Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 En ting er at partene må bli enige, men deretter skal det jo avholdes ny uravstemning. Det må jo ta litt tid. Er det slik at lærerene slutter å streike når partene er enige om ny avtale og så går de heller tilbake til streik om de stemmer nei igjen? Anonymous poster hash: 7258d...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Så lenge lærerne har streikekassen å hente penger fra så vil de fortsette å skulke fra jobben sin. Streikeretten stammer fra en annen tid, et annet system. Her er jeg helt enig med FrP, lærerne misbruker streikeretten sin. Problemet er at dagens lærere ikke bryr seg om noen andre enn seg selv. De er bare ute etter mer penger og mer fritid. Hvor ble det av de lærerne som brydde seg om sine elever? Hvor ble det av de lærerne som var stolte av yrket sitt og glade i å lære bort til elevene sine? Anonymous poster hash: ea019...6fc
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Var det noe i nærheten av et svar på det jeg spurte om? Anonymous poster hash: 7258d...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Så lenge lærerne har streikekassen å hente penger fra så vil de fortsette å skulke fra jobben sin. Streikeretten stammer fra en annen tid, et annet system. Her er jeg helt enig med FrP, lærerne misbruker streikeretten sin. Problemet er at dagens lærere ikke bryr seg om noen andre enn seg selv. De er bare ute etter mer penger og mer fritid. Hvor ble det av de lærerne som brydde seg om sine elever? Hvor ble det av de lærerne som var stolte av yrket sitt og glade i å lære bort til elevene sine? Anonymous poster hash: ea019...6fc Tror du det blir flere lærer som er glade i jobben sin hvis KS får gjennom sitt forslag til avtale? Tror du flere dyktige, ambisiøse unge mennesker vil utdanne seg til lærere når de ser hvordan du og mange med deg ser på dem? Tror du skolen blir bedre av at læreryrket får stadig lavere status, blant annet på grunn av holdninger som dine? Jeg er ikke lærer selv, men jeg lurer på hva som er motivene til de som på død og liv skal prate lærerne og yrket ned. Det kan ikke være å få en bedre skole i hvert fall. Snarer en anledning til å få lirt av seg litt drit? Stadig flere lærere slutter i jobben, stadig færre velger å utdanne seg til lærere. Når barna mine går sitt tiende år på skolen uten å ha hatt en eneste faglært lærer og skolen går i dass, så er det i hvert fall ikke dagens lærere jeg skal skylde på. Et samfunn som ikke vet å sette pris på og ha tillit til lærerne sine får ikke gode lærere. Så da kan vi takke oss selv. Anonymous poster hash: 8cb7c...22c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Så lenge lærerne har streikekassen å hente penger fra så vil de fortsette å skulke fra jobben sin. Streikeretten stammer fra en annen tid, et annet system. Her er jeg helt enig med FrP, lærerne misbruker streikeretten sin. Problemet er at dagens lærere ikke bryr seg om noen andre enn seg selv. De er bare ute etter mer penger og mer fritid. Hvor ble det av de lærerne som brydde seg om sine elever? Hvor ble det av de lærerne som var stolte av yrket sitt og glade i å lære bort til elevene sine? Anonymous poster hash: ea019...6fc Tror du det blir flere lærer som er glade i jobben sin hvis KS får gjennom sitt forslag til avtale? Tror du flere dyktige, ambisiøse unge mennesker vil utdanne seg til lærere når de ser hvordan du og mange med deg ser på dem? Tror du skolen blir bedre av at læreryrket får stadig lavere status, blant annet på grunn av holdninger som dine? Jeg er ikke lærer selv, men jeg lurer på hva som er motivene til de som på død og liv skal prate lærerne og yrket ned. Det kan ikke være å få en bedre skole i hvert fall. Snarer en anledning til å få lirt av seg litt drit? Stadig flere lærere slutter i jobben, stadig færre velger å utdanne seg til lærere. Når barna mine går sitt tiende år på skolen uten å ha hatt en eneste faglært lærer og skolen går i dass, så er det i hvert fall ikke dagens lærere jeg skal skylde på. Et samfunn som ikke vet å sette pris på og ha tillit til lærerne sine får ikke gode lærere. Så da kan vi takke oss selv. Anonymous poster hash: 8cb7c...22c Så absolutt enig!! Anonymous poster hash: 0e5fe...2af
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Så lenge lærerne har streikekassen å hente penger fra så vil de fortsette å skulke fra jobben sin. Streikeretten stammer fra en annen tid, et annet system. Her er jeg helt enig med FrP, lærerne misbruker streikeretten sin. Problemet er at dagens lærere ikke bryr seg om noen andre enn seg selv. De er bare ute etter mer penger og mer fritid. Hvor ble det av de lærerne som brydde seg om sine elever? Hvor ble det av de lærerne som var stolte av yrket sitt og glade i å lære bort til elevene sine? Anonymous poster hash: ea019...6fc De lærerne er her fortsatt, men de er i ferd med å forsvinne på grunn av mennesker som deg. Mennesker som ikke forstår essensen i konflikten og snakker nedsettende om en hel yrkesgruppe uten å forstå bakgrunnen for endringene som har skjedd. Hva tror du egentlig kommer til å skje dersom KS for ture fram som de vil? Dersom lærerne skulle slutte å protestere mot tiltak som vil knuse den siste resten av en noenlunde fungerende skole i Norge? Vil dere virkelig ha danske tilstander der til og med det danske "KS" begynner å skjønne at de har gått for langt? Jeg vet at mange her inne tror på det, men de fleste lærere streiker ikke for sin egen del. De streiker fordi de ønsker en så god skole som mulig for elevene sine. Noen må jo tørre å sette foten ned på raseringen av norsk skole... Anonymous poster hash: f800d...5f8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Hva er det lærerne ønsker? Jo, en fleksibel arbeidstid, som jo arbeidsmiljøloven sier at arbeidstakere skal kunne ha så fremt det ikke er til stor ulempe for arbeidsgiver. Lærerne vil også ha tid til å gjøre en god jobb til en anstendig lønn. Lærerne vil også gjerne få betalt for ekstraarbeid i form av f.eks. vikartimer. Hva vil KS gi lærerne? Bundet arbeidstid, enda mindre tid til å gjøre jobben som allerede egentlig er alt for stor til timene i et årsverk. Vikartimer vil KS betale med småpenger. KS vil også gi knapper og glansbilder i lønnstillegg på allerede svært lave lønninger sett i forhold til andre grupper det er naturlig å sammenligne med. KS vil detaljstyre en arbeidsgruppe de ikke i det hele tatt kjenner arbeidsoppgavene til. Er det rart at lærerne til slutt satte foten ned? Nei. Anonymous poster hash: 90f51...c2d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Er det ingen som vet svaret på spørsmålet mitt, eller i det minste har en formening om saken? Anonymous poster hash: 7258d...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Hvis de blir enige blir det ny uravstemning og streiken blir avsluttet. Resultatet av den nye uravstemningen avgjør om det blir ny streik. Anonymous poster hash: a4e6b...1d7
Optatium Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Streiken avsluttes umiddelbart ved nytt forslag. Så blir det ny uravstemming for å se om man godtar forslaget.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Hvis de blir enige blir det ny uravstemning og streiken blir avsluttet. Resultatet av den nye uravstemningen avgjør om det blir ny streik.Anonymous poster hash: a4e6b...1d7 Så streiken avsluttes da til uravstemningen er gjennomført? Anonymous poster hash: 7258d...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Les svaret mitt.Takk.Det kom mens jeg svarte siste gangen. Anonymous poster hash: 7258d...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Haha, ingen som vil å innrømme at de vil jobbe minst mulig, ha mest mulig fleksibilitet og ferie og selvfølgelig mest mulig betalt? Feigt at lærerene prøver å sette feil fokus i diskusjonen. Anonymous poster hash: b7a2b...27c
det er berre mordi Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Haha, ingen som vil å innrømme at de vil jobbe minst mulig, ha mest mulig fleksibilitet og ferie og selvfølgelig mest mulig betalt? Feigt at lærerene prøver å sette feil fokus i diskusjonen. Anonymous poster hash: b7a2b...27c Feigt er det at du ikkje tør å seie dette utan å vere anonym:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå