sandkassen og tar vekk eventuell avføring. Det vil garantert skape ekstra goodwill fra øvrige beboere! Hvis noen av naboene er plaget med at katten din går i hagene deres kan du kjøpe katt-deg-vekk, eller hva det nå heter på dyrebutikken, gi til naboene og be dem si fra når de trenger mer. Da vil katten sannsynligvis være mindre plagsom i disse hagene. Dessuten vil det sannsynlig føles godt for naboen å vite at dere prøver å begrense det så godt som mulig. Anonymous poster hash: 1d00e...9f2
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Har dere virkelig lov til å ha katter i borettslaget? Anonymous poster hash: 3c126...3b5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Spray eddik i sandkassen. Ufarlig og effektivt. Anonymous poster hash: 3b81f...e1c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Vi har lov til å ha katt ja. Og det er ikke bare i sandkassen, det er hele lekeplassen som er gruslagt. Blir vanskelig å gå over begge lekeplassene hver dag for det er mye og de er store. Er vanskelig. Jeg vil ikke kvitte meg med katten, men samtidig vil jeg ikke at naboene skal tenke sitt eller at jeg er ansvarlig for at et barn spiser kattedritt Anonymous poster hash: 6df4d...497
Nullstress;) Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Man får kjøpt et middel hos dyrlegen som skal holde katter borte. Om du kjøper dette middelet og har det på sandkassen, klatresyativer o.l vil ikke din pus eller noen anerkjent pusekatter gjøre fra seg der. Det er lukten som bør at kattene ikke går dit, og det er ikke farlig for mennesker. Ikke merker vår nese noe til den lukten heller. Her husleie ikke hva det heter, men dyrlegen vet det. Da stopper du i allefall pus(ene) i å gjøre fra seg der, og du kan behoøde pus 😻😻
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Hvorfor ikke investere i et lokk til sandkassen så det ikke blir kattedritt der. Er jo bare noen planker og noen skruer så er problemet løs. Anonymous poster hash: 24957...9da
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Det er lokk, men folk er ikke flinke til p legge det igjen. Og som sagt så er det på hele lekeplassen og ikke bare sandkassa Anonymous poster hash: 6df4d...497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå