Gå til innhold

Til dere som IKKE revna noe eller ble klipt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dere noe spesielt i forkant? Forberedelser? Øvelser? Kremer?

Skal føde om ca 2 mnd og det er det eneste jeg gruer meg for!!!

Ble klipt veldig sist gang, for 3 år siden og hadde det supervondt lenge etterpå. Det var det verste me dele greia!

Anonymous poster hash: 1efaa...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen ble jeg klipt for å slippe å revne.

Andre gangen hadde jeg ikke noe annet enn et lite rift som ikke måtte gjøres noe med. Jeg gjorde ingen ting i forkant, det var 4 år imellom fødslene. Pluss at siste gangen gikk veldig fort (5cm til hun var ute på 30 min).

Så her er det ikke noe tips:P Bare at det kan være forskjellig fra gang til gang :) Sistemann var også 1,5 kilo tyngre enn førstemann

Anonymous poster hash: cd2d3...c33
Skrevet

Har brukt jordnøttolje :-) 

Skrevet

Jeg fikk kun to skjønnhetssting med nr en, mens de to andre kom ut som bare det,uten å skade meg.Jeg smørte meg inn med olje fra Weleda,heter den noen sånn som jordnøttolje tro?Eller den heter noe med fødeolje,iallefall olje som smører mellomkjøttet og det tar iallefall ikke skade!

Jeg begynte å smøre meg inn ca to mnd før fødsel, så for meg var det iallefall verdt det!

Anonymous poster hash: db951...dbb
Skrevet

Revnet mye første gang.

Ingenting andre gang. Ingen smøring eller noe annet lurt i mellomtiden. 11 år mellom fødslene :)

Anonymous poster hash: 9d4f9...bd1

Skrevet

Ingenting, jordmor sto klar med nål og tråd, for den gang revnet nesten alle førstegangsfødende.

Anonymous poster hash: dce0d...16d

Skrevet

Verken revna eller ble klipt. Jeg brukte ingenting, men jordmor brukte finskemetoden. Det tror jeg hjalp masse :)

Anonymous poster hash: f8283...ee2
Skrevet

Andre gang revna jeg ingenting. Fikk bare et "pyntesting" som hun kalte det. Gjorde ingenting for det.

Anonymous poster hash: d8b08...226

Skrevet

Jeg har født 4 barn og fikk kun et "pyntesting" med nr 1.

Men alle mine barn har hatt små hoder, 33 og 34 cm, så jeg har sluppet billigere unna enn de som har fått barn med store hoder ;)

Anonymous poster hash: 1b367...16d

Skrevet

4 kg baby med 37,5 cm rundt hodet kom i styrtfødsel uten et sting etterpå. Gjorde ikke noe i forkant.

Skrevet

Jeg har født 4 barn og fikk kun et "pyntesting" med nr 1.

Men alle mine barn har hatt små hoder, 33 og 34 cm, så jeg har sluppet billigere unna enn de som har fått barn med store hoder ;)

Glemte å svare på resten, men nei, jeg gjorde ingenting for å ikke revne :)

Skrevet

Født tre stk. som var 34 cm rundt hodet. Ingen rifter, og gjorde ingenting i forkant. Det er dessverre med revning som med strekkmerker, genetisk betinget. Så noen revner nok like mye med olje som uten. Skader vel ikke å prøve da ;) Søstera mi ble klippa første gang, men trengte ikke klipp de andre gangene, heller ikke rifter. Så fordi du ble klippa første gang er det ikke sikkert du må det nå :) Ikke gru deg du, det går nok helt fint skal du se :)

Skrevet

Gjorde ingenting.  Bli klippet med 1 og revnet ikke med 2

Anonymous poster hash: 567b5...de2
Skrevet

Gjorde ingenting. Måtte ikke sy så mye som et pyntesting. Veldig heldig sånn :)

Anonymous poster hash: 207d2...611

Skrevet

Med første så revnet jeg, da hadde jeg prøvd en krem som skulle hjelpe.. Med andremann glemte jeg det helt bort, revnet ikke.

Anonymous poster hash: 32d90...aed
Skrevet

Gjorde ingenting og revnet ikke.

Har veldig tro på finskegrepet, som andre her også nevner.

Skrevet

Gjorde ingenting. 

Anonymous poster hash: b9bbd...68a
Skrevet

Finskegrepet er standar på norske sykehus og er det eneste som kan vise til færre alvorlige rifter. 

Anonymous poster hash: a4c44...f9b
Skrevet

Nei, gjorde ingenting og sydde bare 'pyntesting'

Skrevet

To fødsler med 18 mnd mellomrom. Ikke så mye som en rift noen av gangene. Ikke gjort eller smurt med noe som helst. Har spist sunt, trent og vært veldig aktiv. Thats it!

Skrevet

2 barn og aldri så mye som en rift. Gjorde ingenting :)

Anonymous poster hash: bb4e6...7e6

Skrevet

Førstemann veide ca. 3 kilo, andremann ca 4,5. Jeg verken revnet eller ble klippet og gjorde ingenting med "det området" under svangerskapet. Jordmor brukte finskegrepet. Jordmor v første fødsel var faktisk finsk

Anonymous poster hash: 08c1a...b86

Skrevet

Fikk akupunktur. Babyen ble tatt med sugekopp og har hørt man kan revne av det,men det gjorde jeg ikke. Er veldig mottakelig for akupunktur da,så kanskje det hjalp:)

Anonymous poster hash: ba52f...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...