Gå til innhold

Basebarnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekker litt rundt vedr barnehager, og den barnehagen jeg kunne tenkt meg er basebarnehage.

Hva er det egentlig? Hvordan skiller det seg fra andre barnehager? Og dere som har barn i slike, er dere fornøyd?

Som dere sikkert skjønner er jeg litt blank, og ja det er gleder ungen ;)

Anonymous poster hash: 20fa3...18d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*første ungen. Autokorr 🙈

Skrevet

Jeg vet om minst en god basebarnehage, men jeg tror barn flest passer best i en gammeldags barnehage. 

Jeg ville undersøkt litt rundt den aktuelle barnehagen.

Anonymous poster hash: e91ea...bb5
Skrevet

Jeg finner ikke så mye på nett vedr den aktuelle barnehagen.

Men lurte egentlig på hva konseptet er?

Skrevet

Gutta mine går i basebarnehage.

Her er det 2 baser,en for dei alderen 0-3 år også en for de i alderen 3-6 år. Er mange barn på hver base istedet for mange mindre grupper som det er i barnehager med avdelinger.

Jeg er kjempe fornøyd med barnehagen våres og barna stortrives der. Eldste mann synes det er gøy at det er så mange på samme base for da kan han leke med forskjellige hele tiden ;) tror den basen fpr de minste er rundt 40 stk og kanskje litt flere barn på basen for de eldste..

Også går barna våres i den Fus barnehagen som ligger blant topp 3 ifølge brukerundersøkelsene faktisk 😀👍

Skrevet

Jeg er ped.leder og liker ikke basebarnehager, rett og slett fordi det er alt for mange barn på en plass og mange voksne,så det blir fryktelig mange å forholde seg til til enhver tid.

MEN mine to barn går i basebarnehage fordi de ble overflyttet dit, mot min vilje. Jeg liekr denne barnehagen,men det er kun fordi barnehagen er helt ny,godt gjennomtenkt til å kunne være en fullverdig basebarnehage,så det er mange gode rom der det er plass til mange barn uten at det virker stappfullt.

Men som fagperson liker jeg avdelingsbarnehager aller best.

Anonymous poster hash: 03ba3...bee
Skrevet

Jeg jobber i en basebarnehage. Det er kjempefint syns jeg. Tviholdt egentlig til avdelings-barnehage, men ser nå at det er egentlig nesten er det samme, bare med flere barn - og flere ansatte. Flere rom. Flere muligheter. Flere lekekamerater. Ikke sårbart ved sykdom blant ansatte.
Nei det er fint med basebarnehage.

Men kan hende du kommer borti en basebarnehage som er kjempebra! Også en avdelingsbarnehage som er kjempedårlig. Eller omvendt. Er opp til hver barnehage, og hver foreldre hva de syns om barnehage, uasnett hvordan den er...

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0ff1e...f68
Skrevet

Min første gikk i basebhg før vi flyttet. Var alt annet enn fornøyd første året, og kjempefornøyd andre året.

Kom til konklusjonen at basebhg kan være helt greit med rett pedleder:)

Anonymous poster hash: cac47...dec

Skrevet

Jeg tror det er mer sårbart hvis en basebarnehage har dårlig styring. Flere barn = mer kaos. En av basebarnehagene her i kommunen er skremmende. Vet om flere som har opplevd å skulle hente ettåringen og de ansatte har ikke hatt peiling på hvor de er, så foreldrene har måttet gå rundt og lete selv. En av den andre basebarnehagene, er en av dem med lengst venteliste og det er jo et godt tegn på at den fungerer bra. Prøv å høre med naboer/barselgruppe om de vet positive og negative ting om barnehagene som er aktuelle, så er det litt lettere å vite om man velger riktig.

Anonymous poster hash: 0c917...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...