Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Jeg ville alltid spurt om hun har spist middag, har hun det gir du ikke mat. Skal hun spise hos dere, ville jeg laget like mye mat til henne som ungene dine spiser. Da blir det tomt og du sier du ikke har mere. Anonymous poster hash: 1c41c...354
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Vet foreldrene at hun spiser hos dere? Vet om flere barn som sørget for å ordne seg flere middager uten at foreldrene vet det. Spesielt hvis de begrenset hjemme et det dumt om hun går til dere å spiser etter egen middag og da ubegrenset. Anonymous poster hash: 69e31...f15
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Når hun var yngre brukte jeg sende meld de første gangene hun spiste her. En dag skrev moren at så lenge hun ville ha mat var det greit for dem. Jeg har aldri greid få noe godt forhold til dem så har bare fortsett med å gi da. Å spørre om hun har spist er lurt, det må jeg absolutt begynne med. Mengdene har bare sakte men sikkert eskalert men det er langtfra bra. Som sagt har jeg eller ikke råd til dette. Anonymous poster hash: 4058a...6f7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Det er jo viktig at du snakker med foreldrene om dette slik at dere kan koordinere måltidene. Når jenta er overvektig så blir det jo håpløst for foreldrene å hjelpe henne med dette hvis hun først spiser normale middager hjemme - for deretter å spise som en skrubbsulten voksen mann hos dere etterpå. Anonymous poster hash: 1995b...c15
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Det er jo viktig at du snakker med foreldrene om dette slik at dere kan koordinere måltidene. Når jenta er overvektig så blir det jo håpløst for foreldrene å hjelpe henne med dette hvis hun først spiser normale middager hjemme - for deretter å spise som en skrubbsulten voksen mann hos dere etterpå. Anonymous poster hash: 1995b...c15 Som sagt har de tidligere sagt at jeg bare skal la henne spise om hun er sulten. Trengte ikke spørre dem. Der er nok ingen tegn til at de gir henne små måltider heller- hun spiser både mye til måltider og mye snop. Har gitt beskjed flere ganger om at snop hun har med seg ikke skal spises mens hun er her. Trenger ikke komme med snop hver eneste dag. Anonymous poster hash: 4058a...6f7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Jentene er 8 år, og henger en del sammen. Mi jente spiser lite og vi har slitt med at hun kan komme hjem fra skolen og kun spist en halv skive osv. Denne venninnen spiser her ofte og hun spiser vel mer enn oss tilsammen. Er alene med 2 barn- ei på 8 og en på 4. Syns det er flott med middagsgjester, men merker at etterhvert som de blir større merker jeg at det kreves utrolig mye mat. Igår hadde vi kyllinglår og vi spiste ett hver og hun spiste 3. Hadde laget et par ekstra tenkte jeg, og når hun hørte alle var stappmette kastet hun seg over det siste- da etter å ha spist 2 stk. Idg hadde vi pølser og hun spiste 2,5 tykkpølse. Hun kom etter middagen var kommet på kok, og siden det ikke var mer igjen sa hun at "jeg hadde klart mer, men siden det ikke er mer igjen går det bra". Kom frem etterpå at hun hadde spist middag hjemme også. Jenta har en del kilo for mye, noe ingen av oss har. En ny problemstillingen for meg og jeg føler ikke for å snakke med foreldrene om det. Innser at jeg heretter må legge opp på tallerken og ikke la henne forsyne seg selv. Men hav om egne barn da en dag vil ha mer? De er småspiste men noen ganger slår de til; skal jeg gi henne også da? Og hun vil jo ikke bli mett her da. Jeg har ikke råd til å doble vårt matbudsjett flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Det er jo viktig at du snakker med foreldrene om dette slik at dere kan koordinere måltidene. Når jenta er overvektig så blir det jo håpløst for foreldrene å hjelpe henne med dette hvis hun først spiser normale middager hjemme - for deretter å spise som en skrubbsulten voksen mann hos dere etterpå. Anonymous poster hash: 1995b...c15 Som sagt har de tidligere sagt at jeg bare skal la henne spise om hun er sulten. Trengte ikke spørre dem. Der er nok ingen tegn til at de gir henne små måltider heller- hun spiser både mye til måltider og mye snop. Har gitt beskjed flere ganger om at snop hun har med seg ikke skal spises mens hun er her. Trenger ikke komme med snop hver eneste dag. Anonymous poster hash: 4058a...6f7 Da kan du sende jenta hjem når dere skal spise så leker de sammen når dere er ferdig spist. Ingen grunn til at nabobarn skal spise middag hos dere flere ganger i uken. Godteri må hun gå hjem med før hun kommer inn til dere. Anonymous poster hash: b65e1...fef
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Ok, stakkars jente. Foreldrene gjør jo at hun blir feitere om hun får LOV å spise doble middager flere dager i uka? 3 kyllinglår er ikke normalt for en på 8 år, det greier ikke jeg å spise engang! Har ingen gode tips, ville kanskje bedt henne vente mens barna dine spiser så får hun spise hjemme? Hadde blitt flau om min overvektige unge gikk rundt i nabolaget og krevet middag etter å ha spist hjemme først... Foreldrene hennes høres ikke helt oppegående ut? Anonymous poster hash: e71a3...d82
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Ok, stakkars jente. Foreldrene gjør jo at hun blir feitere om hun får LOV å spise doble middager flere dager i uka? 3 kyllinglår er ikke normalt for en på 8 år, det greier ikke jeg å spise engang! Har ingen gode tips, ville kanskje bedt henne vente mens barna dine spiser så får hun spise hjemme? Hadde blitt flau om min overvektige unge gikk rundt i nabolaget og krevet middag etter å ha spist hjemme først... Foreldrene hennes høres ikke helt oppegående ut? Anonymous poster hash: e71a3...d82 Hun er ikke nabo egentlig, går i parallellklassen til jenta mi. Likevel bor hun ikke lengre unna at hun godt kan gå hjem egentlig, men jeg syns det blir feil også. Andre venner spiser jo her, og vi liker alle ha middagsgjester. Hun tar det som en selvfølge også nå. Jeg blir nok å spørre heretter om hun har spist. Har hun det no hun vente ute/ på rommet. Ellers får jeg lage en ekstra barneposjon også får hun spise det. Anonymous poster hash: 4058a...6f7
Superdolly Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Hun bor så nær at hun lett kan gå mellom huset deres og sitt eget hjem? I så fall ville jeg begynt å nekte henne middag. Rett og slett og si at du ikke har beregnet nok mat til en ekstra, så hvis hun er sulten må hun gå hjem og spise så kan hun komme tilbake etterpå. Her i huset serveres mat til barn som kommer på avtalt besøk. De som bare stikker innom, må enten vente eller gå hjem og spise. Jeg pleier å lage litt sånn akkurat med mat, slik at det ikke nødvendigvis er nok til en ekstra. Særlig ikke hvis den ene ekstra spiser mer enn resten av familien til sammen.
ærlig talt Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde ikke latt et annet barn spise hos oss flere ganger i uka. Ikke fordi jeg er smålig eller har dårlig råd, men fordi det er en koselig samling med _familien_. Hadde en av barna mine spist middag hos andre flere ganger i uka, hadde jeg blitt flau! Jeg hadde følt barnet mitt tagg etter mat andre steder. Mat kan de få hjemme, og så kan de gå til venner etterpå. Det høres ut som om denne venninna di kommer uanmeldt? Kan en ide være å snakke med moren hennes om at venninna ofte kommer i middagstider og at du foretrekker en sms om besøk? Moren bør forstå! Dessuten høres det også ut som om denne jenta kan ha et problem med mat. Det er IKKE nødvendig med to middager etter hverandre. Du gjør faktisk henne en tjeneste om du sier at hun kan komme tilbake senere dersom hun kommer rett før middag. Håper alt ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Dersom hun er så stor og storspist som du beskriver tar det ikke lang tid før hun skjønner at rette svar på spørsmål for å få mat er at hun ikke har spist middag. Anonymous poster hash: b65e1...fef
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Serverer man middag uten at det er avklart med foreldre? Trodde faktisk det var en nødvendighet. Spesielt når barnet er synlig overvektig da er det vel ekstra viktig å avklare med foreldre? Synes du virkelig går langt over streken ved å tilby barnet mat. Anonymous poster hash: 1820e...662
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Serverer man middag uten at det er avklart med foreldre? Trodde faktisk det var en nødvendighet. Spesielt når barnet er synlig overvektig da er det vel ekstra viktig å avklare med foreldre? Synes du virkelig går langt over streken ved å tilby barnet mat. Anonymous poster hash: 1820e...662 Det er avklart med foreldrene- mer eller mindre. De har sagt hun får spise her sålenge hun er sulten. Problemet er jo at hun er sulten hele tiden:/ I sommer har hun ofte kommet tidlig på dagen, og er her gjerne langt utover dagen. Vi har grillet, kost oss med jordbær, laget gode salater eller hatt vanlig "husmannskost". Hadde syntes det ville vært merkelig å samle alle rundt hagebordet og bedt henne gå hjem. At hun spiste dobbelt opp nå er nok noe som hører til sjeldenheten. Det skjønner jeg siden hun ellers har brukt vært her flere timer allerede når vi spiser, mens nå kom hun mens vi laget middag. Anonymous poster hash: 4058a...6f7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Huff, for en kjip og rar problemstilling:-( Her hjemme synes vi i utgangspunktet det er veldig hyggelig når barna har med seg venner hjem og det er en selvfølge at vi tilbyr middag - både ved spontane og planlagte besøk. Er det for lite mat så tar vi en skive e.l til. Sosialt og berikende for både oss voksne, barna - og oss som familie. MEN - det går en grense.. Har ikke opplevd det du beskriver men kjenner at jeg blir veldig frustrert og irritert på dine vegne - dette er jo både utrolig frekt/uhøflig, irriterende og urovekkende mtp at barnet er overvektig. Og når det atpåtil er en som kommer ofte så er det klart det skaper problemer for deg! Jeg synes du helt klart må sette grenser - ikke tilby middag hver eneste gang (siden barnet kommer så ofte), evt si at du ikke hadde regna med at hun kom så hun kan få,men bare litt. I tillegg må du bare begynne å porsjonere; klager hun på at hun ikke får mer selv om hun ser det er mer kan du si at dere skal ha restene til kveldsmat eller matpakke dagen etter. Huff, håper det går seg til - du har min sympati:-) Som sagt, utrolig koselig med barnas venner til middag men ikke når det utvikler seg på denne måten og ender opp som et stort irritasjonsmoment... Anonymous poster hash: 7af16...b40
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Det er faktisk ikke din oppgave å begrense jenta sin spising. Hun er overvektig og bør ikke spise to middager. Du sier du ikke har råd til mye ekstra middag. Si til jenta at hun må hjem for å spise middag. Så enkelt. Er det flere på besøk må selvsagt alle eller ingen få. Her får alle som kommer innom mat etter skoletid. Middager får avtalt besøk ellers sendes de hjem. Som regel er det trening etter middag så de må hjem å skifte uansett. Alle bor i sykkelavstand. Vi har gutter på 11 og 13, de og kompisene spiser mye. Jeg lager ikke mye ekstra mat tilfellet vi får besøk. Jeg ukeshandler. Ene gutten er veldi kresen ig han ville glatt spist skive hver dag istedenfor middag. Jeg syns også det er dumt at gutta mine spiser borte uten å gi beskjed, gidder ikke lage mat ingen spiser. De fleste sender hjem til middag. Vi har mye overnatting, pizza og filmkvelder osv så kompisene spiser nå her endel ganger også! Anonymous poster hash: 21507...419
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde sluttet å fôre henne, det er faktisk ekstremt dårlig gjort å la en unge på 8 bestemme selv hvor mye de skal spise når de helt tydelig er på vei i feil retning. For ungens skyld hadde jeg gitt beskjed til foreldrene om hvor mye hun faktisk spiser hos dere, og at du kommer til å sende henne hjem fra nå av så det blir lettere for dem å følge med på hva hun får i seg. Anonymous poster hash: fca10...d35
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Vi har ei jente på besøk her av og til. Nå har hun såpass lang vei hjem, at hun er med oss og spiser middag når vi har det. Men hun spiser og spiser helt til hun blir dårlig. Hun har kastet opp ved et par anledninger tidligere også. Etter at vi alle sammen er ferdige, så fortsetter hun å ta til seg. Da sier jeg alltid at hun ikke må spise så hun får vondt i magen. Det virker som om hun tar den egentlig, for hun spiser ikke så mye mer da. Enig med de andre, at når hun kan gå hjem så sender du henne heller hjem når dere skal spise. Si at dere ikke har nok mat til alle, og at hun kan komme etterpå igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Hva med heller å invitere jenta over på boller eller kakao litt senere på kvelden? Hun trenger da ikke alltid å komme til dere for å spise middag?Det er jo ikke du som er moren hennes! Du kan jo evt. ordne klar posjoner på tallekenene til barna. Dersom hun ber om mer, kan du si noe slikt som at dere skal ha litt til rester i morgen (eller noe i den duren - en liten hvit løgn evt! Anonymous poster hash: a4911...20a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Hva med heller å invitere jenta over på boller eller kakao litt senere på kvelden? Hun trenger da ikke alltid å komme til dere for å spise middag?Det er jo ikke du som er moren hennes! Du kan jo evt. ordne klar posjoner på tallekenene til barna. Dersom hun ber om mer, kan du si noe slikt som at dere skal ha litt til rester i morgen (eller noe i den duren - en liten hvit løgn evt!Anonymous poster hash: a4911...20a Boller og kakao er vel ikke det beste å tilby et overvektig barn, flere ganger i uken... Anonymous poster hash: f00f8...524
Januaris Skrevet 14. august 2014 #21 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde ikke kommet til å servere mat. Venner må vente på rommet mens vi spiser. Jeg hadde ikke likt om guttene min spiste hos andre uten at det var avtalt på forhånd. Jeg liker å vite hva de får i seg, og jeg hadde blitt sur hvis de kom hjem fra besøk og takket nei til middagen min fordi de allerede hadde spist. Ang godteri - fortell jenta at det ikke er lov med godis hjemme hos dere utenom helg. Dersom hun tar det med en gang til må hun gå hjem med det, og eventuelt komme tilbake. Da sender du også et klart signal til foreldrene hennes om at det ikke er normalt med godteri hver dag.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #22 Skrevet 14. august 2014 La nå jenta spise dere ut av huset. Anonymous poster hash: a1aaf...a73
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #23 Skrevet 14. august 2014 Dersom ungene har avtalt besøk så får besøket middag het. Og da begrenser jeg ikke hvor mye de spiser. Det synes jeg egentlig er litt frekt - jeg ville da aldri funnet på å begrense inntaket til egne voksne gjester. Men jeg lar ikke ungene i gata få spise her til stadighet i hverdagen uten st det er planlagt. I sommerferien har det jo skeiet ut litt, men sånn til vanlig må ungene her gå hjem til seg selv og spise middag. Anonymous poster hash: 1cffb...63a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #24 Skrevet 14. august 2014 Dersom ungene har avtalt besøk så får besøket middag het. Og da begrenser jeg ikke hvor mye de spiser. Det synes jeg egentlig er litt frekt - jeg ville da aldri funnet på å begrense inntaket til egne voksne gjester. Men jeg lar ikke ungene i gata få spise her til stadighet i hverdagen uten st det er planlagt. I sommerferien har det jo skeiet ut litt, men sånn til vanlig må ungene her gå hjem til seg selv og spise middag. Anonymous poster hash: 1cffb...63a Det er ikke frekt å begrense maten til voksne gjester som ikke eier manerer. Hadde gjester en gang og en av gjestene (vedkommende forskynte seg som nr 2 av indrefileten) han tok ALT! Han er en veldig stor mann og han "spiste ikke" grønnsaker, salat og kaninfor som han kalte det - så det kunne vi andre ta. Han forskynte seg også med sausen. Hun første som hadde forskynt seg delte litt med oss andre. Vi sa hva vi mente men det prellet av. Det var mitt problem at jeg ikke hadde nok kjøtt (1,5 kg indrefilet til 5 pers) Har ikke invitert han igjen. Der hører med til historien at han ikke spiste opp halvparten av maten... Anonymous poster hash: b65e1...fef
Linkwi Skrevet 15. august 2014 #25 Skrevet 15. august 2014 Dersom ungene har avtalt besøk så får besøket middag het. Og da begrenser jeg ikke hvor mye de spiser. Det synes jeg egentlig er litt frekt - jeg ville da aldri funnet på å begrense inntaket til egne voksne gjester. Men jeg lar ikke ungene i gata få spise her til stadighet i hverdagen uten st det er planlagt. I sommerferien har det jo skeiet ut litt, men sånn til vanlig må ungene her gå hjem til seg selv og spise middag. Anonymous poster hash: 1cffb...63a Det er ikke frekt å begrense maten til voksne gjester som ikke eier manerer. Hadde gjester en gang og en av gjestene (vedkommende forskynte seg som nr 2 av indrefileten) han tok ALT! Han er en veldig stor mann og han "spiste ikke" grønnsaker, salat og kaninfor som han kalte det - så det kunne vi andre ta. Han forskynte seg også med sausen. Hun første som hadde forskynt seg delte litt med oss andre. Vi sa hva vi mente men det prellet av. Det var mitt problem at jeg ikke hadde nok kjøtt (1,5 kg indrefilet til 5 pers) Har ikke invitert han igjen. Der hører med til historien at han ikke spiste opp halvparten av maten... Anonymous poster hash: b65e1...fef Fy søren jeg hadde blitt rimelig forbanna! Jeg har en samboer som hjemme til vanlig spiser gigaporsjoner (nei han er ikke feit en plass) men i besøk så bruker man normal folkeskikk å "ser an" serveringen! Javel, så ble man ikke "stappmett", men da får man holde det for seg selv og være takknemmelig for den maten og servicen som blir gitt.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå