Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Blir litt mange ser jeg, så vurderer å kutte ned på noe - noen i vennegjengen kanskje. Blir flest familie ser jeg. Altså at noen av vennene ikke kommer på selve middagen, men senere på kvelden da vi er ferdige med middag? Eller er det bare teit? Aldri vært i bryllup så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, eller hva jeg burde gjøre. Anonymous poster hash: a930f...a62
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Du kan det ja. Helt vanlig. Jeg gidder ikke komme som regel hvis det er til kaffe. Da er vi i utgangspunktet ikke så nære og jeg føler jeg blir invitert av plikt. Anonymous poster hash: bb329...077
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Det er ganske vanlig, men det er ganske kjipt å være kaffegjest. Anonymous poster hash: a2824...a55
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Det kan du godt. Det er vanlig her jeg kommer fra, men vet mange har reagert negativt på dette i andre tråder. Sikkert litt geografisk avhengig. Vi hadde familien i bryllupsmiddag, og venner og mer perifer familie til kaffe/fest. Anonymous poster hash: 57ac7...004
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Det kan du. Men en føler seg fort utenfor som kaffegjest. Hva med å gjøre opplegget enklere og billigere slik at dere kan inkludere flere? Anonymous poster hash: ab6d4...9db
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Ikke helt uvanlig med kaffegjester, men jeg føler det blir litt a-lag og b-lag. Det blir en veldig tydelig rangering av vennene dine, ønsker du egentlig det? Jeg har vært kaffegjest en gang. Vi ventet en time på gangen pga. middagen dro ut. Kjedelig. Anonymous poster hash: 3dd71...d03
Luksusdyret Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Ikke inviter til kirke, det er bare tåpelig. Kirka er åpen for alle. Når det gjelder invitasjoner til kaffe så drar jeg aldri på slik. Har med meg en liten en på slep og to utålmodige store, vi er ikke interessert i å sitte på gangen i opptil 2 timer og høre på taler gjennom veggen og på at folk spiser deilig mat, mens vi sitter og venter på kaffen.
aanonym Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 For noen surpomper! Det er klart du kan det, helt vanlig. Og "kaffen" det et jo selve festen! Supert å slippe unna den laaaaange kjedelige middagen og heller gå ned seg moroa!
Light of my life Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Jeg syntes det er en uting og har selv takket nei de gangene jeg har blitt invitert på kaffe.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Syns det er en uting. Var bedt som kaffegjest ei gang og det endte med av vi måtte vente i flere timer fordi middagen dro så ut. Det var rett og slett dritkjipt! Anonymous poster hash: 0b8dc...b40
Light of my life Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac Tror du de hadde sagt det til dere på dagen at de syntes det var kjipt å ikke bli invitert på middag?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Husker jeg snakket om dette med en venninne før hennes bryllup. Vin hadde først tenkt å invitere noen til kaffen, men kuttet det ut. Alle middagsgjestene vil vile være i fin feststemning etter middg og så skal noen komme rett til kaffe. Vi droppet glatt kaffegjester, men det er smak og behag Anonymous poster hash: f35a2...95c
Håper<3 Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Personlig syns jeg det er en uting å invitere til kun kaffe...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac Tror du de hadde sagt det til dere på dagen at de syntes det var kjipt å ikke bli invitert på middag? Det HUN sa. Selvsagt juger man og sier det er hyggelig. Jeg er DEN jugepaven selv med slike ting. Anonymous poster hash: bb329...077
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes det er helt ok, og synes det er tullete å snakke om A-lag og B-lag. Det er barnslig. Alle vet at middag fort kan bli veldig dyrt, og at det derfor er et økonomisk spørsmål. Middag under bryllup er uansett stort sett mest for familie, med personlige taler osv. Jeg synes det er kjempefint å bli invitert til kaffe i venners bryllup, det er jo da man begynner å slå ut håret. MEN: Hvis gjestene må reise mer enn en time eller to for å komme til bryllupet, så må de også få middag. Ikke gjør som en dame her inne, som inviterte familie til å reise 100 mil eller så for å komme i bryllupet, men kun til kaffe for flere av dem. Det går selvsagt ikke an. Anonymous poster hash: bf5a9...a0e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac Tror du de hadde sagt det til dere på dagen at de syntes det var kjipt å ikke bli invitert på middag? Store deler av familien vår er meget frittalende så ja det der jeg meget sikker på at jeg hadde fått en telefon der de hadde detaljer fortalt meg hva de syns og de hadde garantert ikke kommet hit til bryllupet om de ikke syns noe om ordningen vår. Kom til og med familie som vi på forhånd ikke hadde trodd ikke kom til å komme Anonymous poster hash: 7594a...2ac
*piami* Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Selvfølgelig kan du gjøre det:) Det som er mest vanlig, hverfall her i tr.heim. Jobber som frisør, så er godt vandt til bryllupssnakk, da dette temaet er en gjenganger. Familie + forlovere til middag og resten til kaffe/fest. Ble litt overrasket over alle svarene du fikk, trodde de fleste gjorde det slik.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac Var det du som hadde det innlegget for noen måneder siden? Det å invitere gjester som må reise langt og så la dem gå ut og spise middag på restaurant mens noen utvalgte er på bryllupsmiddag, det går bare ikke an. Som andre her har skrevet, anta at de løy deg rett opp i ansiktet da de sa at det var trivelig. Total mangel på folkeskikk og egoisme fra ende til annen! Anonymous poster hash: bf5a9...a0e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac Tror du de hadde sagt det til dere på dagen at de syntes det var kjipt å ikke bli invitert på middag?Store deler av familien vår er meget frittalende så ja det der jeg meget sikker på at jeg hadde fått en telefon der de hadde detaljer fortalt meg hva de syns og de hadde garantert ikke kommet hit til bryllupet om de ikke syns noe om ordningen vår. Kom til og med familie som vi på forhånd ikke hadde trodd ikke kom til å komme Anonymous poster hash: 7594a...2ac Ble en for mye ikke der. Kom en god del familie som vi på forhond ikke hadde trodd skulle komme. Anonymous poster hash: 7594a...2ac
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #21 Skrevet 14. august 2014 Jeg serverte i et veldig koselig bryllup en gang, det var kun nærmeste familie og forloverne som var til stede under middagen, så de var rundt 30 stk. Etterpå skulle vennene komme på selve festen som var på et annet lokale. God stemning under middagen, ingen lange taler, og tror de kom seg til festen i god tid uten at de andre gjestene måtte vente. Anonymous poster hash: 13aa4...758
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #22 Skrevet 14. august 2014 Selvfølgelig kan du gjøre det:) Det som er mest vanlig, hverfall her i tr.heim. Jobber som frisør, så er godt vandt til bryllupssnakk, da dette temaet er en gjenganger. Familie + forlovere til middag og resten til kaffe/fest. Ble litt overrasket over alle svarene du fikk, trodde de fleste gjorde det slik. Har kun vært i ett bryllup her i Trondheim der gjestene ble delt opp. Vi var invitert til middagen og så kom alle vennene gode og fulle til kaffen. Ikke å morro. I alle andre bryllup jeg har vært i her har alle vært invitert til middagen. Anonymous poster hash: 40651...bba
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #23 Skrevet 14. august 2014 Kan du godt gjøre. Vi hadde nettopp bryllup. Var kun nærmeste familie på middag, så kom resten av inviterte til kaffen. Alle som ville kom i kirken. Var overraskende mange som kom. Er en lang avstand mellom der vi bor og en god del familie. Ingen sure miner og alle skrøt av et trivelig bryllup og at det var så koselig å endelig få en grunn til komme seg ut døra å besøke oss. Dette med at alle tilreisende må få middag var bare tull. De som ikke var invitert på middagen gikk ut på restaurant å spise og så seg om i byen her. Anonymous poster hash: 7594a...2ac Var det du som hadde det innlegget for noen måneder siden? Det å invitere gjester som må reise langt og så la dem gå ut og spise middag på restaurant mens noen utvalgte er på bryllupsmiddag, det går bare ikke an. Som andre her har skrevet, anta at de løy deg rett opp i ansiktet da de sa at det var trivelig. Total mangel på folkeskikk og egoisme fra ende til annen! Anonymous poster hash: bf5a9...a0e Da har vi mange egoister i familien på begge sider. Er helt vanlig for oss å gjøre det slik, på begge sider. Kan ikke si det har noe med geografi å gjøre heller. Er ca 60 mil mellom familen vår. Flere av de som kom hadde jeg regnet med at ikke kom til å komme og de kom. Storkoste seg. Ikke er de av den typen som pynter på sannheten heller. Her snakkes det rett fra levra om det skulle være noe. Anonymous poster hash: 7594a...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå